Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udløbet våbenpas
#1
Hej alle,

igår under turen hjem fra årets drivjagt i Polen, blev vi stoppet at det tyske politi - og desværre var en af kammeraternes våbenpas udløbet....
Riflen tog det tyske politi med på stationen, kammeraten skal forny sit våbenpas, samt afvente post fra det tyske politi....

Nu er kammeraten rigtig nervøs for om han nogensinde ser sin riffel igen????

skulle der være nogen der har nogle brugbare fif til hvordan vi forholder os (jeg hjælper med sproget)????
Svar
#2
Jeg havde startet med at kontakte det danske politi for at fortælle hvordan det hang sammen...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Han kan da være glad for at Tyskerne "kun" tog riflen.
Når våbenpasset er udløbet er det jo ulovlig våbenbesiddelse at have våbnet i Tyskland.
Havde det været en Tysker i DK, ville han have fået en fængselsstraf for det, og danskerne kunne sikkert også finde på at sende våbnet til "ovnen".

Normalt for Tyskland er dog, at de er betydeligt mere fornuftige end danskerne.
Der må jo forelægge en kvittering fra det Tyske politi på riflen, og dermed kan de kontaktes igen, for fremvisning af et gyldigt våbenpas.
Efter at det tyske politi har set et gyldigt våbenpas, udlevere de "normalt" riflen igen, mod betalig af en bøde.

Jeg ved ikke hvad der sker når du tager det danske politi med ind over, men da våbenloven er betydeligt strengere har i DK, (og det mange danske politifolk hader private våben) vil jeg ikke råde dig til at gøre dette.

Jeg har 2 kammerater der har prøvet det samme.
Imidlertid har jeg ingen medlidenhed med folk som ikke har orden i papirerne, de skal som sagt være lykkelige over at de ikke var i samme situation som udlænding i DK.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)