Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka M590
#1
Hej jeg skal ud og kigge på en brugt Tikka M590 på torsdag hvordan skyder sådan en riffel ?? er der noget jeg skal være særlig opmærksom på når man handler sådan en ældre fætter ?? Den ser pæn ud på billeder og prisen ligger på 5800kr håber i kan komme med lidt gode råd

mvh jc
Jan christensen
Tikka M558 308w
Zeiss 2,5-12-50
Savage axis 308w grissekanon
Armasight vampire natsigte
Lamber eject 12/70
Svar
#2
hej JC
har sådan en og har haft den i en del år , har aldrig haft nogle problemer med den , syntes faktisk at den går bedre i låsen end de T3ér jeg har haft i hånden, den af min skyder super godt med lapua mega og hornady BTST

prisen er måske en smule høj, men den kan måske trykkes lidt.
hvis ellers skydren ser velholdt ud ville jeg ikke være bange for
at købe den.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#3
Hej JC.

Jeg har også en sådan, i 243w - Lux model, og kan tilslutte mig Koelj's omtale af riflen. Både præsision, låsegang og aftræk er super, og der har i de 5 år som jeg har haft den aldrig været problemer i nogen retning, og selvom jeg har en del andre rifler er det som regel den der kommer med på bukkejagt. Jeg gav 6800kr for min den gang, men den var også som ny, og mener at prisen er OK Køb den, du får næppe noget bedre. At min så er til salg nu skyldes, at den er ret tung, og det kan mine gamle arme ikke klare mere.

mvh. Stær
Svar
#4
Sørg for at piben ikke er total slidt i bund. En meget grov måde at se om den er total udskudt, er ved at tage en patron og sætte den ned i mundingen, hvis den falder helt ned mod messinget så er der ingen riffel gang tilbage. Har du mulighed for at prøve den på banen ville jeg helt sikkert det.
HAr den tidligere ejer en anelse om hvor mange skud den har skudt.?
Det er ikke alle M590 der køre lige godt i låsen. Men ellers en rigtig fin riffel.
Som altid sørg for at piben ligger frit og ikke klemmer mod skæftet. ( tag en penge seddel og kør under løbet, der må ikke være modstand før nede mod kammeret)
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by A. Christensen

Sørg for at piben ikke er total slidt i bund. En meget grov måde at se om den er total udskudt, er ved at tage en patron og sætte den ned i mundingen, hvis den falder helt ned mod messinget så er der ingen riffel gang tilbage.


Og falder den hele vejen igennem er det sikkert en haglbøsse.
Man lærer noget nyt hver dag
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Hankatten

Citat:quote:

Originally posted by A. Christensen

Sørg for at piben ikke er total slidt i bund. En meget grov måde at se om den er total udskudt, er ved at tage en patron og sætte den ned i mundingen, hvis den falder helt ned mod messinget så er der ingen riffel gang tilbage.


Og falder den hele vejen igennem er det sikkert en haglbøsse.
Man lærer noget nyt hver dag



[Big Grin][Big Grin]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#7
Køb du bare den riffel hvis den ellers se ok ud [Smile] der er ikke noget i vejen med modellen.
Det er ikke ret mange der slider deres riffel op, hvis folk skyder så meget at de slider den op er det sikkert en med lidt tykkere pibe på.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#8
Kort lås, lille udkasterport, lige som det skal være !!

Sådan en køber man da !! [Big Grin]

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#9
Hvilken call drejer det sig om ???

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#10
Det er en cal 308 w
Jan christensen
Tikka M558 308w
Zeiss 2,5-12-50
Savage axis 308w grissekanon
Armasight vampire natsigte
Lamber eject 12/70
Svar
#11
Købte du den så[?][Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#12
Hej nej jeg købte den ikke billederne snød meget den var meget slidt Sad
Har set en tikka 558 delux hos en forhandler hvordan er sådan en fætter??
Jan christensen
Tikka M558 308w
Zeiss 2,5-12-50
Savage axis 308w grissekanon
Armasight vampire natsigte
Lamber eject 12/70
Svar
#13
Jeg er endte med at købe en tikka 558 delux cal 308w i meget flot stand.
Nu skal den på skydebane #128522; kan man Stadig opdrive 5 skuds magasin til sådan en ??
Jan christensen
Tikka M558 308w
Zeiss 2,5-12-50
Savage axis 308w grissekanon
Armasight vampire natsigte
Lamber eject 12/70
Svar
#14
Ser sådan ud [Smile] http://webshop.huntinglife.net/group/19/...r-m-v.aspx
men til 1099 kr. Så er den sku også betalt.[V]
Den er noget billigere på den anden side af vandet, hvis ellers det er til at få den til DK.[Smile]
http://www.midwestgunworks.com/page/mgwi/prod/S584037

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)