Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1 chance ud af 1000.
#1
Sidder og opsumere aften/nattens jagt.
Har 3 mand oppe på lidt svinejagt, efter endt måltid bliver folket sendt på plads.
Her er det nok svært, for jer der aldrig har været her endnu, at følge med.
En mand i campingvognen, en i grusgraven, sidste mand i militærvognen.
20:40 kommer der en sms, fra ham der sidder i campingvognen: "har skudt og ramt"
Fint tænker jeg, da der kommer en ny sms: " den rejste sig op og løb væk", SATANS tænker jeg, får ringet til ham i campingvognen, hvad skete der spørger jeg, der bliver svaret kort, "svinet røg ned for fuldtælling, men rejste sig efter 30 sekunder og løb i skoven", her tænker jeg med det samme på, at det må være et tap skud.
Ringer efter en hundemand (Per), der vil komme inden for 20 min.

Minutterne går, der er nu gået 1 time siden jeg ringede og snakkede med Per, da telefonen ringer, Per meddeler mig at hunden er efter grisen, de har tilbagelagt 2,5 km.
Jeg beder Per ringe, når der er noget nyt.
Nu begynder begge telefoner at blive varme, Per informere mig løbende de næste 30 minutter og hvad der sker, samtidig skal jeg holde skytten informeret, sidste opkald fra Per, lyder det bare at grisen har retning direkte mod grusgraven.
Inden jeg når at afslutter samtalen, går der en sms ud til ham der sidder i grusgraven, "hund efter gris på vej mod jer, skyd grisen".
Der går 2 minutter, så ringer telefonen, det er skytten i grusgraven, han har skudt på en gris der kom i fuld spring.
Ringer Per og meddeler ham om hvad der er sket, han får hentet hunden som har samlet et par elge op på vejen.
Vi mødes alle ved grusgraven, Per slipper hunden og der er omgående kontakt, Per skyder grisen.
Spørgsmålet er nu bare om det er den gris, som der blev skudt på ved campingvognen.

I dag har vi så flået grisen, det er ikke svært at se at det er samme gris, første skud sidder højt i skulder og hals, ingen vitale dele ødelagt.
Andet skud sidder på bladet men går ud lavt i halsen, heller ikke her noget alvorligt.
Per sætter 2 skud, 1 højt på nakken, det andet sidder på bladet og afliver grisen.

Hvor stor er chancen at den gris der er anskudt, kommer frem til en anden skytte, grisen har tilbagelagt 3,5 km.

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Hold da op....Jeg tror godt du kan sætte et par nuller på den sandsynlighedsberegning !!!!
Men godt hundearbejde og godt grisen blev leveret Smile

Mvh Zeb
Svar
#3
Selvom databasen er lille så bliver jeg nysgerrig på hvilke Kaliber/projektiler der blev brugt.

Det hænder jo at de nyeste dyreste kryptonit bondede homogene render igennem og laver små huller hvis de ikke rammer vitale dele.

Men uanset er det imponerende løbet af grisen.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Godt at i fik den.
Kan dog sige at campingvogns grisene kan ikke lide 9,3'er[Big Grin]

Micael
Svar
#5
Første skud .308 Lapua 185 Grain Mega, skudafstand 45 meter.
Andet skud 30.06 RWS 184 Grain Evolution, skudafstand 15 meter.

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Godt at i fik den. Det er et følelsesmæssigt helvede hvis ikke vildtet bliver på stedet, eller i hvert fald tæt på.

...og glem nu den kalibersnak. Alt hvad der er skudt med havde dræbt grisen hvis skudplaceringen havde været rigtig.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
var det Henrik der skulle have hjælp af Jan?[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#8
Første skud var det samme som da jeg skød ved campingvognen. Samme kugle, samme kaliber, samme reaktion fra grisen. Godt den her blev fundet.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#9
Så bare for at blive klogere, hva er så den sikreste grisemedicin ??
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Så bare for at blive klogere, hva er så den sikreste grisemedicin ??



En velplaceret kugle [Big Grin]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Kras

Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Så bare for at blive klogere, hva er så den sikreste grisemedicin ??



En velplaceret kugle [Big Grin]


Præcis.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
[Smile][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#13
Når jeg spurgte til kaliber og kuglekonstruktion skyldes, at have oplevet dyr gå længere når de er ramt af hårde projektiler, der ikke har smadret lungerne.

Til gengæld har bløde kontruktioner med tendens til fragmenter og smat som regel ikke givet samme afstand.

Men godt placeeret er første vej til kort flugtafstand.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)