Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oy Tikkakoski AB
#1
Jeg har for godt en måned siden erhvervet en Tikka M65 Sporter i kaliber 6,5 x 55 som jeg er meget glad for.
Riflen er fremstillet af Tikkakoski AB i 1984, inden SAKO overtog Tikka.
Jeg er ikke god til billeder, men skriver i Tikka M65 Sporter på Google dukker der billeder op, modellen har alu skinne både på undersiden, og på venstre side af forskæftet, samt justerbar kindpude og kolbekappe, kolben er hul på højre side, det der kendetegner riflen tydeligst er, at der er en belægning på undersiden af forskæftet og på pistolgrebet, der minder om punchling. Riflen er lakeret.
Riflen er udstyret med 7 skuds magasin. i stål, og kan til min store glæde lades ovenfra, som SAKO.
Bolten er udstyret med 2 låseknaster, samt 2 bagvedliggende knaster.
Piben er ved mundingen ca. 19 mm. og den skyder utrolig fint med Norma Elit 9 gram V0 800 ms. Riflen kan holde mellem 798 og 803 ms. på 3 skud over kronograf, piben er ca. 60 cm.
Riflen har en fantastisk ballance, som jeg håber kan bidrage til, at jeg kan lave lidt bedre skydning på fritstående/bevægelige mål !!(Jagtfeltskydning)
Nu slutter jeg min lange udredning, med et spørgsmål, er der andre, af de nuværende 3267 medlemmer på dette forum, der er så heldige, at have en riffel som min, er dette tilfældet, høre jeg gerne ris/ros og gode råd.
Med venlig hilsen
Søren

Svar
#2
Var det den der var på DBA, med en 2,5-10 Zeiss?
Øj jeg var fristet[Big Grin]

Tillykke med den under alle omstændigheder.
Svar
#3
Hej PeptoBizmo.
Ja, helt rigtigt !!
Hyg dig, til vi ses !

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)