Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyddæmper, sverige, våbenpas
#1
Hej

Hvordan er det lige, hvis man søger tilladelse til en lyddæmper, for bl.a. At anvende den til jagt i sverige.
Skal den så skrives i våbenpasset og indregistreres på blanktetten når man drager til Sverige?

Mvh.
Jørgen
Svar
#2
Det er ikke et våben og kan derfor ikke skrives i passet

Den skal derimod deklareres, fortalte våbenbetjenten, da jeg spurgte.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Hej Claxel

Skal de så på lige fod med en vekselpibe skrives ind i den elektroniske blanket med et serienummer eller skal man ud i noget papirbøvl?

Mvh.
Jørgen
Svar
#4
Sakset fra tullverket våbendeklaration

Ljuddämpare

Om du medför en ljuddämpare till ett skjutvapen behöver du ha ett permanent tillstånd för ljuddämparen från behörig myndighet i Danmark, Finland eller Norge. Har du inte ett sådant tillstånd krävs ett införseltillstånd utfärdat av den svenska polisen.

Kan den så ikke bare tages med hvis du har den danske tilladelse iorden. Sådan læser jeg den

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by imcses

Sakset fra tullverket våbendeklaration

Ljuddämpare

Om du medför en ljuddämpare till ett skjutvapen behöver du ha ett permanent tillstånd för ljuddämparen från behörig myndighet i Danmark, Finland eller Norge. Har du inte ett sådant tillstånd krävs ett införseltillstånd utfärdat av den svenska polisen.

Kan den så ikke bare tages med hvis du har den danske tilladelse iorden. Sådan læser jeg den

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?



Sådan opfatter jeg det også...

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by imcses

Sakset fra tullverket våbendeklaration

Ljuddämpare

Om du medför en ljuddämpare till ett skjutvapen behöver du ha ett permanent tillstånd för ljuddämparen från behörig myndighet i Danmark, Finland eller Norge. Har du inte ett sådant tillstånd krävs ett införseltillstånd utfärdat av den svenska polisen.

Kan den så ikke bare tages med hvis du har den danske tilladelse iorden. Sådan læser jeg den

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?


Dette var interesant.
Har man ændret formuleringen på hjemmesiden fra tullverket.
Tidligere var ordlyden følgende:
Om du medför ljuddämpare till skjutvapnet måste du ha tillstånd för denna i ditt hemland och införseltillstånd måste sökas hos svensk polismyndighet.

Hvis begge citater er rigtige, ser det ud til at man har ændret i ordlyden, og dermed valgt en løsning, hvor hjemlandets tilladelse er gangbar tilladelse i Sverige
Svar
#7
Nej hvor er det fedt!

Jeg har lige været på Tullverkets hjemmeside for at se efter, og den er god nok, de har ændret formuleringen. Undskyld jeg gentager citatet, men det er simpelthen så godt.
Citat:quote:

Ljuddämpare
Om du medför en ljuddämpare till ett skjutvapen behöver du ha ett permanent tillstånd för ljuddämparen från behörig myndighet i Danmark, Finland eller Norge. Har du inte ett sådant tillstånd krävs ett införseltillstånd utfärdat av den svenska polisen.


Så nu kan alle vi der går på jagt i Sverige blæse på, om lyddæmperen kan skrives i passet eller ej, bare vi har tilladelsen fra DK med, må vi medbringe dæmperen hinsidan. Det er for resten også ligegyldigt om dæmperen kan skrives i passet eller ej for de der skal på jagt i Polen, for der er jagt med lyddæmper forbudt, så der kan man ikke tage den med alligevel.

Der synes så at være et udestående med de britiske myndigheder, der kræver lyddæmperen anført i våbenpasset før de vil udstede et Fire Arms Certificat, for det kan jo ikke være rigtigt samtidig, at de kræver det indført hvis de danske myndigheder mener, at det ikke kan indføres.

Hvordan er det fat med jagt og lyddæmper i Tyskland ? Nogen der ved det ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Det er super godt, og meget imponerende, at en offentlig myndighed, som det Svenske Tullverket, er så hurtige og så utroligt servicemindede.[Smile]
Denne kvalitet kunne mange Danske myndigheder virkeligt lære noget af
Svar
#9
Tak til alle der hjalp med afklaringen. Så skal der en lyddæmper på 9,3'eren til Natjagt efter gris ;-)

Jørgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)