Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU : Jægere skal straffes kollektivt
#1
Embedsmand får hjerneblødning

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Havde datoen været 1/4. Havde jeg da kunnet forstå det , men at der skal side en i Italien og dikterer det er sku for langt ude.
I øvrigt skulle italienerne nok løse deres egne problemer før de vil blande sig i andres.
Svar
#3
Da der i visse Jæger kredse er et udbredt had til alle former for rovdyr, det være sig rovfugle, ræve og i særdeleshed Ulv. Ja Jeg har sågar oplevet at der lægges gift ud til rovdyrene, som den største selvfølgelighed og med alle medlemmers accept i et konsortie. Med dette in mende, kan jag godt forstå at forslag om kollektiv afstraffelse opstår.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#4
Så hvis man ikke kan lide en anden jæger, så nakker man en ulv og dumper den på hans grund...

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane 2.0

Da der i visse Jæger kredse er et udbredt had til alle former for rovdyr, det være sig rovfugle, ræve og i særdeleshed Ulv. Ja Jeg har sågar oplevet at der lægges gift ud til rovdyrene, som den største selvfølgelighed og med alle medlemmers accept i et konsortie. Med dette in mende, kan jag godt forstå at forslag om kollektiv afstraffelse opstår.

Claus the Dane



Den del af sagen kommer jeg ALDRIG til at forstå - altså hadet til rovdyrene...

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane 2.0

Da der i visse Jæger kredse er et udbredt had til alle former for rovdyr, det være sig rovfugle, ræve og i særdeleshed Ulv. Ja Jeg har sågar oplevet at der lægges gift ud til rovdyrene, som den største selvfølgelighed og med alle medlemmers accept i et konsortie. Med dette in mende, kan jag godt forstå at forslag om kollektiv afstraffelse opstår.

Claus the Dane



Så fordi en del bilister kører for stærkt så bør der indføres et toårigt kørselsforbud ???

Ja du må altså have mig undskyldt, men jeg forstår ikke hvor sådan en hjerneblødning kommer fra - måske det gode stærke belgiske øl?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Selvtægt er vel ofte en form for afmagt, og jeg forstår godt at nogle Svensker er nået dertil, når vi ser på forløbet om ulve forvaltning.
Men ja det reguler jo sig selv når elg bestanden bliver lille nok . Og ulven flytter.
Svar
#8
Vi må som jægere acceptere at vi er et mindretal der udøver en fritidsinteresse med accept fra resten af samfundet. Hvis den tillid brydes kan det store flertal forbyde jagten totalt. Det er derfor vigtigt vi respekterer den gældende lovgivning.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#9
Det er selvfølgelig altid vigtigt at følge gældende lovgivning, ja både færdselsloven og jagt loven-kniv loven OSV.
Men det bliver det bare ikke mere rigtigt af, nogle love er ikke vedtaget på faktuelle realiteter.
Som ulve forvaltningen i Sverige, at EU. kan holde et halvt land som gidsler fordi der sidder en såkaldt ekspert i Italien og vil bestemme- er det jo ikke sikkert han har ret. den Svenske rigsdag havde jo besluttet at 180 ulve som jeg husker, var smertegrænsen for samfundet.
Og nu menes der at være mellem 400-500.
Når vi så samtidigt ser hvor dårlig hukommelse nogle af vores folkevalgte politiker har så må det jo sandsynligt vis skinne igennem i befolkningen både hvad angår færdselsloven og jagt loven eller måske lov og etik kan gradbøjes ?
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane 2.0

Da der i visse Jæger kredse er et udbredt had til alle former for rovdyr, det være sig rovfugle, ræve og i særdeleshed Ulv. Ja Jeg har sågar oplevet at der lægges gift ud til rovdyrene, som den største selvfølgelighed og med alle medlemmers accept i et konsortie. Med dette in mende, kan jag godt forstå at forslag om kollektiv afstraffelse opstår.

Claus the Dane



Nu er det så lige at kollektiv straf er forbudt iflg. Geneve konventionen, så man kan vist roligt fastslå, at forslaget ikke kan tages særligt seriøst.

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane 2.0

Vi må som jægere acceptere at vi er et mindretal der udøver en fritidsinteresse med accept fra resten af samfundet. Hvis den tillid brydes kan det store flertal forbyde jagten totalt. Det er derfor vigtigt vi respekterer den gældende lovgivning.

Claus the Dane



Alle grupper udgør et mindretal. Jægere er en af disse grupper, badmintonspilleren en anden, bilister en tredje. Vi skal ikke accepterer flertalsdiktatur men holde fast i at det er en del af det at være dansk at vi hver især har lov at have vores særinteresser så længe vi bidrager til fællesskabet.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
EU tar avstånd från vargförslag
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/eu-ta...argforslag

****************************************
Mvh. Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)