Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagttegn
#1
Bliver jagttegnet indraget pga ulovligt fyrværkeri [?]

Flyttet af Kima
Svar
#2
I princippet kan jagttegnet ryge for enhver forseelse, som gør at politiet vurderer at de ikke er trygge ved at du har adgang til våben. I sidste ende er det jo en dommer der afgør sagen, hvis du ikke bare accepterer deres afgørelse.

I dit eksempel kommer det nok an på om omfanget er en pakke kanonslag i lommen, eller et større lager til videresalg, som jo fald indikerer at krav til opbevaring mv. ikke er overholdt - noget som polisen tager alvorligt..

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Såvidt Jeg husker, er i hvert fald én blevet frakendt tegnet i en periode, for den forseelse.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Og jeg må lige rette mig selv - afgørelsen kan vist IKKE prøves ved en dommer!

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Kan det nu også passe - man kan vel til enhver tid sagsøge politiet for forkert magtudøvelse - ellers giver det vist ingen mening i at lovgivende, dømmende og udøvende magt er adskilt i et demokrati....

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ran

Kan det nu også passe - man kan vel til enhver tid sagsøge politiet for forkert magtudøvelse - ellers giver det vist ingen mening i at lovgivende, dømmende og udøvende magt er adskilt i et demokrati....



Hundeloven, retten til at føre bil for bare at nævne et par stykker.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#7
ssdg
Svar
#8
Kender en god bekendt som fik en voldsdom - 60 timers samfortjeneste og 40 dages betinget. Han misstede hverken jagttegn eller våbentilladelse. Det var Nordsjællandspoliti
Svar
#9
Nægtes man politiets samtykke til jagttegn, kan det IKKE bringes for nogen dommer. Man kan KUN påklage det til justitsministeriet, der som regel giver politiet medhold i afgørelsen.

Desuden er politiet ikke "Den udøvende magt". Det er regeringen, der er den udøvende magt.

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by tonnytot

Nægtes man politiets samtykke til jagttegn, kan det IKKE bringes for nogen dommer. Man kan KUN påklage det til justitsministeriet, der som regel giver politiet medhold i afgørelsen.

Desuden er politiet ikke "Den udøvende magt". Det er regeringen, der er den udøvende magt.

Yesterday my rifle went ballistic...



Der blev min opfattelse vendt på hovedet, jeg har nu lært at der er politiet der er den lovgivende magt [B)][}Smile]

mvh
mvh
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by tonnytot

Desuden er politiet ikke "Den udøvende magt". Det er regeringen, der er den udøvende magt.

Yesterday my rifle went ballistic...



Ja der sker så meget, men jeg har ellers lært at det er folketinget der er den lovgivende magt, politiet er den udøvende og domstolene er de dømmene.[:I]

Regeringen står kun for den daglige ledelse af landet, men er altid underlagt 90 mandater i folketinget.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#12
Så meget sker der nu heller ikke. [8)]
Magtens tredeling har været sådan siden 1849.

http://www.ft.dk/webTV/Film_Om_Folkestyr...loven.aspx

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#13
Citat:quote:

...jeg har nu lært at der er politiet der er den lovgivende magt [B)][}Smile]


[Big Grin] Det er det ihvertfald i Århus.

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#14
Mon ikke det alligevel vil være muligt at få sådan en afgørelse prøvet ved at anlægge en sag med støtte i Grundlovens paragraf 63.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Ankemulighed er EB-instansen. Men ved ikke om den kun virker ved små pigers udvisning fra DK, aflivning af hunde og den slags Smile

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#16
Citat:quote:

Mon ikke det alligevel vil være muligt at få sådan en afgørelse prøvet ved at anlægge en sag med støtte i Grundlovens paragraf 63.


Tanken er da interessant!

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#17
Yeti har helt ret - alle forvaltningsmæssige afgørelser kan jf grundlovens paragraf 63 indbringes for en domstol.
Man skal dog være opmærksom på at afgørelsen man vil indbringe står ved magt indtil den har været behandlet af domstolen. Dertil skal man iøvrigt væbne sig med tålmodighed, for sager af denne karakter har ikke opsættende virkning (betyder på rent dansk, at de behandles når domstolene har tid til dem...)
Sidst men ikke mindst, så bliver man pålagt alle sagsudgifter, såfremt man ikke får medhold (vinder sagen).

Mvh Zeb
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)