Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilbud på gulvisolering af 1. sal ønskes.
#1
Jeg bor i en ældre landejendom, hvor gulvet på 1. salen er ca. lige så koldt som min dybfryser.

Er der nogen VTF'er der har erfaring med papiruldsisolering og kan give mig et tilbud på det.

Det skal helst udføres a.s.a.p., da jeg konstant får klager fra overboerne (mine to døtre) [Smile]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Har i ikke varme i stuen?[Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#3
køb et par sutsko til dem. [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]

livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG:-)

Nu med et par glasøjne. :/
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#4
Alternativt kan hver af tøserne jo få en dejlig lille varm flatcoat-hvalp til at lune dem. ;-) Ved tilfældigvis Maleren har et par stykker i overskud.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Rex!

Det nytter ikke meget at isolere mellem etagerne, det kan nemt bare gøre loftsgulvet koldere... Varme vil gerne opad :-)

Hvis det var mig, ville jeg lægge gulvvarme med gulvspånplader med spor. Så kan du også sløjfe radiatorerne!

Du kører jo centralvarme, så hvis rummene er små (under 25 kvm) er gulvvarme meget simpelt.. Bare en PEX og en retur-thermostat.

Jeg har lagt gulvvarme ind i mine nye loftsrum på den måde.

Alternativt isolering og elvarme i gulvet, da elvarmen kun skal "lune" gulvet bruger det ikke meget strøm.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Rex!

Det nytter ikke meget at isolere mellem etagerne, det kan nemt bare gøre loftsgulvet koldere... Varme vil gerne opad :-)

Hvis det var mig, ville jeg lægge gulvvarme med gulvspånplader med spor. Så kan du også sløjfe radiatorerne!

Du kører jo centralvarme, så hvis rummene er små (under 25 kvm) er gulvvarme meget simpelt.. Bare en PEX og en retur-thermostat.

Jeg har lagt gulvvarme ind i mine nye loftsrum på den måde.

Alternativt isolering og elvarme i gulvet, da elvarmen kun skal "lune" gulvet bruger det ikke meget strøm.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Har desværre ikke tiden til det og mine knæ protesterer også over den slags arbejde.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#7
Alternativt kan hver af tøserne jo få en dejlig lille varm flatcoat-hvalp til at lune dem. ;-) Ved tilfældigvis Maleren har et par stykker i overskud.

MvH
Morten
syntes godt om morten. [8D][8D]
men jeg tror ikke at rex kan styre sådan et par flatter. [:o)]

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]

livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG:-)

Nu med et par glasøjne. :/
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Rex!

Det nytter ikke meget at isolere mellem etagerne, det kan nemt bare gøre loftsgulvet koldere... Varme vil gerne opad :-)

Hvis det var mig, ville jeg lægge gulvvarme med gulvspånplader med spor. Så kan du også sløjfe radiatorerne!

Du kører jo centralvarme, så hvis rummene er små (under 25 kvm) er gulvvarme meget simpelt.. Bare en PEX og en retur-thermostat.

Jeg har lagt gulvvarme ind i mine nye loftsrum på den måde.

Alternativt isolering og elvarme i gulvet, da elvarmen kun skal "lune" gulvet bruger det ikke meget strøm.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Til dels er jeg enig med Dravis - Men.....

Ofte skyldes kulden i etageadskillesen træk i bjælkelaget, hvorfor en isolering vil reducere træk og dermed give "varme".
Man kan i nogle tilfælde have succes med at isolere i bjælkelaget ude under skunken. Der gavner den opstigende varme fra underetagen alligevel intet.
Hvis der er skunk er det en relativ enkel operation for et indblæsningsfirma at bore huller i gulvet og blæse ind med enten papiruld eller rockwool.

Modellen med gulvvarme giver en relativ høj installationshøjde hvilket mindsker nettoarealet og kan konflikte med eventuelle hanebånd. Ved denne løsning er det relativt nemt at lægge et lydisolerende lag inden det afsluttende gulv, hvilket har en MEGET stor effekt og kan være ganske rar når unge potente fyre begynder at overnatte [Wink][Big Grin].

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#9
Jeg er helt enig med Boryx... Jeg havde slet ikke lige tænkt på træk i bjælkelaget, selvom min bror havde det problem i sit hus.. (Han valgte at rykke loftsgulvet op og lægge isolering og gulvvarme.)

Noget af det første jeg gjorde i mit gamle hus, var netop at rykke de gamle møre loftsbrædder op og lægge 200 mm rockwool i hele skunken.

Loftet var dengang helt åbent i den ene ende af huset, så der lagde jeg 150 mm + nyt gulv, men uden gulvvarme, da det ikke skal bruges til beboelse foreløbigt, men kun til opbevaring.

Jeg ville helt sikkert kigge på at få isoleret i skunken, måske endda indblæsning + et ekstra lag rockwool ovenpå brædderne.

Af hensyn til at børn jo ofte leger på gulvet, har jeg rent undtagelsesvis tæpper på hele gulvet i børneværelset. Det gør en kæmpe forskel. (Det dæmper også lyd, specielt trinlyd.)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Det er lige netop vinden der "fiser" lige igennem bjælkelaget [xx(]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#11
Og så blev der bestilt isoleringsopgave til medio januar 2014 [Smile]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)