Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til nærsynede betonarbejdere ?
#1
http://www.youtube.com/watch?v=6XdCGP6xEAo#t=12

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Jeg kender det godt sådan en forvokset borehammer er møj svær at holde på målet. Men jeg synes ikke at videoen rigtigt viser om det blev nemmere med kikkerten monteret. Jeg mener at en Leupold virker godt monteret på en riffel er vi jo ikke i tvivl om...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Kan se at de da i det mindste har nogle ordentlige produktionsmaskiner[Big Grin][^]

Citat:quote:

http://www.youtube.com/watch?v=HvLcYQiP4_s


/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Læg vel mærke til hvad vej den vender ved monteringen.
"rekylen" fra hammeren går samme vej som et skud.
Linserne er monteret bagfra så rekylen vil presse dem fastere i røret og ikke mod den gevind-ring der holder dem på plads.
Faktisk vil jeg være væsentlig mere imponeret hvis de gad og montere den på en kraftig fjederluftbøsse.
Det "knald" der kommer når stemplet stopper er i realiteten det der ødelægger langt de fleste optikker.
Svar
#5
Hvad om de fandt en skytte/riffel der skød bedre...

Så en test med ny riffel med jagt ammu med egenspredning på ca 5 cm den anden dag.. det synes testeren... var godt nok. Kan man virkelig ikke forlange mere...

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Kaffegrums

Læg vel mærke til hvad vej den vender ved monteringen.
"rekylen" fra hammeren går samme vej som et skud.
Linserne er monteret bagfra så rekylen vil presse dem fastere i røret og ikke mod den gevind-ring der holder dem på plads.
Faktisk vil jeg være væsentlig mere imponeret hvis de gad og montere den på en kraftig fjederluftbøsse.
Det "knald" der kommer når stemplet stopper er i realiteten det der ødelægger langt de fleste optikker.



Der er vel linser monteret i begge ender af en kikkert og derfor er halvdelen af linserne monteret med omløberen på modsatte side end resten. Min erfaring at det oftest er trådkorset der ikke kan holde til kraftige fjederbøsser.
Og så er det vel egentlig relevant at Leupold viser at deres RIFFELkikkerter kan holde til mosten når de er monteret på samme måde som de sidder på en riffel. Det omvendte ville ikke give nogen mening.
Leopold har ikke deciderede luftriffel kikkerter på programmet. Måske bortset fra deres EFR modeller. Dem uden paralaksejustering er fra fabrikken indstillet til rimfire eller centerfire afstande. Jeg husker ikke lige tallene, men det er vist hendholdsvis 50-60 yards og 100 yards.
Har forøvrigt selv benyttet en Leupold 6,5-20 x 40 EFR på min Weirauch uden problemer. Kikkerten er nu flyttet til min 17 HMR.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)