Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Hårdere straf for våbenovertrædelser
#1
Hårdere straf for våbenovertrædelser

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Det burde vi også have herhjemme!
Det giver det samme år hvad enten den ladte 9mm ligger derhjemme eller knallerthjernen har den med i byen.
Giv ham det år for at have den hjemme og 2½år som min for at tage den med i byen.
Samlere uden tilknytning til diverse kredse bør straffes meget mildere.
Svar
#3
Desværre er problemet med den form for "detail-lovgivning" der er blevet populært "på tinge" at det indskrænker domstolenes muligheder for at bruge bare en smule sund fornuft og se på de aktuelle omstændigheder omkring lov-overtrædelsen..

Hvis man allerede HAR godkendt en person til at besidde 6 grovvåben på SKV tilladelser + et helt skab fuldt af jagtvåben, skal det så være en skærpende omstændighed eller en formildelse, hvis han bliver fristet over evne og tager imod Onkel Hennings Luger fra krigens tid ..

På den ene side kan man mene at manden allerede ER godkendt til at have våben, og han derfor må formodes ikke at ville anvende våbnet til noget kriminelt. (og at det er bedre at HAN har våbnet i sin varetægt end at Onkel Henning besidder et ulovligt våben.

På den anden side kan man hævde at "han burde vide bedre" og naturligvis straks aflevere våbnet, eller faktisk have anmeldt Onkel Henning for ulovlig våbenbesiddelse....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)