Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til semesterprojekt - 5 min. spørgeskema
#21
Citat:quote:

Originally posted by ran

Det er 100% anonymt - vi opsamler ikke oplysninger om hvem respondenterne er - heller ikke elektronisk (ip adresse osv) - så indkomsten forbliver til stadighed hemmelig... i øvrigt spørger vi til husstandsindkomst - så det indebærer også en delvis anonymitet på den enkelte respondent - under forudsæting af, at man er flere i husstanden. (Det kunne jo være samboende, der tjener meget hhv. lidt...)

Skulle man være en af dem, der tjener rigtig mange penge (og helst ikke vil flashe det) er 90.000+ pr. måned i husstandsindkomst ikke specielt højt før skat - det svarer til en bedre middelklasseindkomst med to arbejdende akademikere midt i 40´erne....

Det vi vil med indkomstspørgsmålet (og andre sociodemografiske variable som fx alder, køn osv.) er at se, om der er korrelation mellem disse og intensiteten i online køb via smartphones - eller om det er muligt at eliminere disse for at se, om tilvænningen til smartphones isoleret betragtet gør en forskel. (Nogle af svarene kender vi sandsynligvis på forhånd på vores ret veludviklede mavefornemmelse - men vi kan ikke "tro" i en opgave - vi skal have empirisk evidens.... )

Vi har lavet andre undersøgelser, hvor vi har haft "det vil jeg ikke svare på" som mulighed på fx indkomstspørgsmål. Vores erfaringer viser, at hvis denne mulighed er til stede, vil en større andel af de adspurgte vælge denne svarmulighed i stedet for at svare - sammenlignet med undersøgelser, hvor muligheden ikke er til stede. Derfor har vi valgt at gøre dette spørgsmål obligatorisk.... :-)



Hej ran. Tak fordi du uddyber - jeg har selv lavet undersøgelser og forstår godt din tankegang og ideen.

Jeg undlader blot at svare, og så er det fint nok. [Smile]

PS. Har du nærmere overvejet, i hvilken grad du overhovedet kan konkludere på det enkelte individs tilbøjeligheder ud fra den fælles husstandsindkomst? Det ville jeg nok bore lidt i, hvis jeg var eksaminator. [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#22
ja - eksaminator skal være velkommen til at bore.
:-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)