Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skræmmende udspil fra DN
#1
http://gallery.mailchimp.com/e4c3e1e452e...ik_WEB.pdf

Jeg ser kun en vej - alle jægere melder sig ind i DN og stemmer imod indskrænkninger i jagten [:0]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#2
Efter en hurtig scanning kan jeg oplæg til indskrænkning i den private ejendomsret.

Det burde de ikke kunne komme langt med.

Men en sammenhæng mellem areal og udbytte er jo tanker andre også har tænkt.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Men hvor er vore egne organisationer i debatten ?
Svar
#4
Prøv at se side 15. det ser ud som om DN bombarderer løs i håb om at få nogle at deres krav igennem.
Den smule opblødning der er på f.eks. side 20, hvor de bruger betegnelsen "at sikre" dækker lige så meget
over forbud og stramninger.
Jeg er egentlig ikke så nervøs. Det er langt hen ad vejen en lang lidelsesberetning om hvordan vi jægere
misforvalter naturen vi omgiver os med, hvilket burde være let gennemskueligt for selv den mest blåøjede
politiker på tinge. Jeg tror faktisk det ender som et stort selvmål!

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by SSG04

Prøv at se side 15. det ser ud som om DN bombarderer løs i håb om at få nogle at deres krav igennem.
Den smule opblødning der er på f.eks. side 20, hvor de bruger betegnelsen "at sikre" dækker lige så meget
over forbud og stramninger.
Jeg er egentlig ikke så nervøs. Det er langt hen ad vejen en lang lidelsesberetning om hvordan vi jægere
misforvalter naturen vi omgiver os med, hvilket burde være let gennemskueligt for selv den mest blåøjede
politiker på tinge. Jeg tror faktisk det ender som et stort selvmål!

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!



Der tror jeg desværre at du er lidt naiv. Det ka. Ikke undervurderede hvor grumme vi jægere tager os ud for en våbenforskrækket storbybeboer. Og derfor kræver et udspil som dette aktiv modstand for ikke at ende som den sandhed vi kommer til at forhandle ud fra.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Jeg er helt enig med kimcar og Yeti

Hvis ikke DJ går meget aktivt ind i debatten her, bliver DN´s verdensbillede den sandhed der gælder når beslutningerne skal tages. Tavshed er samtykke.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Jeg er enig med jer i at der skal gøres aktiv modstand og jeg er da heller ikke så naiv at jeg ikke tror
vores forbund ser på dette manifest som et anslag mod jægerstanden. Men jeg er nu ikke så urolig alligevel
når man traver hele manifestet igennem. Der skrives jo meget af "det rigtige", altså dyrevelfærd, bæredygtighed osv.
men jeg tror ikke vi skal være så nervøse. Vi har en stærk organisation og vi har aldrig været bange for at blive set
efter i sømmene.

Og Yeti, mange af de kære storbyboere har jo desværre været tabt for længe. Jeg tror faktisk
ikke at vi får flere modstandere fra den kant end dem der er i forvejen.

DN bruger ordet "videnbaseret forvaltning" under underskriften VISION. Meget at det skrevne er studentikos
analysearbejde inden for egne vægge der ikke beror på reelle fakta. Meget er afskrift og samling af gammel
vin på en ny flaske, foruden en ordentlig omgang moral. Når så man ikke ved noget, som DN tydeligvis ikke
gør på mange områder, dækker de sig ind under forsigtighedsprincippet - altså ingen jagt eller regulering
uden en ordentlig stak papir med tal og kolonner at forholde sig til. Der skrives om etiske værdier - noget
vi de sidste 20-25 år har talt om og har haft som fast forankrede indslag på diverse paroler og i jagttegns-
undervisningen landet over.

Langt hen af vejen er det jo rent vås og meget at vores jagt er i forvejen mere end gennem reguleret. Det er
korrekt at en stor del af den viden der ligger til grund for meget vildtforvaltning rundt om i det ganske land,
ikke baserer sig på et kæmpe stak papirer, men på lokal viden og overlevering gennem generationer!

Det er sådan noget bavl, jeg har tiltro til at DJ sagtens kan håndtere. Så endnu en udfordring som denne fra
DN eller andre, bør takles frontalt, da jægerne aldrig har være nervøse for et eftersyn.

Og Zero, du henter bare et girokort, men jeg melder mig fanden tag mig aldrig ind i DN om så det koster mig
alt jagt[Wink]

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)