Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor finder jeg en S&L
#1
Hej

Jeg har i lang tid gået og sparet op til min første riffel.
Den skal primært bruges til jagt, og regner med at skulle have en "riffel for livet".

Jeg tænker primært en S&L classic DL i 30.06.
Har læst om flere der har fundet den til 8000 kr, men jeg kan umiddelbart ikke finde den til samme pris.

Skal man bare være tålmodig og håbe på de kommer på tilbud, eller er der nogen der ved hvor jeg skal lede?

Ville ikke have noget imod en brugt riffel, så længe den er af nyere dato.

Har allerede en fin kikkert Wink
Svar
#2
Hej og velkommen til[Smile]
http://www.dba.dk/jagtriffel-schultz-lar...004244394/
Denne vil jeg mene er et godt bud på hvad du søger, om det er 30.06 eller 308 er uden praktisk jagtlig betydning og en 308 er unægtelig sjovere at tage med på skydebanen![Smile]

Ps: har ingen interesser i ovennævnte riffel.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Tex

Hej og velkommen til[Smile]
http://www.dba.dk/jagtriffel-schultz-lar...004244394/
Denne vil jeg mene er et godt bud på hvad du søger, om det er 30.06 eller 308 er uden praktisk jagtlig betydning og en 308 er unægtelig sjovere at tage med på skydebanen![Smile]



Hej Bjarne og tak for den fine velkomst [Smile]

Jo, den er rigtig fin. Ville måske foretrække originale montager. Hvordan er det med S&L M97 DL, er det forgængeren til classic DL, og er der noget man skal være opmærksom.

30.06 har jeg fået anbefalet, da ammo er billigt og fås i hele verden, samtidig med at der er masser af anslagsenergi i kuglen.

Kan godt være samme gør sig gældende med .308 [Wink]
Svar
#4
http://www.vaabensmeden.dk/ har et godt tilbud på forsiden [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Nej - Classic er forgængeren til Classic DL

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

http://www.vaabensmeden.dk/ har et godt tilbud på forsiden [Smile]

MVH Bjarne



Mmh, fint tilbud!

Hvad er forskellen på classic og classic DL - som jeg har forstået det, blot at man kan skifte løb i DL?
Svar
#7
Hej moserdk.

Det er korrekt. På DL kan du selv skifte pibe. Derfor er den dyrere end en ren Classic.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Jeg har for mig at Maubla har haft en Classic DL til salg. Ved dog ikke om den er væk.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by moserdk

Hvad er forskellen på classic og classic DL - som jeg har forstået det, blot at man kan skifte løb i DL?



DL = Demonterbart Løb, og ikke som mange tror = DeLuxe [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#10
Mmh, tak for de mange svar. I mellemtiden blev jeg så forelsket i en Sako 85. Den er forhandlet hjem, så glæder mig til at få fingrene i den og komme ud og skyde. Den er med originale montager, så skal bare have smidt min kikkert på. Kan man selv montere og derved spare penge, eller skal den forbi en våbensmed? Ringene sidder jo på, men kikkerten skal jo skydes ind.
Svar
#11
Godt valg, er selv gået fra S&L til SAKO, og skal ikke tilbage ;-)

Det er ikke den store raketvidenskab at montere en kikkert, men har man aldrig prøvet det før, kan man med fordel søge lidt hjælp hos en der har prøvet det før.

Ved sakos montager skal man lige være særligt opmærksom på at den foreste base sidder rigtigt ellers er kikkerten ikke centreret over riflen. Kik i vejledningen, skulle kikkerten skyde langt til den ene side ved indskydningen så har man en indikation af basen ikke sidder rigtigt (forudsat kikkerten ikke er skruet til den ene side). Een bagerste montage giver sig selv, den skal bare helt frem så rekylstoppet passer på riflen.

Mvh.

Jørgen
Svar
#12
Fornuftig! Jeg har 2 Sako`er og er meget glad for dem![Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#13
Hej Jørgen
Det er da heldigt du ikke vil havde din S&L riffel tilbage !! For Kim som købte den, er rigtig glad for den .. Og vil ikke af med den. [Big Grin].
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)