Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilladelse til dæmper
#1
Er der nogle her der har fået tilladelse til dæmper som er udstedt hos syd og sønderjysk politi i Sønderborg?

Mvh. Jakob

Flyttet af Kima
Mvh. Jakob

Svar
#2
Hej Jakob,

jeg har nogle flere kunder der har ventet længere end jer 3.
I lørdags kom der en enkelt kunde og fortalte at vedkommende var blevet mødt med spørgsmål som "nå så du mener du har brug for sådan en" og "hvad skal du dog bruge sådan en til".

Jeg overvejer at kontakte rigspolitiet, men er lidt i syv sind desangående.

Det er i hvert fald LANGT fra hvad man burde kunne forvente.

Alle de andre steder jeg har tilbagemeldinger fra fungerer det præcist som det skal.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Det er præcis hvad man kan forvente dernede. Desværre. De der har problemer med dem dernede bedes kontakte mig på pm. Skal bruge navn og tlf. Så sætter vi DJ på sagen ASAP i det nye år. Det her er bare ikke acceptabelt og det skal stoppes.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Der er ingen grund til at gå til Rigspolitiet.

Problemet er obsternasige medarbejdere på våbenkontoret, og det er politidirektøren for syd- og sønderjylland der skal sørge for, at de overholder lovgivningen. Så skriv et pænt brev til ham. Citér ændringen af våbencirkulæret, og vedlæg den udmærkede præcisering fra Rigspolitiet om, hvordan politiet skal agere ved ansøgning om tilladelse til lyddæmper.

Så er jeg helt sikker på, at politiledelsen i syd- og sønderjylland nemt kan forklare folkene på våbenkontoret, at enten løser de deres opgaver efter anvisningen, eller også stopper ansættelsen.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Vorherre til hest.... [}Smile] nå jeg venter til nytår og så må jeg jo igang med at skrive et brev til politidirektøren. Kan være jeg får brug for hjælp (Lasse) jeg er ikke en ørn til love og paragraffer.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Selvfølgelig hjælper jeg. Våbenloven er min soduko [Big Grin]

Her på Fyn kommer tilladelserne indenfor en uge som de skal, ingen problemer der. Hørte dog en pudsighed på skydebanen i lørdags: èn af skytterne havde hentet sin lyddæmpertilladelse, og samtidig fået oplyst, at han ikke måtte bruge den på skydebanen. "Ahvad for en fisk ?" havde han spurgt. Jo, forklarede den flinke betjent, der står ikke noget i skydebaneregelementet om, at man må bruge lyddæmper, så det må man ikke før regelementet er ændret [:0][:0][:0].

Behøver man gøre sådan en ka´l opmærksom på, at der heller ikke står noget om, at man ikke må bruge lyddæmper på skydebanen, så selvfølgelig må man det, når ellers man overholder de sikkerhedsbestemmelser og kaliberkrav der gælder for skydebanen?

Jeg tænkte faktisk på at ringe til politimanden og indrømme, at jeg havde brugt min lyddæmper på skydebanen. Så må han jo enten sigte mig eller holde kæft med sit pladder. På den anden side, så er der jo bare tale om de sidste krampetrækninger fra småkongerne, deres tid er forbi, og de vil ikke blive savnet.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Selvfølgelig hjælper jeg. Våbenloven er min soduko [Big Grin]

Her på Fyn kommer tilladelserne indenfor en uge som de skal, ingen problemer der. Hørte dog en pudsighed på skydebanen i lørdags: èn af skytterne havde hentet sin lyddæmpertilladelse, og samtidig fået oplyst, at han ikke måtte bruge den på skydebanen. "Ahvad for en fisk ?" havde han spurgt. Jo, forklarede den flinke betjent, der står ikke noget i skydebaneregelementet om, at man må bruge lyddæmper, så det må man ikke før regelementet er ændret [:0][:0][:0].

Behøver man gøre sådan en ka´l opmærksom på, at der heller ikke står noget om, at man ikke må bruge lyddæmper på skydebanen, så selvfølgelig må man det, når ellers man overholder de sikkerhedsbestemmelser og kaliberkrav der gælder for skydebanen?

Jeg tænkte faktisk på at ringe til politimanden og indrømme, at jeg havde brugt min lyddæmper på skydebanen. Så må han jo enten sigte mig eller holde kæft med sit pladder. På den anden side, så er der jo bare tale om de sidste krampetrækninger fra småkongerne, deres tid er forbi, og de vil ikke blive savnet.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Ka`l opfattes af mig som hankøn. I mange år er det en ufaglært af hunkøn, der har svunget taktstokken i Sønderborg !!! Så et forsøg på en "fagsnak" er dømt som No Go

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#8
Ha ha, På Fyn er det en mand med forbogstaver N.E.J. Desværre ofte meget betegnende for hans indstilling til at give tilladelse til alt hvad der ikke lige er med træskæfte og Mauserlås.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Tænk sig nu er Sønderborg politi vågnet af deres tornerose søvn. Jeg har fået min tilladelse[Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#10
Har også lige modtaget fra Sønderborg i dag. Det har kun taget 10-12 dage[Smile]

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#11
Hov, jeg havde glemt denne tråd.

Afleverede personligt torsdag den 2. jan og fik tilladelsen med posten lørdag den 4.
Efter en mindre diskution om ordlyden på tilladelsen faldt tingene på plads lynhurtigt. Endelig er der kommet gang i Sønderborg's våbenkontor, men de har osse fået forstærkning af en ny kvik medarbejder med jagttegn [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Nåee.

Er kampdværgen begyndt ved Etaten[?][Big Grin][B)][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Nåee.

Er kampdværgen begyndt ved Etaten[?][Big Grin][B)][Big Grin]

Mvh

Santo



Nej, det er han ikke da han ikke er høj nok [V]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Han kan vel stå på en skammel, eller hvad det nu hedder på sjysk[}Smile]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Santo

Nåee.

Er kampdværgen begyndt ved Etaten[?][Big Grin][B)][Big Grin]

Mvh

Santo



Nej, det er han ikke da han ikke er høj nok [V]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Er ellers sikker på at med en taburet du ville egne dig godt som skrankepave [Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#16
Dur ikke - jeg har ingen "nej-hat" [8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Dur ikke - jeg har ingen "nej-hat" [8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Nej hatten er en af det standart udleverede udstyr, det er kun taburetten du selv skal have med

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)