Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt jægerforbund
#1
http://www.huntersmagazine.dk/article/nyt-jaegerforbund

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#2
Spændende. =o)

Det kan blive godt med lidt konkurrence.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Konkurrence er godt, men ikke indenfor interesseorganisationer. Nu kan jægerne blive splittet op i 2 (eller flere) fløje hvor ingen af dem er store nok til at nogen gider høre på dem. Oven i det kommer der garanteret mudderkastning imellem dem, som det jo også er set før.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Og mudderkastningen er i fuld sving på div. facebooksider..
F.eks. https://www.facebook.com/groups/283048318479590/
Det er ikke let at finde hoved eller hale i det..
Jeg kan ikke gennemskue om der bliver gået efter manden eller bolden..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#5
Og hvor mange der skal til for at blive hørt.?

Selv hvis DJ blev splittet op i to-tre-fire-fem stykker, så tror jeg næppe de kommer udenfor "hørevidde".

Er VTF med på høringslisten ved påtænkte lovforslag/-ændringer.?? Jeg ved det ikke, og husker ikke høringslisten.

Men der er da ét andet forum der er med på listen, og hvad er der af medlemmer dér.?!??
9.500, hvoraf ca 3.000 er daglige eller rimelig regelmæssigt online.

Så tror næppe at medlems-antal er det springende punkt i denne sammenhæng - men hvis det nye forbund derimod magter at give struktureret modstand mod, argumentere sagligt mod (eller for) en påtænkt lov/-ændring, så skal de nok blive hørt.

De år jeg har været med i DJ, syntes jeg ikke umiddelbart mine egne interesser har været beskyttet synderligt - omvendt, hvis jeg havde været til store fællesjagter, plusfours, landcruisers, Formel-1 køtere og S/S haglgeværer samt gakket tophat, så har der derimod været rimelig vind i sejlene.

Det lader bare ikke til at DJ, ikke for at tale ondt om dem, helt magter at løfte opgaven og beskytte alle medlemmerne.
For mig at se har man lagt indsatsen, hvor man syntes jagt ville være mest spiseligt - og andet er "ofret" som lost cause, hvor det måske er dér man skulle have sat ind til at begynde med.

Det er først det seneste års tid at man har været fremme i skoene og beskytte folk som har fået afslag på halvautomatiske rifler eksempelvis.

Der lader ikke til at være sket noget dér før i hvert fald - ikke synligt/åbent.

Men det er måske den "Vi er til plusfours og S/S........ så vi gider ikke kæmpe for motorbøsser (½auto og pump).!"

Jeg håber bare at det kan være med til skærpe fronterne en smule - det KAN vel også ske at over halvdelen af DJ's medlemmer hopper til det nye forbund. Det ville jo bare påvise at DJ vitterlig ER svært for udefrakommende at komme til orde i, eller komme højt nok i systemet til at der vil blive kæmpet for éns sag.

Så kan man vende det om og sige... er det SÅ sundt med konkurrence.?!?

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
[quote]Originally posted by McQuolle

Konkurrence er godt, men ikke indenfor interesseorganisationer. Nu kan jægerne blive splittet op i 2 (eller flere) fløje hvor ingen af dem er store nok til at nogen gider høre på dem. Oven i det kommer der garanteret mudderkastning imellem dem, som det jo også er set før.

MvH
Morten

Helt enig !!!

Kunne læse man også vil interessere sig for skydebaner. Så bliver man måske nødt til
at være medlem af 2 forbund - forsikringsdækning [?]

mvh
Jørgen
mvh
Svar
#7
Ja, når man læser oplægget, må man formode, at det nye forbund har penge med hjemmefra, da ambitionerne ikke fejler noget.

Kompetent juridisk bistand ved jagtulykker, etablering af skydebaner, miljøgodkendelser, ansøgninger om tilskud fra fonde og meget mere. ”Vi ønsker at gøre livet let for lokalafdelingerne og sikre, at der er økonomiske midler til rådighed, når der er behov for dem,”

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by TSX

[quote]Originally posted by McQuolle

Konkurrence er godt, men ikke indenfor interesseorganisationer. Nu kan jægerne blive splittet op i 2 (eller flere) fløje hvor ingen af dem er store nok til at nogen gider høre på dem. Oven i det kommer der garanteret mudderkastning imellem dem, som det jo også er set før.

MvH
Morten

Helt enig !!!

Kunne læse man også vil interessere sig for skydebaner. Så bliver man måske nødt til
at være medlem af 2 forbund - forsikringsdækning [?]

mvh
Jørgen



Hvorfor det, hvis du er medlem af det nye så bliver du vel dækket af deres frosikring, eller måske kunne det blive således at man selv skulle forsikre sig i valgfrit selskab og der ved opnå en bedre skadesdækning.

Men et forbund mere. Ja Tak, Det vil højne medlemmernes indflydelse betydeligt.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Lidt mere uddybende opfølning af den første artikel..

http://www.huntersmagazine.com/article/j...et-af-2014

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#10
Måske også på tide, at der sker noget nyt, men set i bakspejlet, for den samlet jægerstand i Danmark, er dette desværre vand på møllen, for dem der modarbejder den forholdsvis frie jagt i Danmark.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#11
Vorherre bevares [xx(]

Absolut intet nyt under solen[xx(][xx(][xx(][xx(]

Hvorfor hulen forsøger de ikke at påvirke Jægerforbundet indefra, hvis alt det som Jægerforbundet har gjort, indtil nu, er så forkert.

Og som en politiker altid spurgte; "hvor skal pengene komme fra"?

Det må vist være en joke, som forhåbentlig ikke mange kan "hoppe på"[:0]
Det er simpelthen for naivt. [Big Grin]

mvh
Korthår
Svar
#12
@Korthår
Har du glemt KRISTIAN RAUNKJÆR

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#13
Glem det. Se bare, hvordan det gik med Dansk Land- og Strandjagt. Totalt uden indflydelse på trods af, at de har fået bygget en organisation op. De er da godt nok høringsberettigede, men det er der da så mange, der er, - og emhver kan da skrive et brev i anledning af et lovforslag.
Mon initiativtagerne til det ny forbund ikke bare er et sammenrend af personer, som man ikke vil stemme ind på tillidsposter i DJ?

****************************************
Mvh. Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#14
Mener personligt at 1 forbund er at foretrække.

Det optimale er at DJ lytter til sine medlemmer, er ikke selv medlem mere, fordi noget af det bedrageri Kristian Raunkjær lavede, aldrig kom frem i lyset.

Syntes det var fint da nuværende formand, var på VTF og viste interesse, men det er desværre næsten altid sådan at når man begynder at klatre på stigen, så glemmer man alt om dem der sørger for stigen ikke vælter, det er desværre det der nu sker, nu skal der bruges penge MANGE PENGE, men HVIS penge er det de anvender, det har de vist lige glemt IGEN IGEN.

Tag og få strømlinet DJ, sænk lønningerne, lad være med at misbruge DJ, når der skal bruges penge, tænk på det er MEDLEMMERNES PENGE, ikke jeres egne, prestige er ok men ikke bare fordi der er + på kontoen, havde man drevet DJ som et firma var der andre boller på suppen.

Er selv selvstændig erhvervsdrivende, når der skal bruges penge, kommer jeg altid til at tænker ofte på 2 ord der får en til at tænke efter flere gange.

RETTIDIG OMHU

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@Korthår
Har du glemt KRISTIAN RAUNKJÆR

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."



Hej Rolin

Nej bestemt ikke[Smile]
Kristian Raunkjær er efter min bedste overbevisning den person, som de danske jægere har absolut mest at takke for.
Uden hans fremsyn og politiske tæft, var jægerne blevet "kørt over" af de andre Grønne for mange år siden.
Det såkalde "køkkenbordsforlig" var et sandt jagtpolitisk mesterværk, som jagtmodstandernes forhandlere fik mange stryg for af deres bagland.
Kristian Raunkjær besad samtidig en jagtmæssig indsigt, som efterfølgerne desværre ikke har været i nærheden af (undskyld Claus [8D])

mvh
Korthår[Smile]
Svar
#16
Uanset hvad der sker i livet, bliver man bedømt på sit endelige resultat, bliver man taget med fingrene i kagekassen, falder hammeren.
Kristian Raunkjær var med til at ødelægge alt hvad DJ stod for.

Jeg forstår ikke, at man ikke startede fra bunden/nyt byttede alle ud i DJ, for der var MANGE der vidste om hvad der foregik i tiden inden korthuset væltede.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#17
Et nyt forbund løser intet, lad os starte med medlems demokrati.
syntes DJ. skulle spørge sine medlemmer om de vil bruge pengene tiden energien på et nyt domicil eller på at stå stærkere ved næste jagtlovs forhandlinger. Og bruge tiden og pengene på det i stedet.
Spørgsmålet er vel også om det i bund og grund ikke er HB.Der styre DJ. Og der syntes jeg ikke lige de har handlet i medlemmernes interesse, så måske det er der sygdommen i DJ ligger for ny formand hjalp jo ikke meget.
Eller er det de fast ansatte som de prøver at flygte fra ?.
Jeg forstår simpelt hen ikke de ikke fokuserer på det væsentlige i disse salami tider.
Svar
#18
Jeg var ikke vild med det dengang de 3 foreninger blev til 1, begrundelsen var at monopol kan være noget skidt, alder og erfaring har dog lært mig at det ikke altid er så ringe, især når det drejer sig om en omstridt hobby hvor der er magtfulde modstandere.
Jeg tror ikke det er godt med et forbund mere da den mudderkastning det uvægerligt vil resultere i, det er vist godt igang, vil betyde at der bruges mere energi på at profilere sig selv end der bruges på at argumentere for vores fælles interesse.
Erfaring har lært mig at den bedste måde at ændre noget på er ved at "bekæmpe" systemet indefra, det kræver selvfølgelig en del arbejde at beklæde diverse tillidsposter og på den måde gøre sin indflydelse gældende, det er jo unægteligt nemmere at råbe op, men det viser jo samtidig vore modstandere at vi ikke er enige og det er ikke godt.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#19
Kik på Folketinget. Jo flere partier - jo mindre indflydelse har hvert enkelt parti. Det er en uheldig udvikling at hvis man ikke er enig med bossen, så stifter man bare et nyt parti.
Et nyt Jægerforbund der skal slås om de samme medlemmer kan kun skade vor fælles sag.
Den rigtige løsning er at er man utilfreds, så gør man sin indflydelse gældende og arbejder indefra på at dreje Jægerforbundet i den rigtige retning.
Af positive ting som jeg husker det nuværende forbund for - lyddæmpere (faktisk startet af den tidligere formand), halvautomatiske tilladelser [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Kik på Folketinget. Jo flere partier - jo mindre indflydelse har hvert enkelt parti. Det er en uheldig udvikling at hvis man ikke er enig med bossen, så stifter man bare et nyt parti.
Et nyt Jægerforbund der skal slås om de samme medlemmer kan kun skade vor fælles sag.
Den rigtige løsning er at er man utilfreds, så gør man sin indflydelse gældende og arbejder indefra på at dreje Jægerforbundet i den rigtige retning.
Af positive ting som jeg husker det nuværende forbund for - lyddæmpere (faktisk startet af den tidligere formand), halvautomatiske tilladelser [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Kan kun give dig ret M@X, men hvorfor skal DJ begynde at bruge en masse penge på en unødvendig flytning, hvad med at spørge medlemmerne, har sagt at jeg bliver medlem igen når kontingentet er i et rimeligt leje 500,00 pr. år.
Der må åbenbart være for mange penge i kassen, med det nye unødvendige tiltag

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)