Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kongsberg 393 Hunter De Luxe
#1
Hej Forum

Jeg har forespurgt i flere jagtforretninger, men jeg kan ikke længere finde en, som har en Kongsberg 393 DL på lager.

Er der en, som har set en Kongsberg 393 DL i kaliber 3006 hos en forhandler for nylig. Helst en ny riffel hos en forhandler på Sjælland. Kongsberg 393 har nemlig et skæfte, som passer mig helt perfekt.

Det må gerne være en forhandler, som kan give en god 'pakkepris' for riffel, montage og en god 1,5 - 6 x 42 sigtekikkert.

På forhånd tak

Lars_
Svar
#2
Jørgen Lyng Gilleleje - Tlf 48301793

Manden har tidligere solgt en del af disse, så mon ikke ?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

alcohol tobacco & firearms - should be a convenience store, not a government agency
Great Dane

Svar
#3
Kongsberg model 393 Hunter lux.
Jagtriffel med oliebehandlet skæfte i velnøddetræ. Leveres i kaliber 243, 6,5x55, 30-06 og 308.

Bemærk! Leveres uden faste sigtemidler.
Kr. 8.649,00
http://www.askvang.dk

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Den mand (Lars)har forstand på rifler [Big Grin]

Jeg selv kunne godt tænke mig en 30.06 og så påmontere en drivjagtskikkert - så skulle jeg vel være dækket ind efterhånden [8D]

Og ja skæftet er kanon .. perfekt til en riffel med kikkert. Prøv bare at se dem som forsøger at skrue underlige træklodser på deres skæfter for at opnå tilsvarende effekt.
Gav 6.000 for min 9,3-62 393DL + 1000 for en QRW montage inkl 1 kasse Lapua [8D]

Citat:quote:

Originally posted by Lars_

Hej Forum

Jeg har forespurgt i flere jagtforretninger, men jeg kan ikke længere finde en, som har en Kongsberg 393 DL på lager.

Er der en, som har set en Kongsberg 393 DL i kaliber 3006 hos en forhandler for nylig. Helst en ny riffel hos en forhandler på Sjælland. Kongsberg 393 har nemlig et skæfte, som passer mig helt perfekt.

Det må gerne være en forhandler, som kan give en god 'pakkepris' for riffel, montage og en god 1,5 - 6 x 42 sigtekikkert.

På forhånd tak

Lars_



[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Og ja skæftet er kanon .. perfekt til en riffel med kikkert. Prøv bare at se dem som forsøger at skrue underlige træklodser på deres skæfter for at opnå tilsvarende effekt.


Det er muligt at Kongsbergs skæfte er højt nok til nogle, men ikke alle ...

Med en stor objektivdiameter, så bliver der for stor afstand fra skæfteryggen og op til kikkertens centrum.

Men mange jægere skyder da også med en haglbøsse der ikke passer til dem, såeee ... [xx(][xx(][xx(]

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår"

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Hej Claxel
Jo hvis ellers de er kloge nok til at finde så lav en montage som mulig - så der kun er plads til et kvart ku****å* imellem pibe og kikkert - men klart den nye monster Zeiss på 72mmm giver selvfølgelig probs...

Det er muligt at Kongsbergs skæfte er højt nok til nogle, men ikke alle ...

Med en stor objektivdiameter, så bliver der for stor afstand fra skæfteryggen og op til kikkertens centrum.

Men mange jægere skyder da også med en haglbøsse der ikke passer til dem, såeee ... [xx(][xx(][xx(]

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår"

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
[/quote]
[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hej Claxel
Jo hvis ellers de er kloge nok til at finde så lav en montage som mulig - så der kun er plads til et kvart ku****å* imellem pibe og kikkert - men klart den nye monster Zeiss på 72mmm giver selvfølgelig probs...




Min kammerat Stefan har sådan en "Kongeriffel", der er noget at holde fast i [Big Grin]

Jeg skal have en afstand fra skæfteryggen til kikkertcenter på 44mm, det kræver altså en meget lille kikkert.

Men måske kan Kongsbergen godt leve op til det med det rigtig gode skæfte der sidder på den. Men med den Tasco han har på, er den for høj til mig.

K&B Clax [Wink]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)