Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagttegn. Skal,skal ikke?
#1
Håber jægerne kan give mig deres mening med på vejen. Jeg har godt nok meldt mig til jagt kursus her i starten af det nye år men er kommet helt i tvivl om jeg skal gå igang med det eller blot hoppe fra igen. Dette kommer af de nye og "skrappere" regler der er kommet til jagttegnet. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det måske er blevet så svær at det er noget nær umulig at få hvervet sig. Og her tænker jeg især for folk som mig selv som ikke kender særlig mange fugle arter og som bare kegler rundt i jagttiderne fordi det hele virker så uoverskueligt.

Jeg er i tvivl om jeg skal hoppe fra :/
Svar
#2
Hvis du vil gå på jagt, så skal du have et jagttegn
Hvis du ikke vil gå på jagt, ja så hopper du fra, den er ikke længre.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Jeg kunne rigtig godt tænke mig et jagttegn. Men jeg er kommet i tvivl om de nye regler har gjort det så svært for mig at mundfulden måske bliver for stor for mig Smile
Svar
#4
Hop fra - vi er jægere nok. Jo flere vi bliver, jo flere er der til at presse prisen på jagtleje op.[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
hvis du virkeligt gerne vil have et jagttegn, så er det da dumt at springe fra ! så må du jo i stedet bruge den tid der skal til for at lære det forskelige som det kræver i dag ! så viser du også at du gerne vil være en seriøs jæger.
det at være jæger er ikke kun at gå ud at skyde, det indebære også vildtpleje og forvalte vores vildt rigtigt.
og som CP skriver er ikke rigtigt, vi er og bliver ikke jægere nok !! men der er måske nok for mange useriøse jægere i DK.
så du skal bare gå til den og bruge den tid der skal til for at tage prøven, knæk og bræk
Svar
#6
Bare klø på, jeg kan ikke forestille mig at den nye prøve kan laves så svær at en person med bare alm. intelligens ikke skulle kunne bestå, måske ikke første gang, men helt klart kan du klre det.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#7
Det er jo som med kørekortet.

Vil man ha' det, så skal det nok komme i hus ...

Det er kun et spørgsmål om vilje!

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Hvis interessen for jagt og natur er tilstede så skal du helt sikkert gå i gang. Selv om du ikke vil benytte dit jagttegn senere vil det given en godt viden om vildt og naturen. Men når du allerede er i tvivl om du kan kende de forskellige fugle så lyder det for mig som om du skulle tage et golf kørekort istedet.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Hvis interessen for jagt og natur er tilstede så skal du helt sikkert gå i gang. Selv om du ikke vil benytte dit jagttegn senere vil det given en godt viden om vildt og naturen. Men når du allerede er i tvivl om du kan kende de forskellige fugle så lyder det for mig som om du skulle tage et golf kørekort istedet.

Mvh. Jakob



Du skal da ikke komme og bilde mig ind at man ikke kan få jagttegn bare fordi jeg ikke kan fuglene inden jeg starter? Det lærer man vel også at kende?
Svar
#10
Nej nej fuglene kan sagtens læres udenad, jeg tænkte mere på om det er motivation der mangler.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Nej nej fuglene kan sagtens læres udenad, jeg tænkte mere på om det er motivation der mangler.

Mvh. Jakob



Var til første jagttegn undervisning i denne uge og må sige det fanger mig rigtig meget så det er rigtig fedt [Big Grin]
Svar
#12
Godt for dig "Dummiz" --- Golf er jo også en både grim og farlig sport...[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Golf er ikke en sport - det er en bil. En grim bil [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Golf er det ikke også det der hedder Bø... billard[8]
/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#15
Jebs [8D][}Smile]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Korrekt dravis, golf er skide farligt! Første gang vi rørte en golfkølle i min familie, flækkede min søn
min kammerats øjenbryn. Lige som han svingede golfkøllen bagud, stak klovnen armen frem og gaflede ud efter
en bajere i min medbragte kurv. Desværre for ham, fulgte hovedet med kroppens bevægelse og han sad pladask
på røven den tyveknægt[Big Grin] Ingen har siden rørt, hverken golfkøller, eller mine bajere[8D]

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Golf er ikke en sport - det er en bil. En grim bil [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]


Svar
#18
Nu kender jeg ikke din indlæringskurve, men uanset om de har sat kravene op - så burde det være til at lærer!

Hvor der er vilje er der vej!
Så hvis natur, jagt og våben interresere dig,så sætter du dig jo også mere ind i det.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)