Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtens Hus vedtaget
#1
Så er det vedtaget at etablere Jagtens Hus:
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...6a8bee7c47
Svar
#2
De turde ikke sende det til afstemning hos medlemmerne.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Den hytte bliver ikke bygget med mine penge.....så må vi finde et andet sted.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#4
stor majoritet blandt de medlemsvalgte repræsentanter [:p]

altså er det medlemmernes valg: ikke så ringe

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
DEMOKRATI, min bare røv, det er direkte misbrug af medlemmernes midler, bare for at enkelte personer skal sætte et "aftryk" over deres magt.[xx(]

"Det blev fremført, at det føles som hastværk, og at man får for lidt for de 60 mio. kr., ligesom der er et vist demokratisk underskud i processen."[?][?]

Hvis det ikke er direkte sindsygt at bygge for 60 mio. kr så ved jeg ikke hvad det er.[xx(][xx(]

Bare at få alle repræsentanterne afsat hurtigst muligt.[}Smile][}Smile]

Beklager mit sure opstod, men det hele sejler da i DJ, denne tåbelige beslutning, kommer da til at flytte medlemmerne, længere væk fra resten af "ELITEN" i DJ.[Sad][Sad][Sad]

Måske skal huset omdøbes til:

MAGTENS HUS[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Godt der endeligt flytter en organisation til provinsen, det meste flytter ellers til Østsjælland.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#7
Hurra,nu får vi mange flere jagtmuligheder,når borgen er færdig kan de jo rigtig kæmpe for sagen hvilket jo ikke har været muligt før.
Det er lidt ærgerligt at der er en masse frivillige ildsjæle,ulønnede vel at mærke i lokalforeningerne der maser rundt og laver ting og sager der gør at man gider at være medlem af jægerforbundet,ellers så havde det da været nemt at droppe.
Mon ikke der venter stigninger i medlemsbebyret ud over prisindekset fremover.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by rolin

DEMOKRATI, min bare røv, det er direkte misbrug af medlemmernes midler, bare for at enkelte personer skal sætte et "aftryk" over deres magt.[xx(]

"Det blev fremført, at det føles som hastværk, og at man får for lidt for de 60 mio. kr., ligesom der er et vist demokratisk underskud i processen."[?][?]

Hvis det ikke er direkte sindsygt at bygge for 60 mio. kr så ved jeg ikke hvad det er.[xx(][xx(]

Bare at få alle repræsentanterne afsat hurtigst muligt.[}Smile][}Smile]

Beklager mit sure opstod, men det hele sejler da i DJ, denne tåbelige beslutning, kommer da til at flytte medlemmerne, længere væk fra resten af "ELITEN" i DJ.[Sad][Sad][Sad]

Måske skal huset omdøbes til:

MAGTENS HUS[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."



Dette er jo netop demokrati, representantskabet har talt og endda overbevisende [Big Grin]
Glæder mig over at det kommer til at ligge i baghaven og hvor ellers [?]
På Kalø, stedet med så megen jagthistoreie bag er da oplagt [Wink] og netop herovre hvor vildet findes i store mængder [8D][Big Grin][Big Grin]
Hvorfor skal alt flyttes til Sjælland ? medmindre at DJ kan flytte ind på Eremitageslottet midt i dyrehaven og så kan Hans KGL højhed Prinsegemalen sidde på balkonen med en kølig efter kronbamserne [Wink]

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/co...Palace.jpg

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#9
Når der var så stor tilslutning må man bøje sig og tro på det bedste.

Jeg havde håbet på mere tid til at gennemarbejde projektet, men sådan gik det ikke.

Men hvis medlemsflugten bliver så stor at det betyder en stor kontingentstigning om et år, vil jeg overveje det igen om man skal blive .

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Personligt er jeg ligeglad hvor i konge riget der bliver bygget, hvis der skal bygges.

Men DJ bedrager alle medlemmer, det er direkte misbrug af medlemmernes penge, håber at medlemmerne opsiger deres medlemskab, i protest over dette vanvittige sløseri af penge.

Men så snart toppen i DJ igen fik smag af magt og penge, så skider man igen på sine medlemmer, nu skal der sættet et aftryk, så folk "medlemmerne" ved hvem der har magten.

Jeg siger bare, Skam jer i DJ, i er en magt elite der skider på alt og alle.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#11
Hej alle - og specielt Rolin[Smile]

Misbrug af pengene - nej hør nu her.

Driftøkonomien ændres på den måde, at huslejen i både Rødovre og Kalø fremover ændres fra lejeudgift (husleje) til ejerudgift (renter + afskrivninger). Det giver god mening
Det hænger dog ikke helt sammen, men da der indtil nu har været budgetteret et årligt overskud på 2 mio til hensættelser (opsparing) til et nyt domicil (vedtaget så langt tilbage som 2008/9) bruges fremover 1 mio. af dette overskud til drift af NYE og STØRRE og mere TIDSMÆSSIGE lokaler.
Altså vil der rent faktisk blive frigjort yderligere kr. 1 mio. til at kæmpe jagtens sag fremover.

Hertil kommer, at såfremt man ikke havde vedtaget det fremlagte, ville man (DJ) være nødt til at renovere de eksisterende lokaler på både Kalø og Rødovre for et ukendt antal millioner.[xx(]

Med den klare beslutning fra tidligere (ca. 2008/9 - hvis ikke tidligere) om at der SKAL findes et fælles domicil, vil de penge, som evt. blev brugt på renovering af gamle utidssvarende lokaler, jo netop være spildte, og en udgift som Hovedbestyrelsen (HB) efterfølgende - med rette - så ville kunne klandres for.

Med beslutningen om det nye domicil er der netop udvist rettidigt omhu, så alle (ikke mindst medarbejderne) nu er klar over hvordan kursen er.

Helt ærligt kan jeg ikke se, at HB, formanden eller andre kan bebrejdes, at de følger op på en tidligere vedtaget repræsentantskabsbeslutning og udfører det hverv de er valgt til.

Tværtimod må man rose dem for handlekraft og en beslutning, som kan frigøre ressourcer til det det egentlig handler om - nemlig tale jagtens sag overfor hr. og fru Danmark, politikere og andre grønne organisationer.

Nu er kursen udstukket, og selv om man måske ikke fik det allerbedste resultat her og nu (men det mulige), er der rigtig gode fremtidsperspektiver - og ikke mindst - vi kan komme videre med detailplanlægning, endelig finansiering m.v..

Den store overvægt af ja-sigere fortæller vel også med al tydelighed, at de, som har haft tid til at gennemgå materialet og få svar på kritiske spørgsmål, er overbevist om det fornuftige i projektet.

Godt gået DJ[Big Grin] og jeg håber evt. modstandere af projektet og alle de, som ikke er medlemmer, vil kvittere for det store arbejde DJ's ledelse har udført, og fremover være medspillere og gerne melde sig ind i foreningen for jagtens sag i Danmark.

Sammen er vi altså stærkest[Smile]

mvh
Korthår [Smile]
Svar
#12
Det er altsammen meget godt, og jeg er da helt sikkert tilbøjelig til at have tålmodighed til at afvente de gode resultater, der skal udtænkes som strategiske planer og eksekveres fra Jagtens Hus.

Placeringen undrer mig dog stadig. Hvor synligt er Jagtens hus fra Christiansborg, Miljøministeriet, Justitsministeriet og andre resortområder, som på den ene eller anden måde griber ind i jagtens udøvelse? Alle store (og mindre store) NGO'er holder til i Københavnsområdet og dyrker deres påvirkning herfra.
Svar
#13
Korthår: Godt skrevet.

Mener så også at hvis man er utilfreds med hvordan det kører, så må man melde sig ind og gøre en indsats for at ændre de ting man er utilfreds med. Er man ikke medlem, så står man HELT udenfor indflydelse.

Jeg er godt klar over at mange sikkert er helt i det røde felt over at der skal investeret 60 mill. og jeg synes også det er mange penge. Samtidig giver det jo så god mening at investere i noget man ejer, frem for at renovere på noget lejet. Det er jo penge lige ud af vinduet.

Det der skader jagtens sag mest, det vil klart være en splittelse iblandt os jægere. I forvejen er det en relativ dårlig andel af jægerne som er organiseret i DJ.

Hold sammen på forbundet og forsøg så at ændre systemet indefra!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#14
Rigtig godt skrevet Korthår

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#15
Korthår, det er rart når en barmhjertig sjæl kan få tingene på plads.

Det med kun et jagtforening/forbund og kun et. Der er kun den ene løsning - DJ - ellers bliver vi jægere rendt over ende i vore små skyttehuller (for enkel mand) af treehuggers/fuglekikkere/DNF. De organisationer kan et erklæret mål nemlig: Ingen jagt i Danmark, overhovedet. Derfor kan det ikke nytte noget af vi har lige så mange meninger, som der er ømme røvhuller i Indien. Der er mangt og meget i DJ der ikke virker rigtigt, men alternativet er uhyggeligt. Hvis I er utilfredse, så meld jer ind og hvis I føler der er for langt til beslutningstagerne, så lav om på systemet, indefra tak.

Dem der ikke er medlem af DJ har jo i princippet ikke noget at skulle have sagt internt i DJ, end sige brokke sig.

Jeg er medlem af Asgaard Jagtforening og Storkøbenhavn, så jeg betaler med glæde ca. 1½ gang kontingent. Det gør jeg ikke for brokkerøvenes skyld, men med det spinkle håb at nogen formår at holde den tynde linje, så mit barnebarn også får den glæde at gå på jagt.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Hej alle - og specielt Rolin[Smile]

Misbrug af pengene - nej hør nu her.

Driftøkonomien ændres på den måde, at huslejen i både Rødovre og Kalø fremover ændres fra lejeudgift (husleje) til ejerudgift (renter + afskrivninger). Det giver god mening
Det hænger dog ikke helt sammen, men da der indtil nu har været budgetteret et årligt overskud på 2 mio til hensættelser (opsparing) til et nyt domicil (vedtaget så langt tilbage som 2008/9) bruges fremover 1 mio. af dette overskud til drift af NYE og STØRRE og mere TIDSMÆSSIGE lokaler.
Altså vil der rent faktisk blive frigjort yderligere kr. 1 mio. til at kæmpe jagtens sag fremover.

Hertil kommer, at såfremt man ikke havde vedtaget det fremlagte, ville man (DJ) være nødt til at renovere de eksisterende lokaler på både Kalø og Rødovre for et ukendt antal millioner.[xx(]

Med den klare beslutning fra tidligere (ca. 2008/9 - hvis ikke tidligere) om at der SKAL findes et fælles domicil, vil de penge, som evt. blev brugt på renovering af gamle utidssvarende lokaler, jo netop være spildte, og en udgift som Hovedbestyrelsen (HB) efterfølgende - med rette - så ville kunne klandres for.

Med beslutningen om det nye domicil er der netop udvist rettidigt omhu, så alle (ikke mindst medarbejderne) nu er klar over hvordan kursen er.

Helt ærligt kan jeg ikke se, at HB, formanden eller andre kan bebrejdes, at de følger op på en tidligere vedtaget repræsentantskabsbeslutning og udfører det hverv de er valgt til.

Tværtimod må man rose dem for handlekraft og en beslutning, som kan frigøre ressourcer til det det egentlig handler om - nemlig tale jagtens sag overfor hr. og fru Danmark, politikere og andre grønne organisationer.

Nu er kursen udstukket, og selv om man måske ikke fik det allerbedste resultat her og nu (men det mulige), er der rigtig gode fremtidsperspektiver - og ikke mindst - vi kan komme videre med detailplanlægning, endelig finansiering m.v..

Den store overvægt af ja-sigere fortæller vel også med al tydelighed, at de, som har haft tid til at gennemgå materialet og få svar på kritiske spørgsmål, er overbevist om det fornuftige i projektet.

Godt gået DJ[Big Grin] og jeg håber evt. modstandere af projektet og alle de, som ikke er medlemmer, vil kvittere for det store arbejde DJ's ledelse har udført, og fremover være medspillere og gerne melde sig ind i foreningen for jagtens sag i Danmark.

Sammen er vi altså stærkest[Smile]

mvh
Korthår [Smile]



Hvorfor skal DJ ud og låne 40 mio.
Hvordan skal de betales tilbage, renter og afdrag, personligt tror at kontingentet kommer til at gradvis forhøjes, for at dække over de omkostninger der unægtelig bliver,
med et så stort byggeri.

Jeg er på ingen måder ude på at skade DJ, jeg har en dyb respekt for DJ, mener ikke at der er andre muligheder, MEN at skal ud og låne 40 mio. til et tvivlsomt byggeri, syntes jeg er tåbeligt.

Hvorfor skal det koste så meget "60 mio", skal det virkelig være et byggeri der overkrider alle grænser/normer, guldvandhaner, toiletter i chrom, vægge i håndskåret marmor, gulve i træ fra en udrydningstruet regnskov.

Hvor er DJ i dette, har DJ egentlig et etiske kodex, eller er det ok at bygherren er fra en øststat, der har personale, der ikke har overenskomst med en fagforening i Danmark.

Tror ikke jeg i alle mine år i brancen, har oplevet et byggeri, der ikke overskrider den fastsatte sum, med mindst 10 %, men igen hvad ved jeg, jeg er ikke en af alle de forkvaklet disciple fra DJ, der forsøger at fordreje virkligheden, men en ganske almindelig person, der sætter spørgsmålstegn til den måde DJ forsøger at forvaske virkligheden, ved hjælp at meget tvivlsomme personer.

Så længe ytringsfriheden er sikret i grundloven, kommer jeg til at hæve min stemme, uanset emnet.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#17
På trods af at være udråbt til nassejæger fordi jeg sidste år meldte mig ud af DJ så kan jeg virkelig ikke se hvorfor jeg ikke også skulle have ret til at ytre min holdning. Især når netop præstigeprojektet på Kalø bare står som et kæmpe lysende eksempel på DJ´s arrogance.

Det kan for så vidt være fornuftigt nok at bygge et domicil under et tag og om det skal være på Sjælland eller på Kalø er for mig ligegyldigt, men

60 millioner[:0][:0][:0] oven i købet penge som de skal ud og låne hovedparten af....Det virker jo som om dem der har taget beslutningen om at bygge det slot har tabt sutten fuldstændigt, men da jeg har tillid til at hovedparten af de valgte repræsentanter nok stadig har det meste af deres fornuft i behold kan jeg kun finde en anden forklaring på galskaben og det må være at de har ladet sig forblænde af magten og glemt hvad deres hovedopgave er og hvis penge de bruger.

Mon ikke man kunne bygge et ganske fornuftigt domicil for 1/3 af de penge ??

Det er svært at spå, især om fremtiden som Storm P. sagde, men jeg vil alligevel påstå at hvis man sendte forslaget til afstemning blandt medlemmerne så ville det blive et rungene NEJ. Det er respektløst at bruge folks penge på den måde.
og alt det med at man bare kan melde sig ind og ændre systemet indefra ellers må man ikke brokke sig og have en mening er jo noget fis, hvor mange af jer der mener det prøver at blive valgt til folketinget ?? nok ikke så mange, men derfor har i vel en holdning til fjolleriet på Christiansborg alligevel, ikke ??

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#18
FUCKING BIG SMILE.*******************************************************************************so f***ing special

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Lani

På trods af at være udråbt til nassejæger fordi jeg sidste år meldte mig ud af DJ så kan jeg virkelig ikke se hvorfor jeg ikke også skulle have ret til at ytre min holdning. Især når netop præstigeprojektet på Kalø bare står som et kæmpe lysende eksempel på DJ´s arrogance.

Det kan for så vidt være fornuftigt nok at bygge et domicil under et tag og om det skal være på Sjælland eller på Kalø er for mig ligegyldigt, men

60 millioner[:0][:0][:0] oven i købet penge som de skal ud og låne hovedparten af....Det virker jo som om dem der har taget beslutningen om at bygge det slot har tabt sutten fuldstændigt, men da jeg har tillid til at hovedparten af de valgte repræsentanter nok stadig har det meste af deres fornuft i behold kan jeg kun finde en anden forklaring på galskaben og det må være at de har ladet sig forblænde af magten og glemt hvad deres hovedopgave er og hvis penge de bruger.

Mon ikke man kunne bygge et ganske fornuftigt domicil for 1/3 af de penge ??

Det er svært at spå, især om fremtiden som Storm P. sagde, men jeg vil alligevel påstå at hvis man sendte forslaget til afstemning blandt medlemmerne så ville det blive et rungene NEJ. Det er respektløst at bruge folks penge på den måde.
og alt det med at man bare kan melde sig ind og ændre systemet indefra ellers må man ikke brokke sig og have en mening er jo noget fis, hvor mange af jer der mener det prøver at blive valgt til folketinget ?? nok ikke så mange, men derfor har i vel en holdning til fjolleriet på Christiansborg alligevel, ikke ??

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!


Forskellen mellem folketinget, og DJ, er at de beslutninger der fumles igennem i folketinget, rammer alle, uanset medlemskab eller ej. Desuden bidrager vi helt tvungen til dette cirkus.
DJ derimod er en forening af betalende medlemmer, og hvis man ikke ønsker medlemskab, kan man frit vælge det fra. Derefter har DJ ikke mere indflydelse på dit liv, end alle andre foreninger og organisationer.

Hvis man lige laver et bette regnestykke på økonomien i et byggeri til 60 mio. Så kan den del der skal lånes vel financierers med et fastforrentet 20 årig lån, hvor renten er 1,0 - 1,5 mio om året
Rent regnskabsmæssigt/skattemæssigt kan man afskrive omkring 3% om året, dette giver yderligere en regnskabsmæssig udgift på 1,8mio så totalt en omkostning på max 3,3mio årligt.
Hvor meget det koster i leje pt ved jeg ikke
Svar
#20
De betaler pt. 1,5 mill om året i leje. Der skal lånes 40 mill. De resterende 20 mill. Har de stående på bogen.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)