Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mad Svinet
#1
Historien kommer når jeg kommer hjem.

LWL

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...4e04fe.jpg [/IMG]

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...144516.jpg [/IMG]
Svar
#2
Hold da k....

Stort tillykke.
Ser ud til at den er skudt hos Rolin.
Glæder mig til historien.

Michael
Svar
#3
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Den skulle jeg jo ha haft[Big Grin]

Michael
Svar
#5
Der er mindst 1 mere.[^][^][^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Så må vi se om jeg ikke snart skal op og aflevere Hansen[Wink]

Michael
Svar
#7
Hov næe den var til mig....damn LWL ;-)

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#8
Godt at man ikke har anlæg for misundelse[:I]
Svar
#9
Tillykke med "lille" grisen

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars


Svar
#10
Nå så er jeg landet i det Sdr. jydske igen ,og fruen har disket op med råvildt hakkebøffer i baconsvøb, bagte rodfrugter , og et par glas godt rødvin , så må jeg vel til det [Big Grin]

Jeg har gennem længere tid læst de fortællinger der har har været fra Rolin i det svenske . Så en aften skrev jeg en PM til Rolin , for at høre om der var mulighed for en tur til Småland efter en madgris .
Der gik kun kort tid før der var et kort svar retur ; ingen problem , hvornår ? hvor mange ? Efter et par PM`s frem og tilbage var aftalen på plads.

Afgang fra det Sdr Jydske D.2 over Fyn,og via Helsingør/Helsingborg , og ankomst ved krematoriet ca kl 15 . Vi fik en hurtig kop kaffe ,og vores skrammel slæbt ind . så var det ud i skoven ,hvor vi fik en hurtig og præsis forklaring på hvor vi skulle stille bilerne og hvor pladserne var . mens vi fik pakket lidt ud ( det vil sige at vi smed vores ting på gulvet omkring vores senge )lavede Rolin lidt hurtigt og let mad . Oksemørbrad er vel Både let at lave og ikke særligt tidskrævende , men til gengæld ualmindelig vellykket.

Vi kørte ud til vores pladser og kom på plads ca. ved 19 tiden efter kort tid i campingvognen må jeg konstatere at det ikke er særligt smart at arrangere natjagt når det er nymåne , og når det så tilmed er temmelig skyet og regn det meste af tiden er der F..... ikke meget at se . Kl 24 kommer der en SMS fra min makker Brian , som sad i Bunkabo ; jeg kan ikke se mine hænder selv om jeg holder dem op mod horisonten , jeg kør hjem . Efter et par minutter har mine øjne igen vendet sig til mørket .jeg panorere lige en tur over foderpladsen igen . Hvad F..... der er dukket en kæmpe stor sort plamage op midt for , er det en gris eller en elg ? den er i hvert fald kæmpe , efter ca 40 minutters overvejelser , og vurdering af smaske lyde fælder jeg dommen GRIS !!! Den har bevæget sig et par meter , så det må jo være hoved enden der er mod venstre . Skudet går og alt bliver sort ,flot dekoreret med små blå stjerner der fiser rundt i cirkelformede bevægelser . Mundingsglimtet fra NKTeren gør mig totalt blind for en kort stund . Ledlenseren bliver fisket op af lommen og der kommer blus på , der er ikke en skid at se .jeg ringer til Rolin ; Hvad gør jeg ? skal jeg selv gå ned og kikke ? Svaret kommer hurtigt og klart ; vent i campingvognen jeg kommer .

Rolin kører Toyotaen helt frem og lyser ned over pladsen , mens jeg kravler ud , da jeg kommer ud ser jeg straks grisen på foderpladsen . den ser ikke så stor ud , da jeg siger dette , glor de to andre måbende på hinanden , hvad F..... mener du med det siger brian ?
Grisen ligger i et dybt lag mudder , det bliver noget af en kamp at få den op . Da vi har den inde på det "tørre" og Rolin får set på dens tænder begynder han at danse en meget særpræget smålandsk sejersdans mens han fyre en masse tillægsord af som KÆMPE , FANTASTISK og STØRSTE NOGENSINDE . Det begynder så småt at gå op for mig , at det er vist en OK gris jeg skudt. Det er først da vi kommer hjem med den og får den klynget op at jeg rigtigt indser hvor stor den egentligt er ,

På resten af turen ser vi desvære ikke flere grise , men jeg syntes at jeg bør give min kommentar med hvad angår forplejningen .Helt FANTASTISK . han kan lave mad ham Rolin .

Mvh LWL
Svar
#11
Hej LWL, du glemte lidt fakta til folket.
Levende vægt 115 Kg.
Brækket vægt 95 Kg.
slagtet vægt 60 Kg.
Tænder måske ca. 24-25 cm.
Der var 8,5 cm. udenfor kæben, men vi ser hvor lange de er, når de er trukket ud.

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Tillykke med svinet!
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Jøsses for en gang bacon [:p]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#14
Det er nogle fine bisser den var udstyret med. De bliver pynteligt på væggen - tillykke!

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Jøsses for en gang bacon [:p]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Du tænker da også kun på mad, synd det er så dyrt at sende pakker til Grønland, ellers har jeg 4 hele side vildsvine bacon, du kunne få kvit og frit.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#16
Tillader mig lige at lægge lidt flere billeder på.

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...fe492c.jpg [/IMG]

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...627a86.jpg [/IMG]

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...ff0c07.jpg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#17
LWL Du er blevet taget i r*ven. Det ham der Rolin har lokket dig til at skyde, er nærmest kun anvendelig til kraftig krydret spegepølse. Sådan går det når man køber katten i sækken.

Jeg er hverken misundelig eller ude på at drille[Wink][8D]
Stort tillykke[Big Grin]
Svar
#18
DU bliver da ikke inviteret, til jagt middag i nærmeste fremtid.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by rolin

DU bliver da ikke inviteret, til jagt middag i nærmeste fremtid.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."


Har du ikke lært at det der er vigtigst at læse, er det der er skrevet med småt nederst på et dokument[Wink]
Svar
#20
Har du ALDRIG lært at læse, det der står mellem linjerne.
LOL

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)