Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
våbenkontoret i århus lukker?
#1
Hej,
Sad lige og så tv2 Østjylland...her var der en reportage om østjyllandspoliti. Her siger de at våbenkontoret flytter til Holstebro...er der nogen der ved noget nærmere om det? Det bliver da aooigevel lidt af en køretur i given fald...øv øv

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
Er der ikke et rygte der siger at der kun bliver et, højest 2, centrale våbenkontorer i Danmark.

Så er Holstebro dejligt centralt[V]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
ganske rigtigt
et kontor i holstebro
og 1 på sjælland et sted

skulle træde ikræft midt 2014

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Fedt...det glæder jeg mig da helt vildt til så....så skulle man nok få den lyddæmper tilladelse nu og ikke senere...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#5
Det ender vel med at sagsbehandlingstiderne bliver lige så lange som her i Skåne - hvor man skal forvente mindst 16 uger.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Søby

Hej,
Sad lige og så tv2 Østjylland...her var der en reportage om østjyllandspoliti. Her siger de at våbenkontoret flytter til Holstebro...er der nogen der ved noget nærmere om det? Det bliver da aooigevel lidt af en køretur i given fald...øv øv

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.


Der bliver da ingen grund til køretur. Du ansøger og betaler over nettet når det passer dig. Så kommer tilladelsen når det passer dem ([Big Grin][:0][xx(]). Har lige hørt at man påregner at gå over til et plastikkortsystem med tilladelser ligesom SKV kortet. Ved ikke om det er godt eller skidt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Var på våbenkontoret i Århus for ca. 1 måned siden, eller rettere, jeg henvendte mig i informationen
og fik sagsbehandlet 2 våbentilladelser. 2 dage efter havde jeg de nye tilladelser med posten.
For inden havde jeg ringet til politiet på deres servicenummer, da åbningstiderne ikke fremgår på
Østjyllands Politis hjemmeside. (i øvrigt som et af de eneste steder i landet). Damen i den anden ende,
sagde at jeg da bare kunne blive ekspederet i informationen og der i øvrigt var længe åbent om torsdagen...
Jamen jeg var målløs og måtte lige have den igen. Mente hun virkelig at jeg ikke skulle op på selve
våbenkontoret og mentalt mishandles.... Det gjorde hun!

Jeg fik simpelthen så god en behandling at jeg stadig får tårer i øjnene når jeg tænker på det.
Deres dankort terminal var ude af drift, men den søde unge pige henviste mig til en hæveautomat
i Sdr. Allé. Da jeg kom tilbage efter et kvarter, havde hun lavet papirerne klar og printet
kvitteringer ud til mig. Ingen mistro eller beklagelser - det var en sand fornøjelse.

På forespørgsel, sagde hun at det jo ikke var anderledes end så meget andet arbejde de lavede i
en information og at vi lige så godt kunne vænne os til at det kun ville ved meget specielle
ansøgninger der kunne forekomme længerevarende sagsbehandlingstid. Hun nævnte at de nye våbenkontorer
for selve sagsbehandlingen ville komme til at ligge i hhv. Holstebro og Brøndby. Hun mente dog, uden
at vide det med 100& sikkerhed, at man stadig ville kunne få lavet den indledende sagsbehandling hos
sit lokale politi, som herefter videreekspederer til en af de to regioner.

Det bliver spændende at følge[Smile]

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#8
Kunne man være så heldig at der bliver mere ensartet sagsbehandling? Og måske endda én der ikke tolkede reglerne så stramt som mulig?
Vil dog lige sige at jeg aldrig har haft noget at udsætte på behandlingen i Køge. Det er kun udfra andres beretninger her på forum at jeg ønsker ensartet behandling.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Vi kan nok næsten ikke undgå at få mere ensartet sagsbehandling [:p]

Men jeg vil da tro, at også en effektivisering af sagsbehandlingen er et klart formål med øvelsen. På det seneste har rigtig mange våbenkontorer indset, at det mest effektive er at lave tilladelsen i samme sekund personalet får ansøgningen i hånden første gang. Så skal de nemlig kun have fat i den én gang. Lidt sent at indse det, kan man mene, men nu bliver der da lagt en standard som helst skulle holde.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Vi kan nok næsten ikke undgå at få mere ensartet sagsbehandling [:p]

Men jeg vil da tro, at også en effektivisering af sagsbehandlingen er et klart formål med øvelsen. På det seneste har rigtig mange våbenkontorer indset, at det mest effektive er at lave tilladelsen i samme sekund personalet får ansøgningen i hånden første gang. Så skal de nemlig kun have fat i den én gang. Lidt sent at indse det, kan man mene, men nu bliver der da lagt en standard som helst skulle holde.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]


Tror du ikke at denne opstramning, er bare for at de efterfølgende kan sige "se nu hvor dårligt det er blevet efter sammenlægningen"[Wink]
Svar
#11
For nogle områder af landet kan det da næsten kun blive en forbedring... Men lad os da håbe at det er højeste standard der bliver normen på de nye våbenkontorer, og ikke laveste...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
Jeg er forsigtig optimist

De to centrale enheder bliver simpelthen nødt til at indføre nogle rutiner som kan afgive tilladelser næsten pr. automatik. Jeg forestiller mig, at hvis du f.eks. har jagttegn og ikke dukker op i deres kriminalregistre, så udstedes tilladelser til rifler og lyddæmpere automatisk på under en uge.

Jeg er spændt på, om de vil lave en "positivliste" over våben de kender, og derfor laver automattilladelser til, så man oplever længere individuel sagsbehandling hvis man importerer et skydevåben der ikke tidligere er set i systemet. Det kunne man godt forestille sig.

Man kunne også forestille sig, at de bare giver de tilladelser, også til våbentyper der tidligere har været problematiske at få tilladelse til visse steder, og kun trækker ansøgningen ud til individuel vurdering hvis ansøgeren dukker op i et af registrene.

Men under alle omstændigheder bliver det jo nemmere for jægerforbundet og skytteforeningerne at gå i direkte dialog med enhederne når der kun er to. Så hvis noget begynder at køre skævt kan der ret hurtigt rettes op på det.

...tror jeg.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Det kan da kun blive bedre, end en bestemt herres hidtidige regime i Østjylland.

Lagkage med lys, herfra.

Frihed frem for alt
Frihed frem for alt
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by tonnytot

Det kan da kun blive bedre, end en bestemt herres hidtidige regime i Østjylland.



Yes og jeg har et eller andet ladet mig fortælle at aben ikke flytter med til Holstebro [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Yes og jeg har et eller andet ladet mig fortælle at aben ikke flytter med til Holstebro [Smile]

MVH Bjarne



Han bliver sikkert ansat som ekstern konsulent [Big Grin][Wink]

Mvh Zeb
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Yes og jeg har et eller andet ladet mig fortælle at aben ikke flytter med til Holstebro [Smile]

MVH Bjarne



Han bliver sikkert ansat som ekstern konsulent [Big Grin][Wink]

Mvh Zeb



Jeg mener at hans funktion fremover - bl.a - . bliver besøg og kontrol af diverse tilladelseskrævende aktiviteter, med relation til våbenloven.

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#17
Typer som ham, slipper man ikke af med. Han skal nok finde en ny metode og genere jer pa. De findes specielt indenfor etater samt andre offentlige myndigheder!

Husker tilbage i de tidlige 90'ere, hvor Hr. Thorkil Nielsen dode af kraft, og ham kasketkarlen overtog. Selv ovrige politifolk fandt ham underlig, og habede pa, at han kun tog den forventede turnus pa 4 ar...evt 2 og sa videre i systemet. Sa det var et stort rod flag, da han forblev pa vabenkontoret, og gjorde det til en karriere at genere almindelige personer. Specielt var han god til at opfinde egne, og herved mere strikse regler for alt muligt. Og det varste ved det hele, var han faktisk selv var/er skytte. Pa denne made havde han mere insider viden, og blev til sidst mester i at gore livet mere besvarligt for medskytter.

Livet under hans regime, var ekstra hardt for mig, da jeg skod IPSC samt samlede pa II-verdenskrig pistoler. Noget som ikke ville have varet et problem i ovrige politikredse, som narmest tilskyndede man kom ned og fik tilladelse pa krigsefterladenskaber, nar man nu i forvejen var tilladelsberettiget osv.

Jeg fik til sidst nok af systemet, og lod mig narmest selv blive taget for overtradelse af vabenloven. Havde bare brug for at komme videre i teksten, og desuden var der ikke rigtigt nogen straf for dette dengang, som jeg forstar der er i dag.
Vabenloven er jo ogsa sammensat saledes, at det er umuligt at overholde alle detaljer i den, og jeg kendte ikke en eneste skytte eller jager, som overholdte loven 100%. Dette selv politifolk og ovrige der ellers forsogte.

Senere i retten, fik jeg bevist og illustreret overfor dommeren i Vestre Landsret, hvor udueligt tilladelseskontoret i Arhus var, samt hvordan de opfandte egne og strengere regler pa flere omrader. Jeg blev anklaget for omkring 100 forhold, hvor kun 4-5 var alvorlige. Uanset, sa spurgte dommeren om hvorfor jeg havde f.eks. P-08, PP,44 Mag. 1911 osv. uden tilladelse, nar jeg havde sa mange ovrige vaben pa tilladelse. Hvortil jeg svarede, at det var fordi Arhus politikreds ikke ville give mig lov til at beholde dem, men hvis jeg havde boet i visse andre kredse, ville det ikke have varet et problem. Herved tilvirker Arhus indirekte, til enduflere ulovlige vaben i omlob, hvilket umuligt kan vare i deres egen interesse, men sa naive er visse personer...hovedrystende.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#18
Hej GI50Jess ...

Long time ...[Big Grin]

Sagen er jo ganske enkelt den i lille DK, at der er en omfattende "slet skjult dagsorden" der hedder "reducer mængden af ALLE våben" i den (idiotiske) tro at det så har en virkning på våben i hænderne på kriminelle ... [xx(]

Det er endnu en af de steder hvor fejlinformation bliver gentaget så mange gange at det bliver "sikkert og vidst" [V]

Tolkningen af våbenloven og jagtlovens bestemmelser om våben, kan ikke undgå at blive mere ensartet når det hele lægges samme på kun to kontorer, men ingen tvivl om at mere specielle ansøgninger og våbentyper, wildcat kalibre o.s.v. bliver et langt sejt træk ...

Man må da håbe at de personer der kommer til at sidde med sagsbehandlingen vil få noget efteruddannelse, ikke bare i at betjene IT systemerne, men også i mere generelt kendskab til lovgivningen og våben og deres anvendelse generelt... Det er nok desværre for meget forlangt .. [xx(]

En ting er sikkert, praksis vil blive ændret på en del områder!

Vi må bare krydse fingre ..

Måske kunne Jægerforbundet og skytteforeningerne foranstalte et kursus for de sagsbehandlere? Så de får et kendskab til jagt og skytte-våben ?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#19
eller måske jæger forbundet og SKV regirtret kunne lave et samarbejde
så jægerforbundet kunne udstede tilladelser ?

så kunne man få et lille våben creditcard til jagt våben [Wink]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#20
Det ville da vare et meget nemmere system, hvis selve jagttegnet ogsa fungerede som vabentilladelse. Sa kunne reglen evt. vare sadan, at al handel kunne vare frit blandt disse. Sa ville alt dobbelt administration og skjult beskatning, misforstalser osv. blive hold helt udenfor.
Her hvor jeg bor, skal man blot vare over 18 ar, udfulde en ATFE form ved riffelkob. Systemet virker fint, og nar man tanker pa hvor mange millioner rifler der er i omlob, er misbruget utroligt lille. Desuden tilvirker dette ogsa, at vaben ikke er noget "specielt", og folk betragtes herved ikke som unormale, nar de hanger pa vaggen eller star i entre'en. Ja og sa bidrager det til overall national sikkerhed, som havde vi et stort hjemmevarn.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)