Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt udkast fra naturstyrrelsen.
#1
Her ryger tungsten ud..
Er bismuth også "tungsten"????

http://prodstoragehoeringspo.blob.core.w...høring.pdf

Kan ikke lige få linket til at du, så i må selv kopiere..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Det her er da også interessant.
Stk. 4. Der må ikke anvendes kaliber .50 BMG eller tilsvarende kaliber ammunition til riflede
våben til jagt og regulering.
Hvad mon menes med "tilsvarende kaliber ammunition"?
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#3
Slap-ammo måske???

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Panserbrand må vi sikkert heller ikke bruge fremover.... Stort tab![Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Tilsvarende.... bum bum bum........ jeg tænker at det er sådan et gummiord der er til for at gøre det muligt at forhindre andre kaliberer som kan minde om eller sidestilles med .50 BMG. sikkert for at forhindre omgåelse af hensigten med loven.

Jeg tror at hensigten med loven er at forhindre kriminelle miljøer i at få fat på våben med den ildkraft som eksempelvis .50 BMG har.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#6
De må da kunne give en forklaring på hvorfor tungsten ryger ud, ellers må jægerforbundet da protestere.
Hvis de bare fjerner et ammunitionsmateriale uden begrundelse, hvad bliver det næste så.

Måske at kobber bliver forbudt i riffelprojektiler, eller alt ammunition skal være af "non lethal" typen, hvilke jo ville passe fint ind i nogle org. synspunkter.

Vi har da ved gud rigeligt med forbud i dette land, så de må da kunne give en eller anden realistisk begrundelse for at indføre yderligere forbud.
Eller er det bare mig der er en dum, uuddannet udkantsdansker (dele af regeringen anser os jo sådan en som mig for mindreværdig og en sølle stakkel fordi jeg bor i "udkantsdanmark") der bør bøje nakken og tage imod de forbud som de meget fine, meget veluddannede, personer, i deres meget fine kontorer finder ud af ovre i Hovedstaden, for vores allesammens bedste, hvilket jo også gælder for udkantsdanmark?

Sonny
Svar
#7
Men det må vel så betyde, at alt fra .50 og op forbydes, dvs. 500 Jeffery, 505 Gibbs, 600 NE og 700 NE f.eks. eller hvad? Og hvis man er bange for anvendelsen til terrorisme, så går der vel ikke lang tid inden .338 Lapua Mag forbydes. Og hvad bliver den næste kaliber så? Men hvorfor pokker begynder man at lovgive om våben ud fra kriminalitet i jagtlovgivningen? Nu er vi lige sluppet af med lyddæmperne der.

Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Men det må vel så betyde, at alt fra .50 og op forbydes, dvs. 500 Jeffery, 505 Gibbs, 600 NE og 700 NE f.eks. eller hvad? Og hvis man er bange for anvendelsen til terrorisme, så går der vel ikke lang tid inden .338 Lapua Mag forbydes. Og hvad bliver den næste kaliber så? Men hvorfor pokker begynder man at lovgive om våben ud fra kriminalitet i jagtlovgivningen? Nu er vi lige sluppet af med lyddæmperne der.

Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum



Hvad der konkret bliver nægtet tilladelse til pga. den nye lovgivning kan vi kun gisne om

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#9
Enig. Jeg synes bare, det er et skråplan at begynde at forbyde bestemte kalibre til jagt af ikke-jagtlige årsager.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Enig. Jeg synes bare, det er et skråplan at begynde at forbyde bestemte kalibre til jagt af ikke-jagtlige årsager.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum


Kan man ikke også sige, at det er lidt et skråplan, når nogle forsøger at få jagttilladelse til noget som har begrænset jagtlig relevans, men udelukkende ønskes anskaffet pga. "Brian effekten" eller udelukkende til skydning som ret beset burde høre hjemme under SKV
Svar
#11
hvordan sletter man en testbesked????[:I]

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel
Svar
#12
Øhhh nej. Så er det bare smagsdommeri. Skæg for sig og snot for sig.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#13
Det er en OMMER!!

Hvis man SKULLE tage den slags alvorligt, skal der slet ikke anvendes ord som "og lignende" i en lovtekst, betænkning,bekendtgørelse, forordning eller hvad hulen de nu kalder det... = gummiparagraf.. [xx(]

Her må vores Jæger-forbund på banen igen og se at få den formulering ændret!!!!

Hvis man er "bange for" at terrorister enten anskaffer sig en .50BMG "eller lignende"på en jagttilladelse eller stjæler en sådan (med ammo..) fra én der har den på jagttilladelse, så er man da helt rundt på gulvet med en tekst som den der er foreslået..

Uanset lovgivning, så kan og vil en tilstrækkelig fanatisk terrorist vel skaffe sig de våben de gerne vil... Det forekommer mig som en særdeles besværlig metode, hvis "terror-Børge" vil gå gennem hele hurlumhejet med at få et jagttegn og derefter købe en .50BMG, som derefter er registreret hos de relevante myndigheder, som så blot tropper op og forlanger den udleveret, når nervøsiteten når tilstrækkelige højder i JM (Det er der nemlig hjemmel til i våbenloven!!) Mon ikke "Børge" hellere vil anskaffe sig en fra udlandet, via et schengen-land og slippe for alt bøvlet?

Hvad mon man forestiller sig at "Børge" vil udrette af "Terror" med en .50BMG boltriffel... Den er jo ikke just nem at fragte diskret rundt .. [Wink] (Det samme gælder vel også en praktisk anvendelig .338LM..) (hvis energiniveau er et godt stykke under almindeligt forekommende "storvildtskalibre")

Hvis "man" vil forhindre skytter og jægere i at anskaffe sig så kraftige kalibre må man ganske enkelt sætte en objektiv "overgrænse" for et våbens kaliber (= kuglediameter) og Mundings-energi ..
Det vil vel reelt sige en overgrænse for energien, eftersom der findes reelle "jagtrifler" med kuglediameter et godt stykke over 12,7 mm ... Kuglevåben i kaliber 12 er et glimrende eksempel.

Rent bortset fra det med hvad derer tilladt til jagt, så skal der jo reelt ændres i våbenloen

Forbuddet mod tungstens-hagl er grebet ud af den blå luft... det er vist en smutter ... jeg mener den savner enhver saglig begrundelse, så der må stikke noget andet under...[?][Sad!]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Tror lige jeg holder lidt igen med at købe et slugløb til min hatsan halvautomat. Jeg syntes ellers det er smart at sikkerhedsafstanden er væsentligt lavere på slugs end på rifler. Især hvor der er fladt.
Svar
#15
Sidste nyt fra DJ

AARRGGHH, jeg hader miljøhysteri[xx(], jeg har næsten 2 hele kasser stående[:I]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#16
2 KASSER....
Jeg har 5..
Men vi kan jo bare skyde dem af på skydebanen...
Nåh nej... Der må vi ikke bruge andet end 7-9'er hagl..
Er du gal hvor patronstatestikken på lørdag den vælter...
25 afgivet skud på stk. vildt....
Det er simpelthen for åndsvagt hvis det bliver vedtaget med så kort varsel...
Og det skal ikke forståes som om jeg hellere vil skyde bismuth..
Men at der ikke engang får lov at gå en jagtsæson syntes jeg er unfair..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#17
Jeg fik d. 10/1-2014 denne nyhed af vide, der er stor frustration hos de fleste af landets våbenhandlere, mange ligger inde med flere tusinde patroner, der nu bliver forbudt.
Men den eneste fordel er vel, at man kan købe en kasse med 25 stk. for rundt 200-250 kr.
Man kunne jo lave sammeordning med tungsten som da bly blev forbudt, forretningerne købte overskydende ammunition, for at sælge den i de lande der ikke har forbudt denne type ammunition..

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#18
Jeg tør ikke tænke på hvad med de forskellige jagtforretninger..
Var i en den anden dag han viste mig de havde knap 250 KARTONER Tungsten stående...

Det er dælme også noget af en økonomisk øretæve at få..

Hvad gør man ved dem man har ? Forhandlerne må heller ikke have dem?
Afleverer dem til politiet?
OG i udlægget står der også de ikke må medtages/anvendes på skydebaner.

Fordi jeg kan.
[Image: asgaard.gif]

[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#19
Forhandlere kan vel bare levere tilbage til fabrikken

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#20
Sidste nyt: http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...fed2e2cb21

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)