Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ûberzetzung af det sonderjydske spracke
#1
Hallo Lutz,

ich nahm heut mal die Kamera mit. 1. Schuß nach dem Putzen und 2.-5. siehst du ja selbst. So sieht fast jede Ladung mit den Lutz Möller Geschoß aus.

WH aus Norwegen, Ronny, Freitag, 15. Juni 2007 00:07

Danke Ronny,

für dein Mühe. Sie zeigt deutlich, man solle sein Waffe dreckig in den Schank stellen, wenn der nächst Schuß am gleichen Fleck, wie der vorige sitzen soll. Muß hingegen der Reinschweißungsabrieb mal wieder chemisch entfern werden Salmiakkeist = Robla, Ammoniumoleat = Milfoam Forest, je nach Mündungsgeschwindigkeit zwischen 10 und 40 Schuß, in etwa so> 1.100 m/s 10 Schuß, >1.000 m/s 20 Schuß, > 900 m/s 30 Schuß, > 800 m/s 40 Schuß, trifft der geputzt Lauf anders. Das heißt die Waffe muß im Revier einmal angeschossen werden, damit der Folgeschuß aus dem nunmehr eingeschossenen Rohr, dann wieder wie erwartet sitz.
( sakset fra LM's hjemmeside )

mener Herr Møller, at der med hans kugler skal renses i bund for hver 20. skud, når hastigheden er 1000 m/s ? ( hvad den jo er på næsten alle hans lette kugler )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
Jeg er ikke ekspert i det sprog, men jeg tror tværtimod han mener, at du skal skyde 20 skud efter rensning i bund, før du kan forvente samling på skuddene.

Jeg opfatter de første sætninger nogenlunde sådan " Til din beroligelse. Her ser man tydeligt, at man skal stille våbnet beskidt i skabet, hvis man vil ramme i samme plet næste gang". Han forklarer videre, at det rensede løb træffer anderledes de første 10-40 skud efter rensning. Derefter angiver han præcist, om det er 10-20-30 eller 40 skud der skal til, afhængig af hvilken mundingshastighed der skydes.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Som jeg læser det Lutz skriver så opfordrer han til at man renser sit våben efter eksempelvis 20 skud når hastigheden er over 1000 m/s. Men for at sikre at skuddene sidder korrekt skal man skyde et kontrolskud (på reviret som han skriver) for være sikker på de efterfølgende skud sidder korrekt. Derefter kan man "sætte riflen med beskidt løb i skabet" og regne med riflen skyder som den skal. Forskellen opstår åbenbart på det første skud i et kemisk rent løb (med rene kobberkugler som Lutz'
Svar
#4
det er så godtnok ofte man skal rense når der f eks bruges 25.06 med lige godt 1100 meter - æv for massive kugler

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Teksten fra LM hjemmeside må være skrevet på en dialekt. Det er hvert fald ikke "rigstysk".
Jeg tolker det også som Kras.

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
Jeg giver mig.

Jeg må til mit forsvar anføre, at jeg i tysktimerne sad skråt bagved pigen med skolens bedste bryster. Når hun bøjede sig frem og koncentrerede sig om de tyske verber, bøjede jeg mig frem og koncentrerede mig om de vide ærmegab i hendes T-shirt, som var på mode dengang. Derfor kan jeg være gået glip af den præcise betydning af "hingegen".

...men det var det værd [:p]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Holder med WSM.
Din riffel må aldrig være helt ren eller helt beskidt.

Hold den mellem 1 og 10-40 skud afhangig af V-nul når du bruger den på jagt.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Lasse-fornuftigt og helt korrekt prioritering! !!![Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Forresten Strøm , så er Sprache altså Tysk og Språgh er Synnejysk.

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#10
der ka du bare se: det er ikke nemt, det der språgh [Wink]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)