Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sprængningstest af udskældt S&L lyddæmper
#1
Forsøg på sprængning af en Superdome dæmper.

Jeg har forsøgt at indsætte et link til videoen med testen her. Håber det virker [Big Grin]

https://www.facebook.com/photo.php?v=101...=2&theater

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]

Flyttet af Kima
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#2
45/70 [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

godt valg [:0] not

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Øv kan ikke se film. Det der fjols bog har jeg ikke.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
er heller ikke på fjolsbog, men kan nu godt se film alligevel med alm firefox (dvs browseren skal have flash sat til). Selve videon vel sat som 'public' eller et eller andet

wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#5
Jeg kan osse se den selv om jeg ikke er på Fæcesbog. Kører IE8

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Så er det jo på plads - underholdning helt i top [Smile] lagde især mærke til at gevindet var "paskram". Godt med sådan et konisk VVS gevind, så den kan sidde ordentlig fast [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Superdome kan klare alt, når den kan klare en 45/70 ! - nok ikke lige den jeg ville have valgt, hvis det skulle være en seriøs stress test, men det udstiller da klart de få uheldige som idioter [B)][Wink][:o)]

Jeg synes helt klart, at det er fint, at man tager kritikken seriøst, og forsøger at gøre noget, for at imødekomme dette, om det så er af kommercielle årsager, eller at det er for efterprøvning af produktet (det havde jeg nu regnet med, at man havde regnet på og testet, inden et sådant produkt kom på markedet) [Big Grin]

Lad mig gøre det helt klart - personligt ønsker jeg at produktet er fint og at brugerne er glade, og får stor fornøjelse ud af deres S&L dæmper - Virkeligheden er bare, at noget er gået galt, ganske vist nogle få tilfælde, men tvivlen nager altså - hvis jeg var producent, ville jeg godt nok ikke bruge tiden på at afvise - jeg ville hurtigst muligt få fat i de personer og dæmpere, der er tale om - få undersøgt dem for materialefejl - stress teste et passende udvalg med maximal belastning - inden jeg skråsikkert ville konstatere, at konstruktionen er sund !

Håber virkelig og inderligt at det bare kører fra nu af, og at vi ikke ser flere sprængninger, uanset produkt/mærke/navn - jeg tænker bare hvis nu !!! - hvor mange skal der så til ? - inden et produkt tilbagekaldes ?

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#7
Den "test" er ikke 5 potter p*s værd.... Den beviser ikke noget som helst om problemer med konstruktionen i S&L dæmperen.

det er et PR-stunt fra fabrikanten/forhandlernes side, designet til a "berolige" ejerne af S&L dæmperne.

Se evt. tallene for Mundings-trykket i den anden tråd om sprængning af dæmper. En 45/70 er et decideret "lavtryks-kaliber" og vil derfor ikke sige noget som helst om dæmpernes eventuell konstruktions-fejl, eller mangel på styrke.

Hvis en sådan "stress-test" skulle tages alvorligt, skulle man i stedet montere en S&L dæmper af samme konstruktion på en 300WM med 50-55 cm pibelængde--- og så skyde et par kasser fabriks-ammo af i den kombination... Jeg er ret overbevist om at selvom dæmperen måske ikke sprænges så vil man kunne måle en tydelig deformation på "flamme-dæmperen" allerede efter 40 skud ....

Jeg vil råde ALLE der ejer en sådan dæmper til at skille den ad (hvis det er muligt?) og checkke den "flamme-dæmper" og hvis jeg havde sådan en "dåse" ville jeg save "flammedæmperen" af ... I følge alle de erfaringer der er samlet på f.eks. "Silencer-talk" og diverse andre fora, giver den slags konstruktioner ikke noget signifikant ekstra dæmpning..
Det er da muligt at de skrå spor der er fræst kan hjælpe på at holde dæmperen skruet fast, men jeg tvivler ærligt talt på effektivitetet af den konstruktions-detalje.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
I min verden sætter man heller ikke sin "hovedforhandler" på sjælland til at teste dens svagheder....
Der kan man tale om at være inhabil..

Jeg kender ikke noget til trykket, men har handlet med "Christian", og tillægger ikke denne test spor..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#9
"Hvis den kan holde til det der så kan den sku holde til alt".

Ok analogien er således at man, som mange har påpeget, i en seriøs test anvender en combo der har 30-40% af det mundingstryk som "normale" jagtkalibre har så har man overbevist folk[Big Grin][Big Grin]

Svarer det ikke lidt til at hastighedsteste MacLarens F1 racer med 50km/t eller loadteste er kran med det halve af SWL[:o)][B)]

Nå men har da en 300 win mag stående som der kan bankes et gevind i hvis nogen har lyst at lave en test.
Feel free!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Jeg har engang testet Hardcore 45 med en overladning i cal.270Win

[Image: i70793589._szw1280h1280_.jpg]

Dæmperen blev testet med et kammertryk på 5471 Bar.
Det var ikke en test, men en lille tastefejl i QL.
Dæmperen: Hardcore Twister typen, den tog ikke skade og virker stadig.

[Image: i70897154._szw1280h1280_.jpg.jfif]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#11
Mundingstryk 934 bar. Ikke noget særlig højt mundingstryk.

Der er lige den forskel at kammertryk sprænger kamre.
Mundingstryk (og mængde)sprænger dæmpere.

og dit mundingstryk ligger ikke over hvad andre kalibre præsterer ved normale ladninger. Og derfor siger din overladning intet om dæmperens holdbarhed

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Nå - Kristian har afkræftet at det var en test - videoen var lavet inden han kendte til sprængningen - påstås det....

@ Jepsen - lader til at der er sket en misforståelse - eller at du er blevet fejl informeret [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#13
Kristian H Petersen Jeg lavede videoen før jeg var klar over den sprængning der åbenbart er sket. Det var ikke ment som en "test" af mundingsbremsen men mere af dæmperen. Vi var nød til at bore den ud for at give plads til 45 projektilet. Gevindet er meget tæt i tolerancen men dæmperen styre også på piben det er derfor det går så stramt. Men husk nu at det her var mere for sjov end for at lave en egentlig test. En test ville kræve meget mere grundighed med trykberegning og slf. En umodificeret dæmper.

for omkring en time siden via mobil

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#14
Jeg har aldrig hørt om en bilfabrik der bad en bilforhandler crashteste en bil de lige har
leveret...Hvad er baggrunden for at Våbensmeden.dk, på opfordring forsøger at Teste/stresse/smadre et
specifik produkt? Hvorfor har S&L ikke opstillet kriterier for testen, som så ved samme lejlighed kunne
annonceres.

Det er producentens ansvar at sørge for at forbrugeren er sikker på det produkt deres forhandler
sælger - det er uomtvisteligt!

Hvis denne video er lavet for "sjov" eller som en gimik, forstår jeg ikke hvorfor hovedrolleindehaveren
føler sig særlig forpligtet til meget tydeligt at betone at (6:01 minut) "den fejler IKKE en skid" og
"kan den holde til dette, kan den holde til alt"

Jeg er da som forbruger og som potentiel lyddæmper køber seriøs nervøs for at købe S&Ls produkter - endsige
ligge ved siden af en der benytter S&L dæmpere på skydebanen. Hvor flyver stumperne hen hvis der er en
sprængning...???

Jeg er som forbruger ikke overbevist om at dette indslag ikke er bestilt arbejde,
og som producent bør S&L da være seriøst interesseret i at vi købere er trygge ved produkterne. Det
kunne jo være de skulle indstille salget indtil de lige selv havde testet lidt mere bredt. Er de i tvivl
om hvad der ønskes testet, kan de jo søge inspiration på dette fora!

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by AB

Nå - Kristian har afkræftet at det var en test - videoen var lavet inden han kendte til sprængningen - påstås det....

@ Jepsen - lader til at der er sket en misforståelse - eller at du er blevet fejl informeret [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2



Tjaahhh.. CP har måske ret med FB- jeg fik bare at vide via samme FB, at den "udskældte dæmper" var testet med et link til videoen. Jeg har godt nok ikke undersøgt, hvornår videoen er lavet.

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#16
Det har jeg heller ikke undersøgt - det gør jeg heller ikke - det tager jeg helt afslappet - det er dog lidt påfaldende, at dæmperen straks bliver revet af og flammedæmperen efterset - hvorfor mon det [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by AB

Det har jeg heller ikke undersøgt - det gør jeg heller ikke - det tager jeg helt afslappet - det er dog lidt påfaldende, at dæmperen straks bliver revet af og flammedæmperen efterset - hvorfor mon det [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2



Af hensyn til seerne?
Svar
#18
Arhhh ...

Det giver da god mening hvis "Våbensmeden" netop har modificeret den del af dæmperen for at kunne skyde 45-70 gennem den.

Men hvad med resten af dæmperen? Var hullerne allerede store nok... [Big Grin] Det må man da formode?? Eller er dæmperen skruet sammen af flere forskellige?

Hmmmm.....

Kan S&L's "problem" være simpel mangel på kvalitetskontrol? Altså at der kommer dæmpere ud hvor "flammedæmperne" er monteret i forkerte dæmpere? F.eks. en Max 7 mm "flammedæmper" monteret i en Max 8 mm "dåse" ... o.s.v. Den ene vej går det godt og ingen opdager noget, den anden vej = "first round POOP" [8D][Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#19
Det kan ikke være helt så enkelt.

Bjarne Nielsens dæmper var monteret og kontrolskudt hos Våbensmeden. Der var gået ca. 10 skud igennem den i alt uden problemer. Men da han selv ville skyde første gang gik det galt. Også "Hvide Sande" dæmperen holdt til ca. 10 skud, og lavede så en First round poop.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det kan ikke være helt så enkelt.

Bjarne Nielsens dæmper var monteret og kontrolskudt hos Våbensmeden. Der var gået ca. 10 skud igennem den i alt uden problemer. Men da han selv ville skyde første gang gik det galt. Også "Hvide Sande" dæmperen holdt til ca. 10 skud, og lavede så en First round poop.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



den er prøveskudt hos hubertushuset [Wink] ( 9 skud )
1 skud på jagt i det svenske går den i stykker.

og har hørt et rygte om ham der sendte en dæmper i omløb ved hobro
han var ved at montere dæmperen og telefonen ringede han tog den snakke lidt lagde på og to riflen og skød [Big Grin]
men dæmperen sad kun i de yderste 2 rynker [Big Grin][Big Grin]
han grinede af episoden og købte en ny dæmper ved hobro jagt

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)