Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sonic45 på 6,5 og 9,3. Erfaring.
#1
Så er jeg hjemkommet efter 1. prøveskydning af mine 2 nyindkøbte Sonic45'ere.

Først blev min NKT'er afprøvet, og selvom det er længe siden den har været ude af skabet. Men en SUPER positiv oplevelse...
Rekylet var dæmpet til model brugbar (jeg vil gætte på at niveauet var 6,5 niveau) og lyden var også derned omkring..
Det er selv en subjektiv følese og uden nogen form for målinger..
Men fra at sparke som en hest, er den nu brugbar..

Derefter blev 6,5'eren afprøvet.
Ingen præsions ændring (den kunne stadig lave 3 skudsgrupper der dækkes af et makeringsmærke), men efter at have lavet flere skydninger
henholdsvis med og uden, konstateres en træfpunktsændring på ca. 2 cm i højden (med dæmperen lå den 2 cm under).
Og lyden (eller mangel på samme) var formidabel..
Det var helt underligt at den nærmere lød som en 17hmr (og en af skydningerne blev fortaget uden høreværn.
Jeg er ikke sikker på at der ikke vil kunne ske høreskade, men det er MEGET bedre end uden..
Og rekylen var også mærkbar forandret til til det positive..

Jeg glæder mig til at følge erfaringerne og skyde over kronograf.

Jeg vil i hvertilfalde give disse dæmpere mine anbefalinger og vil ikke tøve (når det bliver lovligt) at tage 6,5'eren med på jagt uden høreværn..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Hvor har du handlet din Sonic ?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#3
Det er hos ham gevindkræmmeren ovre på fartbumpet mellem djævleøen og fastlandet..
Han er go' nok, selv om der ligger tomme coladåser sammen med spånerne fra drejebænken...

Spøg til side.. Kan kun anbefale ham gammeltoft..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)