Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Østjysk våbenhandel dømt
#1
http://ekstrabladet.dk/112/article2193045.ece

Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Så er det sku nok slut med rabat der ovre, et stykke tid[:I]

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#3
Den svider sgu (måske)
En bøde på 125000, til et firma med et årligt overskud på 3-10mio, og en egenkapital på 30-50mio

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel
Svar
#4
Hvad er begrundelsen for denne "afstraffelse"?
Er jagtforretningerne arnesteder for våbenkriminalitet?
Vil det fremadrettet gøre det umuligt for en våbenkontrol at browse rundt i forretningen?
Svar
#5
Det er vel egentlig bare en straf udmålt ud fra nogle forhold der ikke har været i orden (læs: lovbrud).
Mig bekendt burde man da ikke få bøder i den kaliber hvis tingene har været i orden.
Bevares, man kan da tage fejl[B)]

Personligt synes jeg da det er noget forbandet svineri at have 18-20 gange så meget krudt stående som man har tilladelse til.
Sekundært så bliver alle vi andre potientielt straffet ved lovstramninger baseret på sager som denne.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by GT

...
Sekundært så bliver alle vi andre potientielt straffet ved lovstramninger baseret på sager som denne....



Og det er sgu ofte det største problem - en enkelts tåbeligheder ødelægger det for mange andre, fordi politikere ikke evner at skelne.[Sad!]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#7
Tjaa. man forstår godt hvorfor "jagtbutikkerne" efterhånden har så meget mere tøj og fiskegrej, end våben og tilbehør i biksen...[xx(]

Straffen i sig selv er der vel ikke noget galt i, det er lovgivningen og tolkningen af loven der er ved at marchere ud ad en tåbelig tangent..

"Drakonisk" lovgivning og håndhævelse er netop karakteriseret ved at både lovgivningens "stramhed" og straffen for overtrædelserne er ude af proportion med det "problem" som loven skal rette op på...

Det er det her jo et fint eksempel på-

Det der kan undre er at så få tilsyneladende er i stand til at se ud over egen "købmandsdisk" og indse at udviklingen på det her område beskærer ALLE's frihed og råderum..

Hvis alle blot hypper deres egne kartofler, så skal der nok komme en dag hvor vi, der bruger og interesserer os for våben og jagt, skal snige os forbi en skov af overvågningskameraer og elektroniske låse-systemer, for at få lov til, under opsyn af en sikkerhedsvagt, af befamle et antal skydere der alle er "godkendt" af "komiteen for politisk korrekte jagtvåben" med "pænt træ" og i en "fornuftig kaliber" ... [xx(][xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Hvis jeg handlede med våben, ville jeg godt nok undre mig hvis de forseelser ikke havde udløst et anseeligt smæk,
når man tænker på de sager vi af og til har læst om i jagtbladet. Her er hammeren faldet tungt over jægere der ikke
har haft blyhaglspatroner liggende og ikke opbevaret våben i et godkendt våbenskab.

Desuden mener jeg det er konkurrenceforvridende over for de våbenforhandlere der følger loven og bekoster dyre indretninger
til krudtopbevaring og bruger meget tid på ordentlig registrering af indkøbte og indleverede våben.

Uden at vide hvilke paragraffer der er dømt efter, virker det helt tåbeligt ikke at have haft styr på eller haft vilje til
at følge fastlagte regler på området, da det måske i sidste ende kunne resultere i at deres levebrød skred mellem hænderne
på dem. Gad vide hvordan situationen havde set ud hvis de var blevet idømt frihedsstraf som anklageren i første omgang havde krævet...

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#9
Undskyld mente selvfølgelig "Her er hammeren faldet tungt over jægere der
HAR HAFT blyhaglspatroner liggende"[B)]

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by SSG04

Hvis jeg handlede med våben, ville jeg godt nok undre mig hvis de forseelser ikke havde udløst et anseeligt smæk,
når man tænker på de sager vi af og til har læst om i jagtbladet. Her er hammeren faldet tungt over jægere der ikke
har haft blyhaglspatroner liggende og ikke opbevaret våben i et godkendt våbenskab.

Desuden mener jeg det er konkurrenceforvridende over for de våbenforhandlere der følger loven og bekoster dyre indretninger
til krudtopbevaring og bruger meget tid på ordentlig registrering af indkøbte og indleverede våben.

Uden at vide hvilke paragraffer der er dømt efter, virker det helt tåbeligt ikke at have haft styr på eller haft vilje til
at følge fastlagte regler på området, da det måske i sidste ende kunne resultere i at deres levebrød skred mellem hænderne
på dem. Gad vide hvordan situationen havde set ud hvis de var blevet idømt frihedsstraf som anklageren i første omgang havde krævet...

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!


Det handlede ikke om registrering af våben. 13 ( TRETTEN) betjente mødte op og tale hvor mange våben der ikke var låst fast/låst inde[:0]
Selvfølgelig var loven brudt og det skal vel straffes.
Tror det drejer sig ligeså meget om forfølgelse fra en politikreds

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Forfølgelse er vel så meget sagt.
Jeg tror næsten alle forretninger har haft besøg indtil flere gange.

Nu ved jeg, hvad 8 våben, der ikke var aflåst kostede, så man kan sige 300 styk, samt så meget krudt at man kunne starte en halv krig med det, så er det en latterlig lille bøde, der er blevet givet.

Schönauer

En rigtig kvinde er som en Pointer.
Hun forlader ikke standen før skuddet er gået!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Jeg fik måske formuleret mig lidt forkert... [:I]

Der er naturligvis intet i vejen for at der skal idømmes en straf for ikke at overholde de gældende regler.. Et retssamfund bygger jo netop på det princip at overtrædelser af loven helst skal have en mærkbar konsekvens for den der bryder loven.

Det der forekommer mig tåbeligt er at man i det hele taget mener at der er brug for så "Drakonisk" en LOVGIVNING på det her område!

Som jeg håber jeg fik skrevet forståeligt, så mener jeg at lovgivningen er helt ude af proportion med det "problem" lovgivningen skal addressere, hvilket må være at forhindre "banditter" af enhver art i at stjæle våben fra våbenforretninger.

omfanget af sikring og dermed bøvl og besvær både for kunder og forretningsdrivende, skal stå i forhold til et problems REELLE omfang!

Det mener jeg ganske enkelt ikke det gør med de gældende regler..
Selv lang tid FØR alle disse tiltag blev gennemtrumfet var antallet af sager med tyveri af jagtvåben direkte fra butikker i deres åbningstid en yderst sjælden foreteelse...
Man bebyrder altså forretningsdrivende (og deres kunder)med en masse "sikrings-foranstaltninger" der skal forhindre noget der stort set aldrig forekommer!
Man bruger naturligvis den sædvanlige retorik: Jamen ... tænk nu hvis der var en "bandit" der løb med et jagtvåben, og senere MYRDEDE en uskyldig borger med det våben.. er det så ikke bedre .. bla. bla. bla. .. ad nauseam...[xx(]
Altså "retorik" som man ikke kan svare "negativt" på uden at se "reaktionær" ud.[Sad!]

Det kan naturligvis undre at disse forretningsdrivende vælger at omgås den gældende lovgivning på en så læmfældig måde at de lokale "ordenshåndhævere" finder det nødvendigt at "raide" butikken med 10 -12 - 13 politifolk ...og derefter finder "uaflåste våben" og "meget mere krudt end der er tilladelse til" Fair nok ... Det er ulovligt og det skal de naturligvis straffes for, ad rettens vej.

Denne dom sender en klar og tydelig besked til alle der gerne vil handle med, eller beskæftige sig med, våben, ammunition og genladningsdele: Lad være med det.. Det er ALT for besværligt, der er ikke gode penge at tjene, medmindre du vælger at overtræde loven, og SÅ kommer vi efter dig... noget så eftertrykkeligt..[V][Sad!]

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der ligger en "politi'sk dagsorden" bag... Det handler om at gøre denne "poltisk ukorrekte fritidsbeskæftigelse" (våben og jagt) så besværlig som muligt, i håb om at man kan begrænse omfanget (som ER vokset meget i de sidste 10 - 15 år) Det eneste man opnår er at våben og jagt bliver "elitært" og forbeholdt dem med så mange penge at de er ligeglade med prisen på krudt og alligevel får bygget deres (jagt)-våben specielt og prøver og "befamler" i "sikrede omgivelser" --

I ved jo godt at der er politikere der tillader sig at skrive offentligt at de er: "chokerede over at erfare at der ligger mere end 750.000 våben og flyder i de danske hjem"

Sagens kerne ar altså at vi der er jægere og "våben-tosser" af gammeldags "lyst og interesse" allerede ER i en kamp mod både bedrevidende og især Uvidende politisk korrekte bagstræbere, der gemmer sig under dække af at være "progressive" og "tryghedsfremmende"

(Hvorfor ER det i øvrigt i orden at vlre LYST-fisker... men man må ikke være "Lyst-jæger" ... hmmmm...)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Det sidste er nemt at svare på. Det er fordi hvis du rækker en levende fisk til en af lattedrikkerne, så skrifter hun 'ad hvor er den ulækker' men hvis du i stedet viser hende et rådyr så er det nuttet. Og for tiden er det lattedrikkernes værdier der er fremherskende i vores samfund...

Hmmm sad jeg ikke på en cafe i går og drak cafelatte.... Hmmmm så selv den stereotyp holder ikke.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#14
@Dravis
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der ligger en "politi'sk dagsorden" bag... Det handler om at gøre denne "poltisk ukorrekte fritidsbeskæftigelse"

Alt det her har vi som har kører harley været igennem. For kun få år siden kunne man dårligt starte cyklen før man blev stoppet og mistænkeliggjort med spørgsmål og hentydninger som: "Er den stjålet" - " Den er vel, nok ulovlig ombygget" - " Nåå og, hvilken gruppering tilhører du så" - osv. osv Det er da heldigvis ikke ikke dagligdag mere. Det er vel blevet mere "politisk korrekt" at nyde livet på en Harley [8D][8D]
Ja, jeg skrev nyde livet.[Wink][Wink]


Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#15
Jeg savner den tid, hvor man kunne gå langs hylderne i Bording, Skjern og Hedensted, og tage våbnene i hænderne. Når tingene er låst fast, er man nødt til at vide hvad man søger - har købt en del våben uden at vide det var det jeg søgte, før jeg fik det i hånden.

Deres opbearing af krudt - riffelkrudt er ikke sprængstof, det er stadig kun et drivmiddel.

Så det er ærgeligt, at myndighederne har tabt sutten [B)]

mvh
mvh
Svar
#16
Kunne være skægt at udfordre systemet ved at lave et slusesystem, hvor man bliver "BUZZED" ind og ud af butikken, så der er god kontrol med hvad folk har med sig - og se hvad systemet så siger til det, når våbnene måske så står frit - og kun låst væk efter lukketid.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
Ja- ja ... nyd du bare livet på din Harley...
Den er bare blevet "politisk lidt mere korrekt" fordi det er blevet en lille smule "in" blandt Café Latte drikkerne ind i mellem at tage et par kevlar-jeans i "Urban Camo" på og tøffe lidt rundt på en langsom og godt gammeldags "kværn" [Big Grin]

Os der startede på en Yamaha FS-1 og blev på 2 hjul indtil vi var godt inde i fyrrerne (inden vi fik bil) har en tendens til at være lidt uforskammede overfor "latte-drikkere" på Harley'er ..(Det behøver ikke inkludere dig, jeg ved jo ikke om du drikker Café latte [Wink])

Jeg foretrækker langt hen ad vejen en "kværn" der kan både styre og flytte sig, i et lidt andet tempo end de fleste "Hogs"
Men... det er jo nok bare en anden livsstil [:I]

Men, forhåbentligt har du ret... måske kan udviklingen vendes, eller måske bare modereres, så våben-tosseer og jægere og andet godtfolk får lidt nemmere ved at begå sig i det moderne samfund... det er jo et faktum at vi bliver flere og flere :-)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
Mht til at våbene skal være låst fast det er jo ikke alle forretninger de er det i.
Jeg kan ihvertfald nævne en hvor man kan gå ind og pille rode rage uden at der skal låses op først.
Tror ikke at de har mere end 20-30 våben låst inde.. Og det er alle fabriksnye våben.
Alt hvad de har af brugte våben er lige til at tage ned fra hylden MED bundstykker i.
Og de har også lige haft besøg af bent betjent og fået taget stikprøver af våbenbog og våben, uden bemærkninger.
det har vel også noget at gøre med hvordan butikken og våben rum er indrettet, om man BARE lige kan gå ind til våbene, eller om man skal om bag ved kassen for at komme derind.

At ØV har mere krudt stående end tilladt ved de jo godt og så er de jo også klar over en eventuelt konsekvens ved at det bliver opdaget.. Konsekvensen er nok bare ikke stor nok i forhold til hvad de så måske har tjent ved at have for meget krudt stående?

Har de f.eks tjent 150k på at have for meget krudt så har de stadig overskud når bøden er betalt...

Fordi jeg kan.
[Image: asgaard.gif]

[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#19
Citat:quote:

At ØV har mere krudt stående end tilladt ved de jo godt og så er de jo også klar over en eventuelt konsekvens ved at det bliver opdaget.. Konsekvensen er nok bare ikke stor nok i forhold til hvad de så måske har tjent ved at have for meget krudt stående?

Har de f.eks tjent 150k på at have for meget krudt så har de stadig overskud når bøden er betalt...



Tjaee.. Med de priser vi her i DK skal betale for røgsvagt krudt, set i forhold til f.eks. priserne i USA, så må der være nogen der tjener godt på det.
Et pund "Bullseye" kan fås for under 20 Dollar 110kr !!!) "overthere" VV kostede under 30 Dollar for et pund sidst jeg checkkede... altså under 350 for et kg. Og VV krudt regnes for hundedyrt "specialkrudt" af amerikanerne...

Men som forholdene er m.h.t at røgsvagt krudt er klassificeret som "eksplosivstoffer" og "våben-tilbehør" så koster det nok lidt ekstra af få fragtet og opbevaret end "over there" om det så kan retfærdiggøre en 100% højere pris, det tvivler jeg ærligt talt lidt på... men med færre der kan og må sælge krudt, og få distributører og grossister, så er det jo let at sætte nogle høje priser og avancer...[xx(] Vi kan jo ikke bare køre over grænsen og fylde bilen op... og dermed give dem reel konkurrence.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
Det er faktisk til og bræke sig over.
Jubi for vores dejlige samfund[Sad!]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)