Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SakoVixen, mulighed for løst magasin
#1
Hej alle eksperter og Idemagere.
Har en Sako Vixen der jo er født som .222, ompibet til .223
Den føder rent ud sagt af H til. Der kan klemmes 3 patroner i magasinet med vold og magt.
Spørgsmål: hvilket løst magasin vil i anbefale eller bare gætte på det vil være muligt at ombygge riffel og magasin til ?
Der skal sikkert købes et nyt bundbeslag, som skal files og slibes, men det er også ok. Det skal der sikkert også i magasinet.
Det må gerne være et smalt "dobbeltradet", v singlestack får jeg vel for lille kapacitet hvis jeg gerne vil bruge den til feltskydning.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Jeg tænker det vil være bedre at få dit nuværende magasin til at fungere...

Jeg har set et par sakoer på skydebanen som har fået aftageligt magasin og ikke een af dem virkede perfekt...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by CP

Hej alle eksperter og Idemagere.
Har en Sako Vixen der jo er født som .222, ompibet til .223
Den føder rent ud sagt af H til. Der kan klemmes 3 patroner i magasinet med vold og magt.
Spørgsmål: hvilket løst magasin vil i anbefale eller bare gætte på det vil være muligt at ombygge riffel og magasin til ?
Der skal sikkert købes et nyt bundbeslag, som skal files og slibes, men det er også ok. Det skal der sikkert også i magasinet.
Det må gerne være et smalt "dobbeltradet", v singlestack får jeg vel for lille kapacitet hvis jeg gerne vil bruge den til feltskydning.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Sako viksens magasin fungere altid supergodt, hvis ellers riflen ligger ordentligt i skæftet, og alt i forbindelse med samlingen er korrekt. Det kan simpelt hen ikke passe at en viksen ikke fungere i magasinet.

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel
Svar
#4
Hvis en Vixen er ligesom min gamle Sako, så check lige at magasinfjederen vender rigtigt .. den kan nemlig vendes forkert ..

Hvis den ikke gør føder den ad h til og patronerne ligger underligt nede i kassen...

[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Når du ændrer til en længere patron, er det ikke altid nok, at skære kammeret.om.

Det svarer lidt til, at du før skulle have en VW polo ind i en parkeringsplads, og nu vil have en VW golf ind i stedet.

Det kan sikkert lade sig gøre, men det er bare mere bøvlet, især hvis pladsen i forvejen var trang.

Uden at gøre mig selv til noget der bare minder om metalsmølf, så har jeg fået lignende opgaver udført tidligere. Og fået afvist udførelsen af en der kunne se problemerne netop omkring fødningen.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by CP

Hej alle eksperter og Idemagere.
Har en Sako Vixen der jo er født som .222, ompibet til .223
Den føder rent ud sagt af H til. Der kan klemmes 3 patroner i magasinet med vold og magt.
Spørgsmål: hvilket løst magasin vil i anbefale eller bare gætte på det vil være muligt at ombygge riffel og magasin til ?
Der skal sikkert købes et nyt bundbeslag, som skal files og slibes, men det er også ok. Det skal der sikkert også i magasinet.
Det må gerne være et smalt "dobbeltradet", v singlestack får jeg vel for lille kapacitet hvis jeg gerne vil bruge den til feltskydning.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Sako viksens magasin fungere altid supergodt, hvis ellers riflen ligger ordentligt i skæftet, og alt i forbindelse med samlingen er korrekt. Det kan simpelt hen ikke passe at en viksen ikke fungere i magasinet.

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel



Du får den lige at se en dag v lejlighed.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Tror det har noget at gøre med at kanterne på stolen, som hylstrene jo ligger op i mod, jo slet ikke passer i radius til det større hylster ???

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by BC

Når du ændrer til en længere patron, er det ikke altid nok, at skære kammeret.om.

Det svarer lidt til, at du før skulle have en VW polo ind i en parkeringsplads, og nu vil have en VW golf ind i stedet.

Det kan sikkert lade sig gøre, men det er bare mere bøvlet, især hvis pladsen i forvejen var trang.

Uden at gøre mig selv til noget der bare minder om metalsmølf, så har jeg fået lignende opgaver udført tidligere. Og fået afvist udførelsen af en der kunne se problemerne netop omkring fødningen.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev


Hvem udførte og hvem afviste ?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Jeg har en Vixen der blev købt som 222 og senere er ompibet til 223. Der er ikke ændret på magasin/fødning og den virker perfekt.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#10
Jeg har samme erfaring som Zoli, ingen problemer efter min blev ændret til .223 AI

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
@ CP: du må gerne sammenligne med min Vixen, der er født som 223.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#12
Hm, skal da vist lige prøve at sammenligne fjeder og magasin plade med de andre Sako'er jeg har.
Jeg fik bare at vide, da jeg købte den, at den havde et problem som skyldes omkalibreringen.

Lars, har du løst magasin?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Løse magasiner har det med at leve op til navnet. Så ligger de løse derhjemme, i bilen, i lommen, på skydebanen, hos kammeraten, i jagthytten, i vaskemaskinen, på hotellet, på bordellet..ect. ect.

Jeg forbander løse magasiner langt væk og foretrækker faste magasiner.
Fordelen ved løse magasiner ved stillingsskift på jagt opvejes rigeligt af ulempen ved at det ligger et andet sted end riflen.
Faktisk bør løse magasiner forbydes uden for en radius af ½ meter fra den tilhørende riffel.

Og problemet med løse magasiner stiger med antallet af rifler i samme fabrikat [xx(] been there, done that [Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Jeg har af og til samme problem med bundstykker.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by CP

Lars, har du løst magasin?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Nej, fast magasin.
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#16
Altså .. hold nu lige lidt ...

Hvor stor forskel tror i der er på .222R og .223R ...

De er samme hylsterdiameter (bund) og stort set samme OAL

Den væsentligste forskel er i placeringen af skulderen.. som sidder nogle millimeter længere fremme og giver en kortere hals på hylstret.

Det burde ikke have nævneværdig indflydelse på fødningen fra magasinet.

Problemet kan helt sikkert rettes af en kompetent våben-smed, for langt færre penge og bøvl end at montere et løst magasin..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Løse magasiner har det med at leve op til navnet. Så ligger de løse derhjemme, i bilen, i lommen, på skydebanen, hos kammeraten, i jagthytten, i vaskemaskinen, på hotellet, på bordellet..ect. ect.

Jeg forbander løse magasiner langt væk og foretrækker faste magasiner.
Fordelen ved løse magasiner ved stillingsskift på jagt opvejes rigeligt af ulempen ved at det ligger et andet sted end riflen.
Faktisk bør løse magasiner forbydes uden for en radius af ½ meter fra den tilhørende riffel.

Og problemet med løse magasiner stiger med antallet af rifler i samme fabrikat [xx(] been there, done that [Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Tror du ikke det er fordi ham der tyskeren Alzheimer har været på besøg?[Big Grin][Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#18
Jo, Benny Bjarne, ham tyskeren og han bror, Murphy er hyppige gæster hos mig [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)