Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjælp - brugt zeiss 2,5-10x50
#1
Hej,

Jeg skal ud og se på en brugt zeiss i eftermiddag. Det eneste jeg ved om den er størrelsen 2,5-10x50 og han vil have ca. 3000,- for den. Den er brugt, og ejeren købte den også brugt tilbage i 08. Den har et lille mærke fra montagen (har ikke set det endnu, men det er sådan han beskriver det), der for er den lidt "billigere".

Er der nogen som lige har nogle gode råd til evt. modeller jeg skal holde mig fra pga. af alder eller andet?

Jeg mangler lige lidt gode inputs så jeg kan vurdere derude om det er den kikkert jeg skal have.

Ham han købte kikkerten af mente kikkerten var produceret i tyskland hvis det kan være til nogen hjælp. Smile

På forhånd tak.

mvh.
Alex

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#2
Hvis det er en Victory er det en god pris.
Hvis den har LotuTec coating er det en endnu bedre pris.

LotuTec kikkerter har en bue hen over tallene der hvor texten står på okularet. Ser ud som en paraply uden håndtag.

Hvis det ikke er en Victory, med eller uden LotuTec er det stadig en OK pris.

Se efter ridser i glassene og fremmedlegemer inde i kikkerten. Drej på forstørrelsen - den skal gå lige stramt i hele området. Små bulr og ridser på røret er uden anden betydning end kosmetisk. Store buler kan forstyrre mekanikken inde i kikkerten.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Mit råd ER:

Glem at der står Zeiss på den kikkert..

Kig på den, kig igennem den (udenfor i fri luft, helst mod noget ensfarvet hvidt), afprøv kliktårne, zoom og fokus (dioptri)

Derefter afgør DU om du vil give 3000,- for den. (igen glem at der står Zeiss på den [Big Grin]) (kikkerten kan nemt være mere end 10 år gammel...)

Good luck trading...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Det viste sig at alt tekst og tal også er helt fjernet, så har ikke rigtig nogen chance for at finde ud af hvilken kikkert det er. Tænker stadig over det, men det er lidt som at købe katten i sækken. Optikken virkede dog kniv skarp

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#5
[:0][:0] "Al tekst fjernet" Også serienummeret ?????[V][}Smile]

---- Walk away ---- [^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Har samme type kikkert + 10 år brugt meget, men alt teksten står som det skal.
jeg havde ikke købt den du har set på. men det er dine penge

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
Jeg hælder efterhånden også til ikke at købe den. Sætter stor pris på folks mening herom. Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#8
Prøv at gå ind på http://www.blocket.se og søg på zeiss.
Finder du noget, så hjælper jeg dig gerne.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Jeg kigger lige på det Smile men tænker jeg nok bare skal spare penge et par måneder, så kun jeg jo da nok finde noget i lidt bedre stand Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)