Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bule i løb
#1
Hej
Har været i prammen efter hvinand i dag.

Under rengøring af min 1/2 automat (Baikal mp 153) opdager jeg en bule ca. 15cm fra mundingen. Den ses rundt i hele løbets omkreds.

Jeg har to teorier enten for store hagl eller for hurtige patroner. Har i dag skudt Jaguar hunting steel og magnum. Har dog skudt rigtige mange af begge slags gennem flere år i geværet!

Kan jeg fortsat bruge geværet eller er det slut[xx(]?

Holst
Svar
#2
Lidt billeder ville hjælpe.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Meget velkendt syndrom ved kraftigt brug af stålhagl, det er nok de mange års af kraftigt brug der har gjordt det og ikke lige idag, men kedeligt er det.[xx(]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#4
Jeg evner ikke at ligge billeder ind[B)]
Svar
#5
Din kanon er sikkert hårdt boret, ikk?[Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Nej omkring halv boring.

Bulen ligner lidt et halsbånd på løbet, kraftigst på den ene side ved siden af skinnen.

Skal jeg stoppe brugen af geværet?
Svar
#7
Det var sgu underligt at den har fået dén udposning med så relativ åben boring. Det ville være fedt med et billede....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Send billeder til mig rolin@image.dk
så lægger jeg det ind for dig.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
kan det taenkes, at haglene har vaeret rustet mere eller mindre sammen? Hvis de danner en "prop" vil der komme en saadan udposning. Jeg har ogsaa set faenomenet paa et gevaer der havde vaeret en tur I sneeen og havde en sne prop I loebet, men det har du jo nok ikke haft paa havet[8D]. Andre fremmenlegemer (fra en patron eller andet) I loebet kan ogsaa lave ravage.

mvh

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#10
15 cm fra mundingen er nok deromkring jeg ville begynde at svede lidt eller hvertfald holde lidt længere tilbage på forskæftet. Hvis det havde været 5 cm ville det ikke have bekymret mig ret meget. Jeg TROR heller ikke der sker noget v 15 cm, men jo længere fra mundingen jo værre.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...4b58c2.jpg [/IMG]
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...34151f.jpg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Det skal med geværet er 6-7år gammelt. Det er brugt meget jeg har virkelig været glad for det. Det har en simpel konstruktion som gør det nemt at adskille og smøre op efter en tur på havet.

Da jeg i sin tid købte det, blev jeg opmærksom på at det var mærket til 90mpa og var derfor meget usikker på, om det kunne holde til hurtig stålpatroner. Jeg ringede derfor til forhandlerne og blev her forsikret om det ikke var et problem! Det ville jeg godt have på mail nu.

Det ser hærget ud da det har fået en gang dura coat som skaller af(Rolin har lovet at ligge billeder op)

Tror ikke det er sammenrustede patroner da det var en ny kasse.

Tør helt sikkert ikke bruge det mere efter jeg har kigget nærmere på det!
Svar
#13
Jeg ville aldrig stole på et våben, der ikke var 100 pct i orden.
Prøv at overveje om din bekymring for at skyde med det ødelægger glæden ved at tage på jagt.
Hvis du mangler en pumpehagler kan der sikkert nemt stampes et brugt alternativ op uden de store omkostninger...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#14
Jeg ville beholde geværet og skyde med det.... Jeg ville nok få det trykprøvet igen, for at sikre at løbet ikke lige brister.

Der er en risiko for, at løbet brister og at du bliver et par fingre fattigere....
Svar
#15
Holst - hvad vej peger mundingen på billedet ?
Jeg synes det ser ud til at mundingen peger "væk" på billedet og så er det da meget mere end 15 cm fra mundingen - nærmere 15 cm fra kammeret.
Og så er det HELT SIKKERT jeg ikke turde skyde med det.
Hvis det er sådan, er det sgu mere end et par fingre der er i farezonen - jeg ville kalde det med livet som indsats - håber jeg tager fejl ???

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#16
Hej Holst

Hvis det var min ville jeg kassere løbet og købe et nyt løb.

Som CP skriver ser det ud som om at bulen er lige foran kammeret, endda inde på det stykke hvor forskæftet er. Måske tager jeg fejl, men det ændrer ikke ved det sikkerhedsmæssige aspekt. Altså et nyt løb.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#17
Hej
Jeg.har fundet et nyt løb, så jeg er klar til næste sæson:-)

Mvh
Holst
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Holst

Hej
Jeg.har fundet et nyt løb, så jeg er klar til næste sæson:-)

Mvh
Holst


Hej Holst

Tillykke, jeg er sikker på at du har truffet det rigtige valg for din og andres sikkerhed.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)