Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaliber?
#1
Ærede eksperter/formænd

Da det svenske politi nu på 19. Uge behandler min importansøgning, har jeg selvfølgelig spekuleret på, om jeg dog ikke skulle have et ekstra rør til den nye kanon.
Jeg har i forvejen: .243win, .270win og 9,3x62

Hvilken kaliber kan jeg under INGEN omstændighed undvære som supplement til de ovenstående?

Morten

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
8x57JS [Big Grin]

Og dog - er du ikke dækket godt ind allerede nu?
Mvh

Niels.
Svar
#3
Du mangler da en Storvildt kaliber .373 H&H eller lign.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
9,3x62 er lovlig til storvildt, rigtig mange steder...

Men skal der være en storvildt, så skal den nok op i en .40 kaliber, for at give forskel, til 9,3'eren

Jeg vil sige en 22-250 for en .22 speeder og en 416 Taylor eller 416 Ruger, til det tunge vildt.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
hej
338 lapua magnum til de lange skud[Wink]

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#6
Det eneste du mangler en en pibe i kaliber 6,5X55. Så du kan få trænet en hel masse på skydebanen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det eneste du mangler en en pibe i kaliber 6,5X55. Så du kan få trænet en hel masse på skydebanen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Ja -præcist [Smile]
En 6,5 x 55 skal man ha'.
Tumbs up herfra [Big Grin]

mvh
Korthår
Svar
#8
Måske kan du få en modificeret softgun sæt, så kan du skyde lidt i skuret igennem røgtågerne....

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Jeg har selv spekuleret på en 8x68s. En dejlig brutal mellemkaliber, som vist er svær at undvære. Giver det mening?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Jep så må vi se, hvornår du får en tilladelse til den.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Jeg har selv spekuleret på en 8x68s. En dejlig brutal mellemkaliber, som vist er svær at undvære. Giver det mening?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



Med andre ord en Winnie blot mere sjælden... Eller hva?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Du har lavet en fejl i dit oprindelige indlæg,du har glemt at skrive at et af rørene er en .308'er !!!!![8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Jeg har ikke en allround kaliber som .308win, for hvis jeg havde behøvede jeg jo ikke andet. :-)
6,5træls behøves ikke da jeg hjemmeruller. ;-)
Softgun kunne være en ide til skuret, men kun hvis Yeti kommer med røgelse......
@Rolin: først skal overkommandoen overtales, og det tager nok væsentlig kortere tid end tilladelsen fra Jönsson Betjent. På onsdag er det 19! Uger siden jeg afleverede ansøgningen... :-(
Skal det være rigtig stort hælder jeg nok til en .416 Rigby.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Jeg har selv spekuleret på en 8x68s. En dejlig brutal mellemkaliber, som vist er svær at undvære. Giver det mening?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



Jeg kan KUN anbefale en 8x68s det er den bedste "magnum" kaliber !

Karsten
Karsten
Svar
#15
Citat:quote:

Skal det være rigtig stort hælder jeg nok til en .416 Rigby.

Hvad er det for en kanon du har bestilt? Kan låsen håndtere en .416 Rigby patron?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#16
223. med 1/7 stigning.
Svar
#17
Hvis låsen ikke kan, så må jeg jo have en ny lås. :-)

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Hvis låsen ikke kan, så må jeg jo have en ny lås. :-)

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



Husk nu de kære garderoberegler... :-(

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#19
Men det bliver nok en 8x68s hvis jeg kan få det til en S&L victory. Er blevet lidt lun på den af en eller anden årsag.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#20
S&L har aldrig lavet 8mm kalibre...

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)