Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ebay.com
#1
Hvis man køber noget brugt på Ebay i USA af en privat sælger skal man så betale told og moms af det når det kommer til dk ?

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#2
Ja, afsender skal normalt værdisætte forsendelsen - det er dog op til afsender at være korrekt i denne del.
Dog er der mulighed for at Told & Pjat selv værdisætter forsendelsen, hvis de ikke er enige.

Min fætter her på Grønland skulle sende en gammel riffel til hans far, som bor i Dk og gerne ville have hans gamle jagtriffel ned til jagt i Dk.
Da det var faderens gamle riffel, (virkelig gammel, og ikke så køn), så blev værdien vist sat til 500kr.
Den troede Told ikke på, og værdisatte selv riflen til 4.500kr og beregnede told derefter.
Trods det var en gammel brugt/rusten riffel (kun med affektionsværdi), så blev den stadig regnet som "Handel mellem private" selvom det var mellem far og søn.

Vil mene at det du køber brugt af en privat sælger, over internettet - vil falde ind under "Internethandel"/"Handel mellem private" (kan ikke huske hvad det hedder), men det slipper man ikke for.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
øv, men tak for svar[Smile]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#4
Mener dog kun taksten er 3.2% ved handel mellem private.

Har selv lige solgt en riffel til én i Dk.
Jeg ringede til dem og spurgte om hvilken toldrate det ville blive, og bedømme om det i det hele taget ville kunne betale sig.

Det var en brugt Remington 700 XCR Tactical Long Range, i grønt AI AICS skæfte og med MAE lyddæmper - der blev toldraten 3.2% i hvert fald.

Så med en handelspris på 9.500Kr, så blev tolden kun på 304kr, så det er til at overleve.
Der kommer dog vist også told af forsendelsesprisen, men den er kun 297kr, så mener jeg regnede ud at tolden blev små 310kr i alt.

Riflen er dog ikke nået frem endnu, så ved det ikke med 100% sikkerhed.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Har du flere til salg?
Svar
#6
Hvad med moms?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
det er MOMSen der batter ved import fra fx USA.. var på et tidspunkt der satt jeg en 1US$=10DKK soem tommelfinger regel inkl transport, told, MOMS etc

og jeg har haft told indover en gang jeg købte brugt tonearm via Audiogon til min pladespiller = det fandt de helt selv ud af!..tror ikke de er mindre 'emsige' nu om dage

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Ved ikke lige med moms ved handel mellem private - men hvis jeg selv tager den med til Dk, som flyttegods, så skal den bare være over 6 måneder gammel for at undgå dét pjat.

Det kan godt ske der kommer moms på også.?!? Det tør jeg ikke sige med dette.
Men solgte riflen til én med egen butik, så han kommer ikke til at døje med momsen.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Det er godt nok nogle år siden, men den gang kunne man godt modtag en gave[Big Grin][Big Grin][Big Grin], told frit fra en familie mellem i USA. Man skulle bare være sikker på at der stod "present" eller "gift" på forsendelses papirene.
Jeg fik min "gave" adresseret til Farfar[Smile]

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#10
Lani, du ved da godt hvordan det kan göres[:I]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Lani, du ved da godt hvordan det kan göres[:I]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]



Det gør jeg, men det kræver at man har lidt mere tid end jeg har lige i det her tilfælde :-)

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#12
Nu kan John Wayne nok ikke have en snedkermaskine i kufferten[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by GT

Nu kan John Wayne nok ikke have en snedkermaskine i kufferten[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



jow bare en lille en [Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#14
hvad er problemet, den kan vel skilles ad,,,det er alligevel for sent jeg kom hjem i går.[8D]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#15
Hej.Jeg har lige købt denne fætter men der var lagt 239,-oven på prisen da pest Danmark aflevede den.Der skal betales told og skat hvis prisen er over 79,- Danske kroner

http://www.lightinthebox.com/Car-DVR--Ca...tely_buy_1

Den koster 499,-i Dk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)