Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor skal jeg sende min kammerat hen?
#1
En unavngiven større jagt/våbenhandel i Viborg, vil pule min kammerat for +1000kr, bare for at slå et gevind i hans Blæser.
De mener det skal være så dyrt, fordi piben er af noget specielt hærdet stål.

Men det ville jo være nemmere og billigere at gå til Nielsen, eller HG.

Men som jeg lige kan erindre, så ligger Nielsen et eller andet sted omkring Horsens, hvilket alt andet lige er nemmere, end at sende ham helt til Fynboens land.

Men hvem skal jeg sætte ham i kontakt med, og hvor kan han se tilbudet?

/Rixen
Svar
#2
Tror der er nogen der tør svare, når du bruger det forbudte ord B.....

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
hvis det er fra Viborg af
prøv Hatting/Harlev v Århus - eller måske over mod den anden kyst NP/Vildbjerg - eller midt i Bøssemageren/Bjerringbro

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#4
Min jagtkammerat fik lavet gevind i sin blaser hos HG til nøjagtig samme pris som os andre "dødelige" ;-)
Svar
#5
Det var for at han skulle få en fornuftig dæmper+gevind til en rimelig pris, at jeg ville sende ham til en af de to nævnte.
Svar
#6
Nielsen gunparts må være ham du tænker på? Ved rask mølle ved Horsens. Tror ikke du kan se tilbuddet nogen steder, hjemmesiden har ikke været opdateret i månedsvis [Big Grin]. Han har ikke tid, han laver dæmpere til den store guldmedalje. Prøv at ringe til ham
Svar
#7
Blaser piber er lavet af nøjagtigt samme stål som Sauer og Mauser. De er lavet ud fra samme koldhamringsmaskine, men forskellen er at Blaser får en overflade nitrering som gør dem næsten rustfaste og ridsefrie.
Denne nitrering er nogle få tusindedele dyb og der er ingen problemer i at dreje gevind med de gængse hårdmetal platter.

+1000 kr for et gevind er nok liiiiige i overkanten.

Link til et par af de seriøse i DK, i rækkefølge efter afstand fra Viborg.

http://www.ahlarsen.dk/sortiment/lydd-mper/

http://www.hgfirearms.dk/shop/moderatore...e-92s.html

http://www.vaabensmeden.dk/sider/vaabent...empere.htm

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
K.O Skov i Bording tager omkring 700,-

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Takker for rådene.

Jeg sender ham til HG.
Svar
#10
Eller skriv til (n a) her på forum [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#11
700kr ved Ejner k i ramme, for at få lavet gevind + gevind skjuler fjernet sigtemidler og få løbet bruneret på en blaser
Svar
#12
Bare man ejede en dreje bænk, sikke en mase penge man kunne lave.
Tvivler virkelig på, at det ville koste så mange penge, hvis nu det bare var en aksel der skulle laves rynker på.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#13
Hvis man begynder,at diskutere de priser (700 kr). Så tror jeg, man selv skal forsøge sig med en gevindbakke og en fil +diverse. Derefter kan man sikkert, få et godt tilbud af de nævnte, på nyt løb incl. gevind :-)De nævnte, taget jo også risikoen for eventuelle fejl. Jeg syntes priser som 1500 incl dæmper, lyder absolut fair.

Hilsen Steen
Svar
#14
Har netop lige fået afkortet piben på min Lakelander 308w, samt ny kroning og fået lavet gevind til en Sonic 45 dæmper, - altsammen lavet i bænk, i samme opspænding,- så kan det næppe laves bedre. 1500kr. incl dæmperen, hos Hg. Firearms,- og altsammen lavet mens jeg ventede lørdag formiddag, - det er hvad jeg forstår ved god , - og billig service, - mon ikke det er der man skal gå hen?

mvh. Stær.
Svar
#15
Lige det jeg mener :-)
Hilsen Steen
Svar
#16
Priser er en mærkelig størrelse, skal man køre x antal km for at spare nogle kroner på gevindet eller...

Det er heller ikke gratis at køre +150 km for at få lavet et styk gevind.[:I]

Jeg går lige og overvejer om jeg skal en tur til fyn for at få lavet i 3 rifler + 3 dæmpere, men når jeg ringer til maskinføreren så ringer telefonen ud..[Sad][?]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#17
Hold your horses, lads. [:o)]

Jeg har sendt manden til Fyn.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Priser er en mærkelig størrelse, skal man køre x antal km for at spare nogle kroner på gevindet eller...

Det er heller ikke gratis at køre +150 km for at få lavet et styk gevind.[:I]

Jeg går lige og overvejer om jeg skal en tur til fyn for at få lavet i 3 rifler + 3 dæmpere, men når jeg ringer til maskinføreren så ringer telefonen ud..[Sad][?]

Mvh

Santo



Jeg tror at staklen er gået ned med stress. Han har faktisk lavet manuelt arbejde i flere timer sammenhængende, hvilket for ham virker så uoverskueligt, at han vidstnok er emigreret til Scotland i nogle dage for at jagte (kv)hinder[Wink][B)][B)][Big Grin]

Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legmesdel
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by ibsteen

Har netop lige fået afkortet piben på min Lakelander 308w, samt ny kroning og fået lavet gevind til en Sonic 45 dæmper, - altsammen lavet i bænk, i samme opspænding,- så kan det næppe laves bedre. 1500kr. incl dæmperen, hos Hg. Firearms,- og altsammen lavet mens jeg ventede lørdag formiddag, - det er hvad jeg forstår ved god , - og billig service, - mon ikke det er der man skal gå hen?

mvh. Stær.


Det var hyggeligt at hilse på dig Stær. Man kan jo udveksle mange gode historier mens GT står og sveder over drejebænken [Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
@Santo,

det er måske fordi du ringer med skjult nummer[Wink]

Har sat afvise funktion til på telefonen ved skjult nummer.
Fik for mange obskure henvendelser fra skumle mennesker der bare lige skulle have "5000 stk 9mm patroner". Når man så spurgte til tilladelse blev der lagt på.......[B)]

Ellers send en mail.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)