Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Må man opholde sig bag i en gulpladebil??
#1
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder...198563.ece

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#2
Ved ikke om tolderne har "myndighed" over politiets køretøjer - det har de vist nok.

Spørgsmålet kan gerne komme op i forbindelse med eks et folkevognsrugbrød som er indrettet lidt á la en lille camper-agtig flødebolle på hjul - der skal man passe på ikke at benytte gule plader, da alene indretningen kan gøre at det falder udenfor lempelserne for gulpladebiler.

Eks kan man få en gigant bøde, hvis der ligger en madras bag i kassebilen - så er den pludselig indrettet til beboelse og må ikke føres på gule plader.

Ved dog ikke hvordan man stiller sig omkring ophold bag i gulpladebiler - men det vil formodentlig læne sig op af "beboelse", og stå og falde med det, ganske som man i campingverdenen løber ind i samme problemer.

Med gulpladebiler må man så kun sidde på forsæderne under kørsel - så tror de slipper behændigt om ved det, ved at stolene bagi ikke er indrettet som stole med sikkerhedssele.

Interessant problemstilling i hvert fald Smile Bliver spændende at se hvad andre mener.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Betaler staten overhovedet registreringsafgift ? Det mener jeg da ikke, og så er den potte jo ude, eftersom der jo så ikke er unddraget nogen afgift lige gyldigt hvilken plade der sidder på, og hvilken brug der er af dem.

Det er straks mere interessant hvilken straf man kan få ved at køre til bageren i en bil der slet ikke er betalt afgift af - det kan jo udelukkende betegnes som privat kørsel, medmindre bagerindkøbet betales af etaten.

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Har kigget ind bag i en af de nye igår, der er stol bag i bilen! Der holdt en på hver side af Fr.Sunds vejen!

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by fqvist

Har kigget ind bag i en af de nye igår, der er stol bag i bilen! Der holdt en på hver side af Fr.Sunds vejen!

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!



Det lyder dyrt.

Men man vel afprøve stikkerlinien... Kunne være ret morsomt med en film af en betjent der bliver busted af et par toldere...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Betaler staten overhovedet registreringsafgift ? Det mener jeg da ikke, og så er den potte jo ude, eftersom der jo så ikke er unddraget nogen afgift lige gyldigt hvilken plade der sidder på, og hvilken brug der er af dem.


Ikke helt - de er underlagt SAMTLIGE regler som enhver anden borger er, men de bliver i hvert enkelt tilfælde undtaget for afgiften (registreringsafgiften/importafgiften m.v. - men dog ikke vægtafgiften.)

Har selv løbet systemet igennem i forbindelse med registrering af to udrykningskøretøjer, og der skal køretøjerne synes og der skal leveres nøjagtig samme informationer som hvis det var en privat bil.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Det er ikke tilladt at montere stole borde og bænke bag i en gulplade bil, med mindre at den er registreret som bus 9 sæder+.

I politiets nye biler kan kamera udstyret betjenes fra forsædet.

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/3...i.Home.Top

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#8
Jeg mener faktisk, at da man lavede de første fotovogne for flere år siden, da startede man også med gulpladebiler, men blev tvunget til at ændre dem over på hvide plader.
Jeg har svært ved at tro, at man begår den fejl igen, så mon ikke der er lavet en lovændring?
Svar
#9
Det kan jo være, at fotoudstyret arbejder "ubemandet".... Der er jo intet til hinder for, at at betjenten kan sidde på førersædet mens kameraet knipser løs helt fuldautomatisk.....
Har faktisk aldrig helt forstået, hvorfor det har været nødvendig for en enbetjent at sidde og kigge ud ved siden af kameraet - virker lidt som en slags aktiveringstilbud for pensionerede betjente... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Det giver i øvrigt anledning til at anbefale en app til smartphones der hedder fartkontrol.nu
Den er gratis at hente og uden abonnement.
Den advarer mod fotofælder, som app brugerne selv indgiver ved to tryk på skærmen - så er alle andre, der har app´en advaret.
Jo flere der har den, jo bedre for alle....

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)