Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Undersænket kroning af rifler ?!?
#21
@Dravis,

den er i og for sig god nok, MEN, hvis du vil anvende en teleskopisk dæmper der bruger støttebøs, så skal du nok lave 2 bøs hvor det forreste lige skal være en bette mindre i diameter end det bageste.

På så tynd en pibe ville jeg nok betakke mig for at anvende en frontmonteret dæmper?????

Den pibe ville nok fordre præcist en teleskopisk dæmper med støttebøs.

"knækpunktet" vil da være flyttet så langt ind ad piben hvor denne nok med stor sandsynlighed vil være blevet tykkere kva konicitet.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#22
@Dravis,

Ja, den letteste loesning er da en pibe med lidt mere jern I.

Ellers kan du vel "slikke" 0.5 mm af I den laengde lyddaemperen gaar ind over piben og lave en boesning I same laengde (e.g. 19-20mm yderdiameter) som enten krympes eller limes paa det "slikkede" stykke. Det kan da godt vaere det ser lidt sjovt ud, uden lyddaemper, men det goer saadan en steyr jo I forvejen [Smile]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Tjaaa... jeg går stadig og nørder lidt over hvordan jeg skal få et brugbart gevind på min .376Steyr ... Piben er 14 mm i diameter ved mundingen ... 14 - 9,5 = 4,5 mm = 2,25 mm "godstykkelse" [V]

En løsning kunne være et ultrafint M14 gevind (M14x0,5) og så en HT-epoxy-limet bøsning med krave til f.eks. M18x1 ...

Jeg har hørt at man nu kan få en "dæmper-pibe" til .308 Scout, som er lidt tykkere i godset ved mundingen, og med gevind.

måske er løsningen en ny pibe med lidt mere gods i ... hmmm...



Steyr Mannlicher laver Scout'en med to forskellige gevind fra fabrikken (og laver også den almindeluge UDEN gevind)

Der er 1/2"x20TPI (1/2"UNF) som laves på de almindelige piber, med meget begrænset "bryst"/anlægsflade/flange i bunden af gevindet - hvilket i princippet virker fint til .223Rem, .243win og .308win.

Man kan også vælge M14x1 gevind på fabrikspiberne, men idet standardpiben kun er 13.2mm ved mundingen - og man tilbyder et M14x1 gevind, så laver man på piber der skal have dét gevind, en pibe der er en smule større end 14mm.

Der bliver solgt en del Scout-rifler her i Grønland, dog primært med M14x1 gevind.

Når piberne er så tynde, så laver Steyr gevindene forholdsvis lange - ét af gevindene jeg så var nok 18-20mm langt.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#24
Det med de lange gevind er ingen fordel når gevindet i bøsningen i lyddæmperen typisk kun er 15mm lange.
Med andre ord, du vinder intet ved et langt gevind.
En anden klar ulempe ved at have frit gevind (fra piben) inde i dæmperen er et det sodes voldsomt til og gevindene kommer til at gå rigtigt træls[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Nå, jeg har så lige fået målt efter... den er faktisk hele 14,9 mm ved mundingen, og 15,0 der hvor flutningen begynder .. hele 2 cm inde på piben...[xx(]

Som skrevet står så ser en "scout" jo allerede speciel ud, så jeg finder nok på en løsning ...[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#26
Det ser da slet ikke saa slemt ud med en 19mm sleeve.

[Image: Scout_zps1aa77ade.png][8D]

Det kan endda vaere det har en positiv indflydelse paa praesisionen..

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#27
Haaa...[Smile]

Det der er jo ikke en "Scout/Dragoon" .376 ... det er en "Tactical Elite" [:I] Den har både længere og tykkere pibe ...

Løsningen bliver nok en "sleeve" med M14x1 indvendigt og M18 x 1 udvendigt...

Så kan jeg jo selv lave en "gevindbeskytter" der dækker hele den "sleeve" .

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#28
GT og Dravis,
Kan der ikke bare kryogen krympes en bøsning på? Når det kan holde til de kræfter der er i gearet på en vindmølle, holder det nok også til en Steyr.
Ved at koldkrympe, " ødelægger" vi jo ikke noget i forhold til at varme.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#29
En af mine venner gjorde det med en mundingsbremse. Ved første skud røg bremsen 50 m 'down range'
Saa den ide duede ikke.
H
Hogmeister
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

En af mine venner gjorde det med en mundingsbremse. Ved første skud røg bremsen 50 m 'down range'
Saa den ide duede ikke.
H


Umuligt ---hvis tolerancerne passer.
Hvis tolerancerne passer, skal den skæres af med en vinkelsliber

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#31
Fejlen er måske at de har kølet bremsen før den blev sat på. Det de burde, var at have varmet bremsen, eller kølet piben[B)][B)][8D]

Steyr SSG havde i gamle dage en pibe der var varmekrympet i låsestolen, og bundstykket låste i låsestolen, så der er mulighed for en rimelig stærk samling med krympning


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#32
Jeg vil helt klart ikke vaere nervoes for holdbarheden en varme krympet boesning. Det eneste problem der kan vaere, er at den er relative lang og derfor kan "nappe" inden den er helt paa plads. Saa kan den altsaa godt blive saver at faa af igen (uden vinkelsliber).

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)