Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Angående tIlladelse til dæmper
#1
Hejsa,

I forbindelse med at jeg afleverede 4 ansøgninger til lyddæmpere [Big Grin]

Fik jeg at vide at der ikke længere skal skrives serienummer på(EDIT: Der skal ikke længere skrives RIFLENS serienummer på, kun dæmperens eget - hvis den har et). En tilladelse til en lyddæmper er en selvstændig tilladelse, som ikke bindes til én (eller flere) rifler.

Blot til behagelig orientering [Smile]

Nu skal jeg så bare vente nogle få dage på mine tilladelser, og så går turen til det Fynske [8D]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Du mener vel at riflens serienummer ikke skal skrives på for sådan har det været siden midt i december, sådan cirka.

Men dæmperens serienummer skal vel stadig skrives på. Ellers er det ikke let at parre tilladelse og dæmper, eller hur?

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#3
Korrekt Zero - Det kunne misforstås. Jeg retter min øverste post.

Hvis dæmperen ikke har et nummer, er det politiets nummer på tilladelsen der vil følge dæmperen resten af dens tilværelse(også ved salg mv).

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Lyddæmperens serienummer skal stadig påføres tilladelsen - såfremt lyddæmperen er født med serienummer.
Lovteksten tager højde for at dette kan udelades, hvis dæmperen ikke har serienummer.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Og husk nu, at hvis dæmberen ikke har serie nr, så kan den ikke optages i våben passet.
Har jeg fået fortalt.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Og husk nu, at hvis dæmberen ikke har serie nr, så kan den ikke optages i våben passet.
Har jeg fået fortalt.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]



Ifølge Vestegnens politi(Rødovre) kan en lyddæmper SLET IKKE optages i våbenpasset. Jeg spurgte specifikt til det, og han var ikke i tvivl.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by rkn

Og husk nu, at hvis dæmberen ikke har serie nr, så kan den ikke optages i våben passet.
Har jeg fået fortalt.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]



Ifølge Vestegnens politi(Rødovre) kan en lyddæmper SLET IKKE optages i våbenpasset. Jeg spurgte specifikt til det, og han var ikke i tvivl.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Det samme sagde de i Roskilde. Systemet kan ikke håndtere det og de har ikke hørt noget om nogle it tiltag på dette område.
:-P

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#8
Og så en lille ting til jer med våbenpasset:
Klasse 3 og 4 våben er ikke legale med dæmper i Sverige!
Svenskerne kan ikke få dæmper tilladelse til dem, så vi kan som udlændinge heller ikke benytte dem.
Altså nul dæmper på 22LR og 17HMR i Broderlandet.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kaffegrums

Og så en lille ting til jer med våbenpasset:
Klasse 3 og 4 våben er ikke legale med dæmper i Sverige!
Svenskerne kan ikke få dæmper tilladelse til dem, så vi kan som udlændinge heller ikke benytte dem.
Altså nul dæmper på 22LR og 17HMR i Broderlandet.



Det er da også bedre at man får en høreskade fra en .22 end at man får skaden fra en .223 [xx(]

Så er der da mere fornuft i loven herhjemme, selvom vi har skullet vente længe på den...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)