Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udskiftning vs modificering
#1
Jeg står i et dilemma med mig selv angående en modificering af min nuværende Rem. XCR Tac. til omkring 4500kr. Jeg har længe tænkt at jeg på sigt vil have en retteækker af den ene eller anden art.
I mine overvejelser går derfor om det kan betale sig at sælge riflen, gemme de 4500kr og i stedet proppe dem i budgettet til en ny riffel.
Der er netop kommet en riffel på nettet magen til min - den står til 11.000kr og har monteret en picatinny rail som det eneste ekstra. Til min er der en smule mere og derfor burde jeg i hvert fald også kunne sætte den til 11.000kr i privat salg. Dog har jeg mine tvivl om 15.500kr er nok til en rettrækker der lever op til mine forventninger.
I den nye riffel skal der være aftageligt magasin og der må da gerne være mulighed for pibeskift, men dette er ikke en nødvendighed da jeg har en mindre kaliber i en anden riffel.
Jeg har kigget på R8, Helix og Maral - helix'en er jeg især hooked på, men kan kun finde en mindstepris på 23.000kr, hvilket er langt mere end jeg kan tillade mig.

En R93 kunne måske være en idé, men her mangler det aftagelige magasin desværre.

Jeg ved I er gode til at se kritisk på rifler og derfor håber jeg I kan gøre mig mere klar i hovedet.
Sælge og købe nyt (ultimativt) grej, eller lade være med at sælge.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Sælg din nuværende riffel og køb det, som du vil have, når du sparet op. Hvis du modificerer din nuværende riffel for 4500,- bliver den ikke mere værd ved et senere salg = spildte penge.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Okay.
Det var netop de tabte penge jeg tænkte på.
Umiddelbart har jeg fundet en R8 til 18000kr, og så skal der jo enten en blaser montage eller en picatinny rail på.
Og så er det jo lige det med lyddæmper osv..

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Rail på en blaser Boldsen du skulle have din ende varmet. Blaser er et ginialt stykke værktøj. Har aldrig fortrudt købet af min. Og de har et kanon godt montage system

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#5
Og dyrt [Wink]
Måske man ændrer mening når man står med én i hånden...

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Du kunne jo have lånt min (riffel) da du var her[Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
@Boldsen
Jeg er nok ikke den rette til at råde dig med hvilken rettrækker du skal købe, men køb med hjertet, den du brænder mest for.

Med hensyn til montage er det da rigtgt at Blaser har et godt system som er hurtigt og let at betjene. Og gentagelses-nøjagtigheden er der heller ikke noget at udsætte på.
Men styrken af de trykstøbte dele er jeg mindre begejstret for. En jagtkollega havde stillet sin riffel op ad en radiater og den væltede sidelæns. Kikkerter fik et dask og hun tog på skydebanen for at tjekke indskydningen.
Jeg var der ikke fra starten af, men med lidt besvær fik hun den klikket på plads indtil der manglede ca. 20cm sideværts.
Det var lige der jeg kom og skulle skyde på banen ved siden af da hun bad mig om at hjælpe.
Jeg konstaterede at kikkerten var klikket helt ud til siden, men overraskelsen var endnu større da vi kom ned til skiven, for hun lå på bane 1 og alle hendes skud sad på bane 2 selvom hun havde sigtet på bane 1.
Nå, så klikker vi da bare den anden vej, men så kunne hun ikke klikke nok i modsat retning.
Ved et nærmere eftersyn, kunne jeg se at kikkerten sad skævt i forhold til piben og montagen havde simpelthen vredet sig.
Jeg måtte hjem efter værktøj og løsne alle skruer i montagen. Både ringede og skruerne nedefra der holder ringene til basisdelen.
Så hoppede det hele ligesom på¨pladsog jeg spændet skruerne igen, hvorefter hun fik indskudt sin riffel.
Men hvis du spørger mig, så er 3400,- koner for en blød trykstøbt skinne der er så blød at den kan vrides ud af facon, i overkanten.
Så er en stål-rail væsentlig stærkere og billigere og har yderligere den fordel at hvis du har rail på din anden riffel, kan du låne kikkerter frem og tilbage som det passer dig.

Køber du 2 kikkerter til Blaseren og skal have 2 montager af 3400,- spir, så løber det noget højere op end 1 rail og 2 sæt QRW ringe.

Blaser montagen ser dog pænere ud, men er langt fra så stærk som en rail.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)