Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
G2R R.I.P kugle
#1
http://www.youtube.com/watch?v=mJGH7cDFw7c

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#2
Den er nok effektiv, i en slug variant til vildsvin, der ikke vil overgive sig frivilligt,[^] bare synd at den måske aldrig, bliver tilladt i Danmark.[Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Bliver uden tvivl tilladt i Danmark.
H
Hogmeister
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Bliver uden tvivl tilladt i Danmark.
H



Næppe!

Sakset fra bekendtgørelsen (1248 af 30/10-2013)

Citat:quote:

Stk. 5. Politidirektøren og Politiets Efterretningstjeneste kan ikke give tilladelse til at indføre, erhverve, besidde, bære eller anvende:

1) pistol- og revolverammunition med ekspanderende projektiler samt disse projektiler, der ikke anvendes til aktiviteter, som DGI, Dansk Skytte Union og Dansk Firmaidrætsforbund har godkendt, eller

Svar
#5
Til jagt tvivler jeg på om de introducerer noget nyt.

Norma Alaska er jo berømt for at fragmentere og falde fra hinanden på vejen igennem et stykke vildt.
Og vis mig en jæger der vælger en Alaska kugle frem for noget bonded (bortset fra ÅsaNisse fra Happaranda der arvede 6,5x55 med Alaska kugler fra sin far og farfar).

Og lad os nævne sluggen.
Hvis jeg skyder med en kugle der giver en 18,5mm sårkanal før den er ekspanderet hvorfor vil jeg så have den til at bræke fra hinanden? Konstruktionen er jo lavet så den fragmenterer ved kontakt og alle de små stykker skal så selv igennem skind og underhud på en gris der lige har fået et hul igennem sig hvor et kosteskaft kan passere frit.

Næ lad os tage den for hvad den er: Udelukkende designet og fremstillet til at slå mennesker ihjel med, intet andet!
Svar
#6
Nemli' Winchester lavede i sin tid noget pistol/revolver ammunition der hed Black Talon. Det tog ikke længe før pressen kaldte det Cop Killer Ammo, og det blev forbudt selv herovre, nu laves der bare en anden variant af same ammunition og den lancers med mindre fanfare og er gaaet under pressens radar.
H
Hogmeister
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Nemli' Winchester lavede i sin tid noget pistol/revolver ammunition der hed Black Talon. Det tog ikke længe før pressen kaldte det Cop Killer Ammo, og det blev forbudt selv herovre, nu laves der bare en anden variant af same ammunition og den lancers med mindre fanfare og er gaaet under pressens radar.
H


Det primære nye, er det ikke at den er blyfri, ren monometal.
så undgår man da også at nogle får "blyforgiftning"

konceptet med fragmentering af monometal jagtkugler er heller ikke helt ukendt, der er faktisk flere som arbejder med den type kugler, da teorien er at de små "satellitter" vil øge muligheden for at træffe vitale områder.

Mit gæt er at der i løbet af et par måneder vil være mulighed for at se den slags fragmenterende monometal riffelkugler til testsalg i DK


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#8
Norma's kalahari fragmenterer vel på den måde

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
aaargh...

Endnu et "superprojektil" til Zombierne ..

Ang. våbenloven og "expanderende projektiler", så er den nævnte paragraf nok noget af det mest vrøvlede der er skrevet ind i dansk lovgivning...[xx(] Helt sikker for at forsøge at være "politisk korrekt"

"Man kan ikke tillade pistol og revolver-ammunition med expanderende ammunition, med mindre det er til skytteforeningsaktiviteter...
-- øhhh hvad? Nå man må GERNE have sådan noget ammo, men kun til skiver... Nå -- OK, men man må ikke jage større vildt UDEN expanderende projektiler..

Betyder det så at hvis jeg køber en 44 Magnum karabin (Revolver-ammunition ???) så må jeg ikke købe expanderende ammunition til den?
(Det begrænser den jo så til mindre vildtarter, så hvorfor ikke købe den i .357 mag eller 32-20Win [8D])

Nå - nej det er jo OGSÅ riffel-ammunition, altså lige i det her tilfælde... ok jeg MÅ GERNE købe, besidde og bære det... på jagt altså.. men hvad så med træning på skydebanen? næ- næ-- det må man vist ikke, der må du bruge fuldkappet... eller?

Hvordan sikrer man sig så at man er "lovlydig" hvis man gerne vil anskaffe sig en jagtriffel i et "pistol-kaliber"???
(lader være med at anskaffe sig en riffel i et pistol-kaliber ???)

Den lovtekst er også direkte årsag til at politiet render rundt med "Action 3" ammunition... Det er nemlig ikke expanderende!!!

Geneve konventionens forbud mod expanderende ammunition gælder ikke politi, så det danske politi kunne godt have købt og brugt helt almindelige typer, hvis ikke det lige var for tåbelige paragraffer der ingen virkning har..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)