Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koncurenceskydning
#41
@GT

Jeg fatter ikke hvad du får ud af det ????

Er du virkelig så liderlig for at få flere regler og begrænsninger.

Det har aldrig været et problem, så hvorfor gøde det til et problem???

Peder i Ulfborg har den store banelægger uddannelse og han ser ikke noget problem heller.

Jeg har ikke samme behov som dig for hele tiden at skulle konfrontere myndighederne med at skulle kigge på regler eller manglende regler.
Lad nu tingene være som de er og opstår der på et tidspunkt problemer, så skal du være velkommen til at få din lyst styret og få lov til at tage alt bøvlet med myndighederne.

Vi har sgu regler nok og du tror da ikke selv på at samtlige baners instruks kan nå at blive opdateret inden skydningerne begynder.....

Mig bekendt er instruksen flere år gammel selv om benen er godkendt, er det hvert eller hvert andet år.

Det tog os som sagt 10 år at få lov til at bruge jagtammunition og genladet ammunition igen, efter at det kom på banens instruks, så jeg bliver fanden rasme ikke glad, hvis din henvendelse til myndighederne betyder at de lige indfører et midlertidigt stop for lyddæmpere et par år indtil alle instrukser er på plads.

Som sagt, så tog det sidste gang 10 år at få rettet instruksen tilbage til som den var inden den skydebane ansvarlige fik en hjerneblødning.
Hen mente at membranen tog skade i Sønderborg, men samme type membran i Søgård kunne godt holde til blødnæset.

Selv Forsvarets Bygnings etablissement som ejer banerne kunne ikke få ham på andre tanker.
Så jeg har lært at man skal ikke tirre den slags myndigheder, for muligvis at få indført et forbud som ingen af os kan være tjent med.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#42
Hvad med brug af træsko og stråhat??
Hatten kan jo glide ned i øjnene og hvis det er uden hælkap kan rekylen
gøre at man suser bagud...

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#43
Ved godkendelse af skydebaner er stöjen jo også en stor del af banens godkendelse, så jeg kan kun se en fordel ved skydning med dämper, särligt for de omkring boende, og vi vil helt sikkert vå mindre stöjklager.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#44
Det har aldrig været et problem, så hvorfor gøde det til et problem???

på hjortebanen skal folk spørge før brug af rekylbremse, men hvis de har tilladelse til dæmper, er det da bare at skyde løs ( meget hyggeligere at være banekommandør )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Ved godkendelse af skydebaner er stöjen jo også en stor del af banens godkendelse, så jeg kan kun se en fordel ved skydning med dämper, särligt for de omkring boende, og vi vil helt sikkert vå mindre stöjklager.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]



Støjen har ikke noget med "instruks for banens brug" at gøre, men er derimod direkte udmøntet i banens miljøgodkendelse. Hvornår må der skydes fra og til på ugens dage.
Jeg forestiller mig da, at der sagtens kan komme miljøgodkendelser på visse baner, som foreskriver, at der skal anvendes lyddæmper. Brugen af lyddæmpere kunne måske være med til, at det bliver nemmere at oprette nye riffelbaner, hvilket jeg vil hilse meget velkommen.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#46
Er der sa nogen der genlader patronerne lidt svagere, for at fa fuld udbytte af lyddamperen ? Eller bliver de sa for svage til feltskydning?

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#47
Citat:quote:

Jeg fatter ikke hvad du får ud af det ????

At de skydebanesagkyndige tolker reglerne ens.
Citat:quote:

Er du virkelig så liderlig for at få flere regler og begrænsninger.

Det er noget du tilskriver mig.

Citat:quote:

Det har aldrig været et problem, så hvorfor gøde det til et problem???

Det har du så måske ikke oplevet, men jeg er stødt på det fra to forskellige skydebanesagkyndige.

Citat:quote:

Peder i Ulfborg har den store banelægger uddannelse og han ser ikke noget problem heller.

Han kunne for den sags skyld være dronningen af Saba, han er IKKE skydebanesagkyndig!!!

Citat:quote:

Jeg har ikke samme behov som dig for hele tiden at skulle konfrontere myndighederne med at skulle kigge på regler eller manglende regler.

Igen noget melodramatisk pladder. At du tolker et simpelt spørgsmål som en konfrontation er dit egen sag. Jeg ser ikke spørgsmålet "Skal det eller skal det ikke fremgå an instruksen om lyddæmper må anvendes" særligt konfrontorisk.....

Citat:quote:

Lad nu tingene være som de er og opstår der på et tidspunkt problemer, så skal du være velkommen til at få din lyst styret og få lov til at tage alt bøvlet med myndighederne.

Vi har sgu regler nok og du tror da ikke selv på at samtlige baners instruks kan nå at blive opdateret inden skydningerne begynder.....

Mig bekendt er instruksen flere år gammel selv om benen er godkendt, er det hvert eller hvert andet år.


Det er intet problem idet banen skal godkendes hvert år.
At tilføje så simpel en sætning hvis det er de JM svarer, tager historisk et øjeblik. Det kom helt af sig selv med de større pistolkalibre.

Citat:quote:

Det tog os som sagt 10 år at få lov til at bruge jagtammunition og genladet ammunition igen, efter at det kom på banens instruks, så jeg bliver fanden rasme ikke glad, hvis din henvendelse til myndighederne betyder at de lige indfører et midlertidigt stop for lyddæmpere et par år indtil alle instrukser er på plads.

Som sagt, så tog det sidste gang 10 år at få rettet instruksen tilbage til som den var inden den skydebane ansvarlige fik en hjerneblødning.
Hen mente at membranen tog skade i Sønderborg, men samme type membran i Søgård kunne godt holde til blødnæset.

Selv Forsvarets Bygnings etablissement som ejer banerne kunne ikke få ham på andre tanker.
Så jeg har lært at man skal ikke tirre den slags myndigheder, for muligvis at få indført et forbud som ingen af os kan være tjent med.


Du sammenligner æbler og pærer.

1. Der er udstedt generel tilladelse til at anvende lyddæmpere til "lovlige skydeaktiviteter".
2. Derved kan INGEN nægte dig at bruge lyddæmperen på en bane.
3. Enkelte skydebanesagkyndige er uenige og fastsætter at det skal fremgå af instruksen.
4. JM spørges om det er nødvendigt eller ej uagtet at det er lovligt i forvejen.
5. Uanset svaret fra JM vil du kunne smide dette i hovedet på en skydebanesagkyndig det sætter sig imod.

Hvad er problemet i dette?? INTET!!

At du så melodramatisk kalder spørgsmålet for en konfrontation er vel nærmere dig der har misopfattet spørgsmålet???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#48
Væk aldrig en sovende bjørn. ...

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#49
Hmm,

smider svaret her når det en gang dukker op.
Men med de rokader i sandkassen tager det sku nok noget tid.

Svaret på spørgsmålet vedr afkortning af og/eller gevindskæring i riffelpiber venter også stadig siden november 2013.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#50
Citat:quote:

Årsagen til den første var at den skydebaneansvarlige ikke kendte sikkerhedsafstanden på genladet ammo.


Den forstår jeg så ikke. Kender nogen da den?

Hvordan kan man vide om en kugle affyret i 45 grader kan gå 4,93 eller 5,07 km?
Og hvordan har dette den fjerneste relevans for en skydebane???

Educate mig endelig.

Frihed frem for alt
Frihed frem for alt
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by tonnytot

Citat:quote:

Årsagen til den første var at den skydebaneansvarlige ikke kendte sikkerhedsafstanden på genladet ammo.


Den forstår jeg så ikke. Kender nogen da den?

Hvordan kan man vide om en kugle affyret i 45 grader kan gå 4,93 eller 5,07 km?
Og hvordan har dette den fjerneste relevans for en skydebane???

Educate mig endelig.

Frihed frem for alt



Der var engang en der formåede at få så meget fart i en 270, mener jeg og ved hjælp af en terniferet pibe og molybelagt pibe, tog han fusen på folkene bag dobblerradaren på Rømø.
Den riffel havde en meget længere rækkevidde end hvad normale skydebaner var godkendt ud fra.
Længere rækkevidde er fladere kuglebane og så er der brug for andre sikkerhedsvinkler.
Så, jo, hjemmeladet ammunition KAN have andre sikkerhedsaspekter end handelsammunition.
Men flueknepperi i min verden - ligesom denne tråd [Wink][B)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#52
Kald det hvad du vil M@X,

jeg var i dialog med ham der godkender vores bane og han mente det var fint at få præciseret så der skete en ens behandling over hele landet. Så han var positiv over initiativet.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#53
Væk aldrig en sovende bjørn. ...

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#54
Nedenstående er et udsnit af en mail fra riffelkoordinatoren i vores kreds. Om det er jægerforbundets egen tolkning eller om det er clearet af med diverse styrelse og ministerier ved jeg ikke:

Hej.

Information til riffelinstruktøre i kreds 6.

I forbindelse med skydning med lyddæmper på skydebane er det tilladt såfremt der i instruks for banens brug ikke står at det er forbudt.
Eller med andre ord, står der ikke at det er forbudt, så er det tilladt på den skydebane.

Danmarks jægerforbunds forsikring dækker på samme måde som tidligere også skydning med lyddæmper, med de regler som nu engang er for den forsikring.
Se evt forsikrings regler på DJs hjemmeside.
Svar
#55
Skoent med en pragmatisk tilgang som gaar efter en praktisk loesning I stedet for at lave problem ud af noget der ikke er et problem..

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#56
Der er ikke nogen der laver et problem!!!!

To skydebanesagkyndige ville have det på instruksen PUNKTUM.

Derfor blev der forespurgt ved justitsministeriet.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by GT

Der er ikke nogen der laver et problem!!!!

To skydebanesagkyndige ville have det på instruksen PUNKTUM.

Derfor blev der forespurgt ved justitsministeriet.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Der er åbenbart mindst to "såkaldt" "skydebanesagkyndige" som forsøger at lave et problem[Wink]
De kunne jo passende bare løfte knoglen, og ringe til deres overordnede i JM og spørge. Her er svaret at de ***#### bare skal passe deres job, og spekulere på reel sikkerhed, og ikke alt muligt andet politisk pjat.
Der er allerede andre som har spurgt og fået svar.[Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)