Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MRP krudt er på vej.
#1
Fik lige en mail fra min kontakt på Norma, der er MRP krudt på vej til alle butikker igen..

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Endelig.... Så kan vi jo igen bruge det.
Det havde sku set sort ud for Norma, hvis der fandets et andet krudt.
De lever rigtig godt af det monopol lignende crap.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Som jeg har fået problemet beskrevet.
Kontinuiteten i forskellide batch var forskellige, derfor kan det ikke, tillades at sende et produkt på markedet.

Man må løfte på hatten, at Norma vælger at tilbageholde anselige mængder krudt, for at kvaliteten ikke var god nok.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Sjovt nok er kravet til kontinuitet langt højere for det krudt vi hjemmerullere køber, end for det de bruger på fabrikken.

Hvis de får lavet en batch til brug på fabrikken som udvikler lidt højere tryk end den foregående, skruer de lidt ned for doseringen i patronerne, så mundingshastigheden bliver den samme som før i testvåbnene.

Men vi gør ikke det samme. Vi regner med, at 41 grains MRP giver samme resultat batch efter batch, så Norma ville ikke sende et parti på markedet der udviklede højere tryk end det forrige, det kunne jo blive farligt for de der laver meget hotte ladninger, og selvfølgelig give ændret træfpunkt for alle. Det må man bare acceptere. Og respektere.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Derfor tester man naturligvis som ansvarlig hjemmelader, hver gang man får et nyt lot krudt... [:I]

Jeg er ihvertfald paranoid nok til at gøre det... ikke fordi jeg tror der er nogen stor fare, men fordi det irriterer mig hvis V(0) pludseligt er ændret ....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Njjaeee, det må jeg nok tilstå, at jeg ikke gør. Ihvertfald ikke konsekvent. Har jeg fundet en god ladning, kører jeg lige på med samme ladning fra næste dunk med samme krudttype.

Men jeg indskyder selvfølgelig påny når jeg har lavet et nyt parti, det er klart. Og jeg ligger heller ikke og roder med meget hotte ladninger, så jeg mener jeg har tilstrækkelig sikkerhedsmargen selvom der skulle være lidt variation på krudtets forbrændingshastighed.

Hold kæft der er mange variable, man kan jo i grunden ikke være sikker på, at den bedste ladning fra den ene dunk krudt også er den bedste ladning fra den næste, hvis ikke der står samme lot nr. på bøtten [:0].

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
det er da derfor man tager mindst 50 kg ad gangen[^]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Ja, saa bruger de det til deres fabriksladede patroner og en del bliver sikkeret ogsaa solgt til f.eks. skytteforeninger m.v. som NORMA 1214 krudt. 1214 krudt er netop off-spec og varierer fra lot til lot. Derfor er ladedata paatrykt daaserne og enhver vil jo naturligvis teste grundigt foer produktionen saettes igang. Tror ikke det kan koebes hos normale jagtbutikker. Har kun set det hos Skyttebutikken I Vingsted.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
Nu er MRP krudtet nået frem til importøren [Wink]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#10
Jeg køber en ny bøtte krudt når den gamle er ved at være nede på 25% fuld.
Så hælder jeg en ½ bøtte nyt krudt oven i den gamle og ryster den godt. Når resten af det nye krudt kan være i bøtten, hælder jeg osse det oven i og ryster den igen.
Og når den er så er nede på 25% så køber jeg en ny bøtte og udfører stuntet igen.
På den måde får jeg en glidende overgang i tilfælde af at der er en smule forskel i brændhastighed.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Do ær nu os så fornufte`
H
Hogmeister
Svar
#12
Den metode m@x nævner, har jeg lært af 375Ras.

Sund fornuft [^]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#13
GT bruger en betonblander til det....[Big Grin]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Så hælder jeg en ½ bøtte nyt krudt oven i den gamle og ryster den godt... På den måde får jeg en glidende overgang i tilfælde af at der er en smule forskel i brændhastighed.



Nice! Det er jo indlysende, men det havde jeg så ikke lige tænkt over. [^]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#15
Til et batch patroner bruger man alligevel 4-5 bøtter[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Og så landede jeg lige den sidste bøtte MRP som Vapex havde på lager.
Nu skal der snart leges igen.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)