Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel med til Norge
#1
Tilladelser og diverse papirer, hvad skal der til ?
og hvor lang tid tager det ?

er fly SAS en udfordring ?

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#2
Jeg ved ikke hvordan det er med fly.

Vil formode at du skal henvende dig i tolden og udfylde div. papirer, ligesom hvis du ankom med færge/bil.

Derudover skal du have dit våbenpas med.

Schönauer

En rigtig kvinde er som en Pointer.
Hun forlader ikke standen før skuddet er gået!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Du skal have en dekleration for udførsel af riffel med og aflevere i tolden.
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/33E6B...5_0196.pdf

og så skal du have dit våbenpas med også.
Og med fly er ikke noget problem. (ihvertfald ikke da jeg var afsted sidst fra Kastrup)
Jeg gør gerne som det første når jeg kommer i lufthavnen at jeg henvender mig til en af lufthavnspersonalet og så fortæller jeg dem jeg har våben med og så kommer der STRAKS en fra security og følger dig i tolden som tager den ene side af den deklaration kontrollerer serienummer på riflen, og videre over og tjekke din evt baggage ind og hvis du har ammunition og bundstykke i bagagen kommer du ned i Special bagage og de kontrollerer også serienummer på våben, og at ammunitionen er pakket forsvarligt, og så får jeg gerne en sludder for en sladder med dem og så er alt gået som det skal og jeg kan sætte mig op og drikke en kop møgdyr kaffe inden flyveren skal afsted.
I Norge kommer der en ud fra baggage håndteringen med din riffel og fører dig ud i tolden hvor de vil se dit våbenpas og serienummer på riflen.
Og er du i Transit, så så du have dit våben udleveret sted du lander da det skal deklareres ind. Det gør de ved at kigge våbenpasset og sige god tur. ;-)

Fordi jeg kan.
[Image: asgaard.gif]

[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
Det er temmeligt nemt. EU våbenpasset og så skal du kunne redegøre for, hvorfor du har riffel med til Norge, f.eks en jagtlejekontrakt eller et navn og en adresse på den lokale udlejer. Ingen papirer eller kontakt til myndigheder. Med fly er det nok bedst at spørge selskabet.

Knæk og bræk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)