Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Feltskydning 308W eller 6mmbr
#1
Hej alle.
Jeg er ved at lade op til feltskydning, men jeg har en 308W hvor jeg har nogle Hornady SST 150gr som den skyder godt med.
Så har jeg en 6mmbr hvor jeg er ved at lade til, men der har jeg nogle Sierra MK 107gr og nogle Hornady SST 95gr. hvilken af de 2 kugler ville i lade op til feltskydning med i 6br. og vil de virke til formålet.

Vedr. 308W har jeg prøvet nogle Lapua Senara 167gr som den ikke går super godt med, jeg har ikke fundet den helt rigtige ladning i nu[:I].
Det er som om jeg bedre kan få 150gr kugler til at gå super godt i mit løb[Smile].
Har også tænkt på at prøve en Sierra MK 168gr kugle, den skyder min 3006 super godt med.

Vedr. tunge kugler, så føler jeg at jeg skyder bedst med kugler som giver mindst rekyl. Det skal ikke forstås sådan, at jeg har problemer med at skyde med 308W, men jeg skyder bedre med en 150gr kugle frem for en 165gr kugle føler jeg. jeg er på ingen måde bange for rekyl, men syntes jo mindre rekyl jo bedre bliver min skydning.

Det er først i marts skydningen er så jeg skal have fundet noget her i weekenden [Big Grin] og hvilket kaliber vil i bruge af de to ?, jeg har kun skudt 2 feltskydninger før.

Mvh. Ole

Blaser R93: 6mmbr. 308W
Blaser R8: 30-06. 8x68S. 375H&H
Schmidt&Bender PMII 4-16
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Jeg ville vælge den 308, for så skal du ikke passe så meget på at miste et hylster eller 2. Den anden må være dyre i hylster.[Smile]
Jeg får selv helt ondt i maven, når jeg mister et hylster.[:p]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej alle.
Jeg er ved at lade op til feltskydning, men jeg har en 308W hvor jeg har nogle Hornady SST 150gr som den skyder godt med.
Så har jeg en 6mmbr hvor jeg er ved at lade til, men der har jeg nogle Sierra MK 107gr og nogle Hornady SST 95gr. hvilken af de 2 kugler ville i lade op til feltskydning med i 6br. og vil de virke til formålet.

Vedr. 308W har jeg prøvet nogle Lapua Senara 167gr som den ikke går super godt med, jeg har ikke fundet den helt rigtige ladning i nu[:I].
Det er som om jeg bedre kan få 150gr kugler til at gå super godt i mit løb[Smile].
Har også tænkt på at prøve en Sierra MK 165gr kugle, den skyder min 3006 super godt med.

Vedr. tunge kugler, så føler jeg at jeg skyder bedst med kugler som giver mindst rekyl. Det skal ikke forstås sådan, at jeg har problemer med at skyde med 308W, men jeg skyder bedre med en 150gr kugle frem for en 165gr kugle føler jeg. jeg er på ingen måde bange for rekyl, men syntes jo mindre rekyl jo bedre bliver min skydning.

Det er først i marts skydningen er så jeg skal have fundet noget her i weekenden [Big Grin] og hvilket kaliber vil i bruge af de to ?, jeg har kun skudt 2 feltskydninger før.

Mvh. Ole

Blaser R93: 6mmbr. 308W
Blaser R8: 30-06. 8x68S. 375H&H
Schmidt&Bender PMII 4-16
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it



På de afstande du skyder til en alm jagtfelt er der ingen ballistiske fordele ved en tungere kugle, med højere bc.

Den lettes højere V/O udligner det rigeligt. Så skyd med det den/du skyder bedst med.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Ole - vil du dele data på den Sierra i 30.06?

Hvilke grupper kan du lave med den og data på patronen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)