Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projektiler til 223 Rem.
#1
Er der nogen der har erfaringer med genladning af 223 Rem[?]
Hvilke projektiler kan anbefales mht. præcision og gennemskud[?]
Håber nogen kan hjælpe[Smile]

Knivskarpe hilsner

Andreas Egelund
Svar
#2
Hej Andreas og velkommen til [Wink]

Jeg vil anbefale Nosler Partition eller måske Rhino, men kan du starte med at fortælle lidt om maks vægtklasse den kan bære. Et andet godt bud kunne jo være RWS Kegelspitz i 74gr, men den er formodentligt for lang.

Great Dane
Great Dane

Svar
#3
Hej!

Jeg har særdeles gode erfaringer med "Speer Trophy bonded Bear Claw" 55 grains, selv i rifler med lav stigning (1-14)

Desværre er disse "bønner" helt afsindigt dyre, ca. 9,- 11,- kr /stk

skud-virkning kan kun betegnes som fremragende, i hvertfald i .222 som jeg har testet den i. Selv et ret skråt bladskud på en buk resulterede i gennemskud og minimal kødødelæggelse. Bukken forendte efter ca. 20 m's usikker vaklen omkring (skuddet gik gennem mellemgulv, lunger og hjerte)

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Jeg vil anbefale Nosler Partition eller måske Rhino, men kan du starte med at fortælle lidt om maks vægtklasse den kan bære.


Hej.
Jeg bruger 60gr Nosler Partition og min kammerat bruger 50gr Barnes X. De virker rigtig godt begge 2, men X'ens udgangshul er ikke større end indgangen, medens Noslerens udgangshul er på størrelse med en tommelfinger.
Præcisionen er ok for begge, med et lille + til X'en

mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Hej.
Jeg bruger 60gr Nosler Partition og min kammerat bruger 50gr Barnes X. De virker rigtig godt begge 2, men X'ens udgangshul er ikke større end indgangen, medens Noslerens udgangshul er på størrelse med en tommelfinger.
Præcisionen er ok for begge, med et lille + til X'en

mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.



Hej M@X,

Ved godt at det er en oldgammel tråd, men jeg vil alligevel gerne spørge dig om det er en .222 eller .223 du refererer til i ovenstående? Og var der gennemskud på bladkugler?

- På forhånd tak!

Mvh.
Finnbear
Svar
#6
Hej jeg er også interessert i at vide hvad en 223 kan bære. Jeg har en Ruger fra 2001, som har en stigning på 1-12. vil den kunne bære en Nosler Partiton 60g. Vil præcisonen være på højde med f.eks en Lapua sp 55g, som den holder inden for 1-2 cm på 100m.

MVH Jagtbonden
Svar
#7
Jeg har en .223 hvor jeg har ladet med hornady 55 gr. De er billige, meget høj præcision, god virkning på vildt og meget lidt kødødelæggelse. De fleste af dyrene har haft en flugt på under 20 meter.

Er rigtig godt tilfreds med denne kugle.
Svar
#8
Tsx 53 grains, og det bliver ikke beder. Brugte en del af dem da jeg havde en sako 75 i kal 223 rem. (Den havde 1-12 stigning, og skød dårligt med NP 60 grains.)
Ingen voldsom kødødelæggelse, og knald fald efekt 9 ud af 10 gange.
Virkelig en super kugle, som nu også skal prøves af i min 22-250 rem.

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Jeg selv plus et par jagtkammerater, har gode erfaringer med Hornady SP 60 grains- super præcision og gennemskud ved stort set alle skudvinkler (læs: ikke ved meget skrå skud forfra på boven).

Normalvis ligger dyrene sig i skuddet, og ved rene lungeskud er flugtstrækningen normalvis ikke over 20 m.

Mine Ladedata Til Ovennævnte Beskrivelse:

223 Rem. Federal Hylstre.

24 Grain RP11 (norma 201)
60 Grain Hornady SP.
C.O.L. 55,72 MM.
CCI 400 SR.

Riffel: Blaser R93

Ovennævnte data bruges på eget ansvar, og der bør startes op min 10% under mine slutdata!!!!

Knæk & Bræk
Knæk & Bræk
Svar
#10
Hvad er stigningen på din riffel?(1-7)-(1-9) vil det ikke være noget problem med en tung kugle. Min som har 1-12 spreder voldsomt med spidskarpt Army ammunition. Men der vejer kuglen også tæt på 5 gram.

Mvh jagtbonden
Svar
#11
Min Blaser har en stigning på 1:9 men min kammerat´s Browning X-Bolt har en stigning på 1:12, og den samler ligeså fint som min. Egenspredningen er ca 10mm/100 meter, med begge rifler.

Knæk & Bræk
Knæk & Bræk
Svar
#12
Hej

Jeg har 10 tommer stigning i min Blaser den skyder fint med 65grain Sierra Game King og kan ligeledes stabilisere 75grains Scirocco projektiler. Bedste skudgrupper er dog lavet med 55grains Sierra Game King.
Efter at have prøvet både Rhino (der er opgivet fordi den har ballistik som en kontor bygning)og flere andre er jeg endt med Barnes TSX i 62grains, den er præcis og levere hvergang.

Hilsen Stoffer
Svar
#13
Hej . Kan Barnes tsx/ttsx 50gr bruges til ræv , grævling og mårhund uden at det smadrer pelsen [?]

Hilsen A-bolt
Svar
#14
Ja det kan den [Smile], det virker fint [^]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)