Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er afstandsmåler tilladt ved alle skydninger?
#1
Hejsa

Er ikke lige så erfaren i feltskydning, men synes det er utroligt god træning!
Jeg er kommet lidt i tvivl om, om afstandsmåler altid er tilladt?

Årsagen er at jeg var med Asgaard i Karup sidste år, hvor der var en anden skytte der sagde at det ikke var tilladt. (Ikke en fra Asgaard/VTF)

Jeg faldt over en gammel tråd fra 2007, hvor GT skriver:
Citat:quote:

Originally posted by GT

Afstandsmålere er tilladt til langt de fleste skydninger. dem hvor det ikke er tilladt bruger folk dem alligevel så man kan vist godt side at der er "tålt" at det anvendes generelt.


Var reglerne anderledes dengang?
I dag siger jægerforbundets regler jo at der må anvendes rem, handske og afstandsmåler i alle klasser, men er der nogen der arrangerer skydninger der ikke følger de regler?

Jeg deltager ikke for at vinde, men for at blive bedre.
Og jeg deler da også afstanden, hvis de andre på holdet gerne vil vide det[Smile]
Svar
#2
Hej .

Nej afstandsmåler er ikke tilladt på alle skydninger.

Der er nogle som foreninger som er lidt blanke og gør regelsættet mere besværligt .

Bla KULHUSE jagtforening[xx(]
Svar
#3
Hej Pepto

Ja - jeg husker godt jeg advarede om det ikke var tilladt - hvilket det heller ikke var. Carl Søgård stod for skydningen - og han har jo per tradition en effektiv hjælper på sidste station - som Du næsten lagde kikkerten på hovedet af - så Leicaen er svær at gennemskue [Big Grin][Big Grin]

mvh
mvh
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Hej Pepto

Ja - jeg husker godt jeg advarede om det ikke var tilladt - hvilket det heller ikke var. Carl Søgård stod for skydningen - og han har jo per tradition en effektiv hjælper på sidste station - som Du næsten lagde kikkerten på hovedet af - så Leicaen er svær at gennemskue [Big Grin][Big Grin]

mvh


Der må jeg indrømme at du husker bedre end jeg.[:I]
Kunne bare huske en skytte fra et af holdene før os, sagde at jeg ikke må bruge den.
Men det var nemlig på sidste station.[:I]

Men det er måske lidt den samme diskussion, som dem der ikke synes det er synderligt jagtrelevant at stille op med en STR200 eller lignende??

Personligt sidder afstandsmåleren i min håndkikkert, så den har jeg altid med på jagt, når jeg husker den. Hehe.
Så for mig er det jagtrelevant[Smile]

Står det normalt i indbydelsen, hvis det ikke er tilladt?
Har tilmeldt mig til en feltskydning i Karup i April, og der står nemlig ikke noget i indbydelsen om tilladt, eller ikke tilladt.
Svar
#5
Tilladt eller ej, du kan jo vælge at bruge feltskydningerne som god træning, også af dine evner til afstandsbedømmelse[Smile]

Knæk og bræk.
Torben
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by tagergaard

Tilladt eller ej, du kan jo vælge at bruge feltskydningerne som god træning, også af dine evner til afstandsbedømmelse[Smile]

Knæk og bræk.
Torben


Bestemt!
Jeg forsøger også altid først at vurdere afstanden selv, og så kontrollere med Leica'en.
Men kun at stole på mit øjemål er sjældent rigtigt godt.
Det siger erfaringen[Smile]
Svar
#7
Nu vi skriver om karup.

Nogen som kan hjælpe m Carl søgårds Tlf nr ell mail[?]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by helautomat

Nu vi skriver om karup.

Nogen som kan hjælpe m Carl søgårds Tlf nr ell mail[?]


I følge http://www.felt-skydning.dk skal man bruge Carl_friis@jubii.dk ved tilmelding til de 2 feltskydninger han har kalenderen.
Svar
#9
Jeg tror det er lidt ligegyldigt på alle de faste baner.

På alle baner er der en baneinstruktion hængt op og de fleste steder står der afstande til skiveanlæggene og denne instruktion må ikke overdækkes, da den er en del af sikkerheden.

I diverse skydeterræner stiller det sig naturligvis anderledes.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Underligt, for to år siden var afstandsmålere knap så velkomne i Karup hvorimod sidste år var der ingen problemer i at bruge dem, der var hele tre på vores hold sidste år som brugte dem og på alle poster var de ok med dem...

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)