Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyddaempere og magnum
#1
Det lyder som om nogle lyddaempere begynder at pibe ved f.eks. kaliber .300 Win Mag. Det har saaledes vaeret fremme I flere trade, at der er eksempler paa indtil flere havarede lyddaempere ved brug I det kaliber (der har ogsaa vaeret andre eksempler fremme, men det er som om frekvensen er lidt hoejere ved 300WM). Det faar mig til at taenke paa om man overhovedet kan faa en passende lyddaemper som kan holde til en "rigtig" magnum kaliber? Konkret taenker jeg paa min .375 Ruger som braende vaesentligt mere krudt end en .300WM, men der findes naturligvis endnu stoerre kalibre man kunne fristes til at saette en lyddaemper paa. Er der nogen der har et bud paa en daemper til en .375 Ruger?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
http://www.advanced-armament.com/TiTAN-Ti_p_453.html

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Jeg har bestilt en Sonic 45 til min 375H+H[8D], så må vi se hvordan den fungerer[:I], ellers er Stallon Magnum også et godt bud, jeg har talt med en svensker der efter sigende har fyret 3500 skud igennem sin indtil videre[^]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
tja jeg er blevet anbefalet at gå op i Ø55mm for magnum (8x68S..har også Ruger 375, men den vil holde kort= ingen dæmper pt) , for at den kan tage sig nok af gassen

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#5
Jeg har en SAI Evolution Heavy Caliber. Den er designet til .300WM
Svar
#6
Jeg har en A Tec Maxim på min 375 Ruger og den har skudt flere hundrede skud nu uden problemer… [Smile]
Har også en ATec på min 458 Acc Rel riffel ( lidt kraftigere end 458 Lott) - den har ikke skudt så meget som 375`eren endnu - men holder også fint til det...
Svar
#7
Mon ikke "bare" problemet er at potterne ikke er designet til højt tryk?

De findes:
https://www.youtube.com/watch?v=1iK502zQ8rs
Svar
#8
Det der afgør om hvor stor belastningen er på dæmperen er ikke trykket i patronen, men trykket ved mundingen.

En 300 WM med 50 cm pibe ligger på ca. 1000 bar ved mundingen.
Med 60 cm pibe er trykkket faldet til ca. 800 bar

En 375 Ruger med 50 cm pibe ligger på ca. 800 bar eller det samme som 375 HH

6½ træls ligger på ca. 675 bar

Så magnum kalibere med store mængder langsomt krudt der skal ud af et lille hul, brændt af i en kort pibe, er det der belaster lyddæmpere

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Så magnum kalibere med store mængder langsomt krudt der skal ud af et lille hul, brændt af i en kort pibe, er det der belaster lyddæmpere

--
mvh M@X 2.0[/green]
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Nemlig , mere præcist kan det vel ikke siges...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)