Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
STOR ræv i vestjylland
#1
Lørdag d. 7 januar var vi på rævejagt et sted i det vestjyske.
Dagens bytte var 1 stk hanræv, men sikken en, 11,1 kg,så nu er den ved at blive kogt af og skindet garvet, det burde kunne dække et par pigeskuldre.
På billedet ses den glade skytte Ivar (det er ham som sidder op)

[Image: DSC_0002-copy.jpg]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Husk at få kraniet opmålt.
Der uddeles medaljer til ræve...

Måske det er en guldmedaljeræv? [Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Husk at få kraniet opmålt.
Der uddeles medaljer til ræve...

Måske det er en guldmedaljeræv?



Det skal vi nok, jeg har set kravene etellerandet sted,men nu kan jeg ikke finde dem[:I],men jeg ved at 26 giver guld[:p]så lad os se.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by kima

Citat:quote:

Husk at få kraniet opmålt.
Der uddeles medaljer til ræve...

Måske det er en guldmedaljeræv?



Det skal vi nok, jeg har set kravene etellerandet sted,men nu kan jeg ikke finde dem[:I],men jeg ved at 26 giver guld[:p]så lad os se.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.



Ja, du fortæller vel herinde, hvis det er et medaljetrofæ? [Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Den er flot. Tilykke til skytten

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#6
RÆVEMEDALJER:
Kæmperæve har store hoveder og det er kraniet, det komme an på, hvis man skal opnå rævemedalje.
Beregningen af rævekraniets point er meget enkel: Det afgørende tal fremkommer ved, at man måler kraniets længde og bredde og lægger de to mål sammen.

Du kan nemt selv komme tallet nær ved at måle kraniet med en skydelære på følgende måde:
Kraniets længde:
Denne opmåling foretages mellem to vinkelrette linier på kraniets længdeakse uden underkæbe og misdannelser.
Kraniets bredde:
Denne opmåling foretages med en vinkelret linie mellem de to rette linjer parallelt med længdeaksen. Målene tages med en millimeters nøjagtighed og hver centimeter svarer til et point.

Der findes internationale CIC-regler også for disse trofæer, som er 24 point for bronze, 25 point for sølv og 26 point for guld.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Citat:quote:

RÆVEMEDALJER:
Kæmperæve har store hoveder og det er kraniet, det komme an på, hvis man skal opnå rævemedalje.
Beregningen af rævekraniets point er meget enkel: Det afgørende tal fremkommer ved, at man måler kraniets længde og bredde og lægger de to mål sammen.

Du kan nemt selv komme tallet nær ved at måle kraniet med en skydelære på følgende måde:
Kraniets længde:
Denne opmåling foretages mellem to vinkelrette linier på kraniets længdeakse uden underkæbe og misdannelser.
Kraniets bredde:
Denne opmåling foretages med en vinkelret linie mellem de to rette linjer parallelt med længdeaksen. Målene tages med en millimeters nøjagtighed og hver centimeter svarer til et point.

Der findes internationale CIC-regler også for disse trofæer, som er 24 point for bronze, 25 point for sølv og 26 point for guld.
mvh

Strom


Tak,nu venter vi bare på at skyttens bror får gryden i kog[xx(] og så må vi se hvad målene siger[:p]
I får det helt sikkert at vide[Big Grin]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#8
Så har Ivar målt ræven, den var ikke stor nok til en medalje, men
den var flot alligevel og det var en kanon jagt.
Han har talt med Steinar og der skulle komme lidt omkring det i bladet[Big Grin]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)