Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opdeling af tid på skydebanerne…med/uden lyddæmper
#41
Jeg skyder normalt kun et skud, undtagen når det er bøffel[:o)] Der har jeg desværre en lidt flosset statistik[:I]

Hvad med haglbøsser, det må da komme snart[Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#42
Det tog ca 3 min med din gamle lås

Og den startede ikke kold, da den lige var blevet indskudt på 100 meter.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hva' faen er det for noget tøsehysteri. Jeg vil sgu høre knaldet!
H



Og jeg vil bare gerne kunne hører noget [Smile]
Skide tinitus er blevet meget forstærket de sidste par år[Sad]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by BC

Det tog ca 3 min med din gamle lås

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev



Åh det må være den der halv fede bolt , eller er det fat bolt den hedder.??
Den er i hvertfald lækker.[:p]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by BC

Det tog ca 3 min med din gamle lås

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev



Hvad fanden har du gjort ved den, den skød da meget bedre i sine jomfrudage [Big Grin][Big Grin][:o)]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Citat:quote:

Originally posted by BC

Det tog ca 3 min med din gamle lås

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev



Hvad fanden har du gjort ved den, den skød da meget bedre i sine jomfrudage [Big Grin][Big Grin][:o)]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



For at kunne få en 6,5x55 patron i var vi tvunget til at varme den lidt op så den kunne strækkes. Da den blev lyserød kunne vi gøre den ca. 1,5 cm længere. Det virker lidt lige som ud glødning af hylstre, den bliver blød og efter mange skud håber jeg den bliver stiv igen.

PS jeg har ikke set resultatlisten fra WASA LOPPET, men hvordan gik det ?

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by BC

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Citat:quote:

Originally posted by BC

Det tog ca 3 min med din gamle lås

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev



Hvad fanden har du gjort ved den, den skød da meget bedre i sine jomfrudage [Big Grin][Big Grin][:o)]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



For at kunne få en 6,5x55 patron i var vi tvunget til at varme den lidt op så den kunne strækkes. Da den blev lyserød kunne vi gøre den ca. 1,5 cm længere. Det virker lidt lige som ud glødning af hylstre, den bliver blød og efter mange skud håber jeg den bliver stiv igen.

PS jeg har ikke set resultatlisten fra WASA LOPPET, men hvordan gik det ?

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev



Point taken.....[:o)][B)]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#48
Så jeg kan konkludere at den perfekte dæmper findes ikke.
Alting har en pris - prisen er afvigende træfpunkt - når dæmperen bliver varm - og mere varmeflimmer er også en udfordring - til sommer bliver det alt andet værre.
Er afvigelsen på træfpunktet lokaliseret til den "bærering" som reagerer på en ændret tolerance når piben bliver varm?
En "frontmonteret" dæmper burde så være bedre - eller er den det?

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#49
Jeg har ingen afvigelser i træfpunkt når dæmperen bliver varm og det med varmeflimmer tror jeg ikke bliver værre når det bliver sommer, så er forskellen på temperaturen jo mindre.
Min er en alu dæmper så den bliver forholdsvis hurtig varm men selv sidste weekend i Ulfborg med 12 skud på 150 sek var det ikke det store problem og den var længe blevet kold inden næste stand!
De ulemper der evt måtte være bliver langt overskygget af fordelene![Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Så jeg kan konkludere at den perfekte dæmper findes ikke.
Alting har en pris - prisen er afvigende træfpunkt -



Det var hurtigt at du kan konkludere noget ud fra andres erfaringer efter 1 dags skydning og som jeg ikke hørte et ord om på dagen.
Jeg skyder selv med en alu teleskopdaæmper og jeg oplever heller ikke vigende træfpunkt.
Der var en del mirage, men det er der osse uden dæmper når jeg skyder på 20 x forstørrelse.
Jeg overvejer et overtræk til dæmperen som jeg vil pilla af når der skal markeres. Så kan jeg sætte det på igen umiddelbart inden næste bane's skydestart.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#51
Jeg har over 20 cm træfpunktsafvigelse med og uden dæmper.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg har over 20 cm træfpunktsafvigelse med og uden dæmper.

Mvh.

Yeti



Ja jeg har også ændring med og uden 30 mm, men om dæmperen er kold eller varm er et fedt, den skyder samme sted!

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg har over 20 cm træfpunktsafvigelse med og uden dæmper.

Mvh.

Yeti



Er det en stål dæmper?

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#54
Nej og så lidt ja. Det er en Maxim så det meste er i alu, men kernen er stål. Kaliberen er 9,3x62 en S&L pibe. Ud over den store forskel så er der intet at udsætte på præcisionen.

Jeg har prøvet at skyde et skud med lydpotten monteret og uden hørerbøffer - det gør jeg ikke igen. Og når jeg alligevel skal have hørerbøffer på så er min motivation for at sætte dæmpere på mine andre rifler/piber ikke ret stor. Det er fint med dæmpere, men for mig er de ekstra udstyr på linje med bipods. Til noget er de praktiske men ofte er de blot i vejen.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#55
Hvis du ikke kan skyde et skud med dæmper uden at det er over din komfort-tærskel, så ville jeg prøve at låne en anden dæmper og prøve med den.
Jeg kender ikke Maxim og jeg ved ikke hvor sarte dine ører er. Hvis du er en af dem der lytter meget til klassisk musik og tydeligt kan høre forskel på en førsteskærings vinyl og en digital CD, så er det osse bedst at passe på.

Men det kunne være interessant for dig at prøve en anden dæmper holdt op mod din Maxim. Jeg har fundet ud af at jeg godt kan skyde ude i det fri med dæmper, uden høreværn og det føles ikke ubehageligt.

Inde i et skydehus er det en anden sag. Og det er da muligt at lyden med dæmper stadig er over den af arbejdstilsynet satte grænse, men høreværn dæmper altså kun 10-20DB, har jeg læst.

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#56
I de tests jeg har set ligger Maxim dæmperen i den bedre ende, så jeg tror ikke at det er den der er noget galt med. Men min hørsel er nok blevet temmelig sart og tinitusen skal helst ikke blive værre end den allerede er. De hørerværn jeg bruger på jagt skulle dæmpe ca 23 dB og dem jeg bruger på banen ca 28 dB.

Jeg tror faktisk at vi om nogle år kommer til at se folk med dæmperskader på hørslen netop fordi en del ikke bruger hørerværn når de skyder med dæmperen monteret. Deres vel i virkeligheden flere kalibre hvor man bør bruge både dæmper og hørerværn for at være sikker.

Uanset så synes jeg som sagt at dæmpere har deres berettigelse og hvis man måtte her i Sverige satte jeg gerne en på min 17hmr. Men jeg ser dem ikke som verdens 8. vidunder og heller ikke en universal løsning på skudstøj.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#57
Hva´ så. Nu er der gået 6 måneder siden lovgivning med tilladelsen til brugen af lyddæmpere på skydebane, gave os mulighed for at reducer larmen for naboerne/omgivelserne og bedre beskytte vores hørelse.
Hvordan synes i det går?

Er der nogen med lyddæmper som er træt af komme på skydebanen og får en ved siden af som Storm f. eks som er den ” lykkelig ejer af bremser på 30-06, 300, 9,3 og 375”?
Opdager du at folk ikke tage hensyn, og vælger ikke en af banerne ude på fløjene, lidt væk fra os andre.....og selv om det gør, synes du at de alligevel larmer for meget?
Tør i svar ærligt...i kender hinanden jo[Big Grin][Big Grin][Big Grin]?

Er der nogen skydebaner som har, på en eller anden måde fundet en fornuftig løsning til hvordan dem som har investeret i en dæmper, kan (hvis de har lyst til) skyde sammen med lige sindet i forholdsvis fred og ro?

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#58
Jeg så gerne at jer med lydpotter ville vise lidt mere hensyn til os andre uden. Måske i kunne bede om at få den sene skydetid til sidst, så ville der også være mere plads til os andre der godt kan håndtere rekyl og en smule larm. :-)
Det er naturligvis skrevet med et smil på læben, men ikke desto mindre syntes jeg det er lidt finurligt at de der har udstyr der har været godkendt i ca et halvt år allerede er begyndt at bede vi andre, der har udstyr, der har været på "banen" I evigheder om at vise hensyn og så forøvrigt forføje sig til yderpladserne...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Jeg så gerne at jer med lydpotter ville vise lidt mere hensyn til os andre uden. Måske i kunne bede om at få den sene skydetid til sidst, så ville der også være mere plads til os andre der godt kan håndtere rekyl og en smule larm. :-)
Det er naturligvis skrevet med et smil på læben, men ikke desto mindre syntes jeg det er lidt finurligt at de der har udstyr der har været godkendt i ca et halvt år allerede er begyndt at bede vi andre, der har udstyr, der har været på "banen" I evigheder om at vise hensyn og så forøvrigt forføje sig til yderpladserne...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Nemlig ja[^][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#60
@Klokker. Du har så evig ret[Smile] Det kommer til at gå os lyddæmperløse folk ligesom med rygerne - vi må nyde hver eneste gang sidemanden kramper i kroppen når vi trykker vores larmende uhyre af, da det desværre nok er ovre før vi regner med det[Big Grin]

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)