Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Måske skulle vi hænge Dannebrog op i morgen?
#1
Inspireret af en lille tårepersende patriotisk video på "fjolletube":

Måske skulle de der har en flagstang gå ud i morgen og hænge flaget op.

Der er sikkert nogen der vi spørge hvorfor...

Hvis jeg havde en flagstang ville jeg hænge flaget op, og hvis nogen kommer og spørger hvorfor vil jeg forsøge at svare nogenlunde sådan her:

"Jeg hænger Dannebrog op fordi jeg kom til at tænke på hvad det egentligt betyder! Det betyder at jeg bor i et lille, rigt land, der flere gange er blevet udnævnt til at huse verdens lykkeligste befolkning ... Fordi jeg kom til at tænke på at mine piger kan gå i skole, hver dag, uden at nogen tvinger dem til at gå i skole-uniform, eller være totalt tildækkede, og blive betragtet som nogle gamle mænds "ejendom"... Jeg tænker på at de selv får lov til at vælge om de vil "underkaste sig" en ældgammel religion, udtænkt af gamle mænd med telt, kameler og slaver ... Eller 7-armede lysestager ...Eller en "pave" ...
OG: Jeg kan skrive om det... uden at nogen kommer og banker min dør ind og slæber af med mig, med en sort hætte over hovedet...
Jeg kan kritisere og lave satire over min regering (som fortjener det!!!) igen uden at nogen kommer og slæber af med mig eller skyder mig ned i min opgang, som det sker længere østpå...

Mine børn kan gå i skole, og hvis nogen mobber eller driller dem, har de nogen at henvende sig til, det har vi råd til at betale professionelle for.. De behøver ikke slide sig halvt ihjel med at knytte tæpper, for at deres far kan sidde og drikke the med "kollegerne" i 2 timer hver middag, og deres mor kan være buret inde bag høje mure i "hjemmet"

"under Dannebrog" er der endda plads til at dem der gerne vil leve efter de gamle "regler" og religioner faktisk har en ret til det, beskyttet af grundloven..

Hvis nogen øver vold mod mig, er der betalte, profesionelle og ret kompetente folk hvis eneste arbejde det er at sørge for at finde og straffe disse forbrydere, og den lov vi lever under skelner ikke mellem disse voldsmænds "motiver"... De er ikke beskyttet af deres tilhørsforhold til diverse religioner og gammel overtro...

Bevares landet "under Dannebrog" er da LANGT fra perfekt, der er mange ting vi kunne gøre bedre, og måske endda med mere frihed under ansvar, end vi gør det nu... men prøv at stille dig selv et par simpel spørgsmål:

Hvor mange regulære forbrydelser har DU personligt været udsat for i dit liv?

hvor mange af disse forbrydelser gik ustraffet hen?

Hvor mange af din familie har du mistet i forbindelse med krig og anden ufred?

Hvordan klarer dine børn sig i livet, hvis du har nogen?

Hvornår har DU sidst måttet forsvare dig selv, dine og dit med vold? Imod vold?

Tænk lige over det... og gå så ud og hæng Dannebrog op...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Jeg køber en flagstang [Big Grin]

mvh
mvh
Svar
#3
@ Dravis
Indledningsvis vil jeg gerne sige at jeg har den største respekt for dig og dine indlæg. Det er en sand fornøjelse at læse dem, og blive belært med gode faktuelle oplysninger og enorme viden du lægger for dagen paa alle emner du kommenterer paa. Og Danskere kan da uden tvivl være stolte, og hejse Dannebrog i morgen.
Jeg vil blot tillade mig at skrive, at det er Danmark nu ikke ene om. Du nævner ikke en eneste ting som vi ikke ogsaa nyder godt af her i Canada, og maaske et par stykker mere.
Efter hvad jeg har læst i medierne, og hører fra familie og venner i DK vil jeg paastaa vores sundhedsvæsen og sygehusvæsen er bedre. Og ja, vi har sygeforsikring. Byen jeg bor i paa 7000 indb (14000 med opland) har vores eget hospital. Vi skal ikke fragtes langt væk til et regional sygehus. Vores skatter er lavere, og vi faar mere for dem. Her i byen skal folk F.eks ikke selv skovle og salte deres fortov for sne, det gør byen, selv i villakvarterene.
Vores social hjælp er anderledes indrettet. Det er ikke paa kommunal basis, men statsligt (Provins)og vi faar skam da ogsaa arbejdshedsunderstøttelse (52 uger) derefter er der bistand, men der skal ansøgeren tage det job han er anvist, eller omskoling. Saa en nasserøv som Dovne Robert finder man ikke her. Det vil hverken systemet, eller befolkningen der betaler ind til systemet tillade eller finde sig i. Vi har lav kriminalitet, og dem der overskrider den streg, faar langt haardere straf end i Danmark.
Vores arbejdshedsløshed er paa 7%. Blot for at nævne hvad jeg i skrivende stund kan komme i tanker om.
OG selvfølgelig er der problemer og utilfredshed her ogsaa, men Canadiere kan med stolthed ogsaa hejse The Maple Leaf i morgen.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Klart skal Dannebrog op og luftes.

GLORIA EX AMORE PATRIAE

God weekend

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Fint skrevet Dravis. Vi glemmer ofte hvor godt vi har det i lille Danmark.

Jeg vil da godt tilføje:

Gratis skolegang fra børnehaveklasse til og med universitetet
Et velfærdssystem der OGSÅ kan tage sig af dem der ikke lige passer ind i rammerne
Gratis hospitalsbehandling
Foregangsland på miljøområdet

Og så har vi verdens ældste nationalflag![Big Grin]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Jeg har en flagstang, men intet flag, havde jeg et flag, så ville jeg under ingen omstændigheder hejse dannebrog i flagstangen, tværtimod tror jeg at jeg vil tage den ned i morgen og korte den op i 30cm stykker, så den passer i brændeovnen.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Jeg har en flagstang, men intet flag, havde jeg et flag, så ville jeg under ingen omstændigheder hejse dannebrog i flagstangen, tværtimod tror jeg at jeg vil tage den ned i morgen og korte den op i 30cm stykker, så den passer i brændeovnen.

Mvh

Santo


Det vanvittige udsagn tror jeg da kræver en nærmere forklaring - ville du samtidig smide alt dit bacon ud ?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Nej CP. Jeg er bange for at Santo vil kremere hele svinet[Big Grin][Big Grin]
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by Santo

Jeg har en flagstang, men intet flag, havde jeg et flag, så ville jeg under ingen omstændigheder hejse dannebrog i flagstangen, tværtimod tror jeg at jeg vil tage den ned i morgen og korte den op i 30cm stykker, så den passer i brændeovnen.

Mvh

Santo


Det vanvittige udsagn tror jeg da kræver en nærmere forklaring - ville du samtidig smide alt dit bacon ud ?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#9
Håber det er ok jeg låner den der.. tænker faktisk jeg vil læse den højt for nogen af mine elever på mandag... Respekt herfra...
Venligst
Dan "KLOKKER"Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by SSG04

Nej CP. Jeg er bange for at Santo vil kremere hele svinet[Big Grin][Big Grin]
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by Santo

Jeg har en flagstang, men intet flag, havde jeg et flag, så ville jeg under ingen omstændigheder hejse dannebrog i flagstangen, tværtimod tror jeg at jeg vil tage den ned i morgen og korte den op i 30cm stykker, så den passer i brændeovnen.

Mvh

Santo


Det vanvittige udsagn tror jeg da kræver en nærmere forklaring - ville du samtidig smide alt dit bacon ud ?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!


Så stopper i, det er sku mit arbejde i tager.

@Santo hvorfor vil du nu brænde din flagstang, hvor kommer Dannebrog ind i dette.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#11
Elsker dine posts Dravis....

Problemet er bare at mange, ikke nodvigvist her pa forum, men i den brede befolkning ikke forstar eller respekterer hvad du taler om...

Jeg "stak" af fra Danmark, fordi jeg bare ikke passede ind. Var uenig med vabenlovgivningen og politiske beslutninger som senere forte Danmark til det permanente udlandinge problem i dag, men som mange danskere nu har accepteret.

Jeg tjente mit land. Havde den typiske danske opdragelse og barndom. Jeg deler dine bekymringer og forstar hvor du kommer fra...hele vejen igennem.

Jeg var opdraget til ikke at hade og vare ondsindet. Da jeg som barn horte julesange om "Peace on earth" og de gode Wham sange med Michael, var jeg sikker pa at vokse op til en god verden. Var helt sikker pa, at disse verdensproblmer ville forsvinde af sig selv.

Sa blev man voksen med tiden, og stort set larte at alt udenfor Europa var en stor clusterfuck. Danmark sagde at vi kun havde "gastearbejdere". Alle med hjerne vidste jo godt de ville blive. Og hvis blot halvdelen af hvad den Bla Avis skriver er rigtigt, ved alle godt at dette bliver enden pa det samfund man plejede at kende samt kunne tilslutte sig som et behageligt og produktivt samfund....

Jeg indlever mig i din tristhed, og kan selv blive lidt trist over indholdet i din post. Har nu mit liv og fremtid her i et land som alle elske at rakke ned. Uanset, sa har jeg meget familie i Danmark og er bade forvirret og bekymret over min gamle moder siger " at hun er bange for at ga i byen og handle" og ja hun blev rullet ef en perkerbande sidste ar. Blev valtet omkuld og frastjalet sin taske.

Da jeg horte om dette, havde jeg kun een ting i tankerne. At rejse til Nastved med en Glock, og nedskyde alle muslimer jeg sa pa stedet. Men ok da jeg ikke er blevet "gammelmandsond" endu, udsatter jeg dette og tager en "raincheck" pa dette.

Folk her pa forum brokker sig over vabenlovgivningen, udlandinge, jagtregler osv. Og mange er ikke ret begejstret for mine indlag, hvilket jeg kan forsta, da de ikke virker typisk dansk i mine holdninger og meninger. Men lad os vare arlige her, de har ikke halvdelen af den indsigt og erfaring jeg har varet udsat for i det danske system. Salange jagttegnet er fornyet, 12'eren og .22'eren star i skabet og lillemor laver frikadeller er alt jo godt nok ikke...Sweet dreams...Skulle maske alligevel have udgivet min bog "Ansvar uden Frihed", men valgte venners rad fra politiet og forsvaret, hvor mange er aktive endu, og valgte at udsatte udgivelsen.

Breivik lavede en sindsyg handling, men inderst inde ved vi godt hvad forte til denne. Nar det en skonne dag gar helt galt, og Vesterport bliver bortsprangt af kulturberigerne, fordi afslag gives pa endu en moske og endu en ansogning pa sharia lov, fatter mange det er alvor nu.

Selv de mest nosselose danskere bliver bekymret. Andre vil indse at det er tid til kamp. Ja, det er ulovligt, men det var det ogsa mellem 40 og 43, indtil politiet blev sat ud af funktion. Herefter var man en helt indenfor modstanden. Det kraver ikke stor fantasi, men dette vil blive en realitet igen.

De kommer til Danmark fra alverdens udemokratiske taberlande. Som godmodige danskere har man medlidenhed med dem. og tror pa de vil integreres med tiden. Diversity breeds crime... Og de fortsatter deres levestil. Nu i et samfund som overhovedet ikke er updated til virkeligheden. Hvordan fanden kan et sa ellers godt uddannet folkefar begar selvmord pa denne made, er jo nasten stort set ufatteligt ikke.

I elsker Danmark... de hader det...

Lever i en ensom verden her sommetider. En whiskey mere og sengetid. Bliver nod til at besoge Danmark snart og begrave min fader. Og ja ! Jeg er nok den eneste der er bevabnet blandt familien...go figure.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#12
@dravis - @50GIJESS

Kan kun give jer ret.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#13
@CP

Flagstangen er så dårlig, at den ikke kan tage trykket fra et flag derfor[8D] og jeg sætter ikke en ny op.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#14
Saa synes jeg du skulle købe en ny flagstang og et flag!
H
Hogmeister
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Saa synes jeg du skulle købe en ny flagstang og et flag!
H


Et rigtigt godt eksempel på hvordan der tænkes når man ser tingene på afstand... [Image: thum_up.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#16
Det er yderst interessant at tidlige betjent Lars Kragh Andersn, har starten websiden Frihedsaktivisten. Som kort fortalt mener alle burde have "frihed til at vare dig selv". Dres slogan er faktisk "retten til liv, frihed og retsmassigt erhvervet ejendom".

Jeg mailede iovrigt Lars Andersen med komplimenter, og modtog en yders behagelig mail retur. Han har fat i det rigtige, og denne ide burde fore til et nyt parti.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#17
Inde du helt afsporer traaden Jess vil jeg da lige sige at ham filejsen Lars Kragh Andersen ville jeg meget gerne bede mig frataget i min omgangskreds.
H
Hogmeister
Svar
#18
"Sjovt" at en post der fortæller om alt det gode i Danmark vi skal være glade for, så hurtigt bliver vendt til at handle om det dårlige andre steder fra...suk...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#19
"Sjovt" vi ser sa anderledes sagen. Eller maske mere skrammende...

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

"Sjovt" vi ser sa anderledes sagen. Eller maske mere skrammende...

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Jeg tror du fuldstændig misforstår det jeg skriver...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)