Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyddæmpere lovlig til jagt pr 1. Marts?
#41
Det bliver i aften offentligt gjort at det pr. 13 maj er tilladt at bruge lyddæmper til jagt [Wink]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#42
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...id651=3103

Se her.

Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#43
Lækkert [8D]
Og nu bliver prisen på gevind i piben, " drejet " helt op [Wink]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#44
DET skal fejres ! !
Svar
#45
Herligt. Så holder min "indskydning" [Wink]

Mvh Pete
Svar
#46
Jeg havde ellers afmonteret dæmperen og indskud uden i onsdags. Nu kan jeg så få lov at gøre det om igen[:I]
Svar
#47
Er så heldig at jeg bare skal klikke 10 klik op med dæmper, så det er nemt [Big Grin]
Svar
#48
Det er da en ren fornøjelse. Så skulle man alligevel have rykket og fået drejet gevind og købt dæmper. Jeg ville se det før jeg troede det og nu når jeg det ikke [Sad]. Men hvad. Jeg har før nydt en bukkejagt med riffel uden dæmper [:p]. Knæk og bræk til alle. Jeg glæder mig til at høre nogle dæmpede skud d. 16.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det er da en ren fornøjelse. Så skulle man alligevel have rykket og fået drejet gevind og købt dæmper. Jeg ville se det før jeg troede det og nu når jeg det ikke [Sad]. Men hvad. Jeg har før nydt en bukkejagt med riffel uden dæmper [:p]. Knæk og bræk til alle. Jeg glæder mig til at høre nogle dæmpede skud d. 16.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


Du kommer da ikke til at høre nogle dæmpede skud. For det første er du allerede blevet døv af din egen indskydning. Dernæst er de dæmpede skud jo næsten ikke hørbare på over 12 meters afstand [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#50
Så er bekendtgørelsen offentliggjort i Lovtidende (gældende pr 10. Maj)
Svar
#51
Lovtidende

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#52
Kan se, at de har fastholdt forbuddet mod kaliber 50 BMG til jagt. Dog har de strøget den problematiske tilføjelse "...og lignende". Så er der i det mindste helt klare linier her.

De præciserer også, at haglgeværer med udskiftelige riflede chokes ikke anses for at være riflede våben, og at patroner med blyhagl ikke må medtages eller anvendes på flugtskydebanen. Her har de efter min mening langt overskredet de beføjelser Folketinget har givet Miljøministeren. Hun skal jo ikke definere våbentyper eller bestemme hvad man må bruge på skydebanen, det er da Justitsministeren der gør det i våbenloven. Se hjemmelen i Jagtloven:
Citat:quote:

§ 23. Nedlæggelse eller ombringelse af vildt må kun finde sted med skydevåben.
Stk. 4. Miljøministeren fastsætter nærmere regler om, hvilke typer våben og ammunition der må anvendes, herunder regler om salg af visse typer ammunition og regler om, at visse typer ammunition ikke må medtages på jagt.


M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#53
[IMG]§ 23. Nedlæggelse eller ombringelse af vildt må kun finde sted med skydevåben.[/IMG]

Kynisk set... kan man komme i karambolage med denne paragraf som buejæger.?? Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#54
Nej, det åbner den samme bekendtgørelse for i § 4:
Citat:quote:

§ 4. Den, der har bestået buejagtprøven eller tilsvarende prøve, jf. § 32 i bekendtgørelse om jagttegn, har ret til at anvende den buetype, der er aflagt prøve med.

Stk. 2. Alle jagtbare arter af pattedyr og fugle, bortset fra kronvildt, dåvildt, sikavildt, muflon og vildsvin må jages med bue.



M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#55
Man kan da heldigvis tage fejl[Wink] har tidligere i tråden skrevet at jeg ikke troede dæmper blev tilladt til jagt foreløbig....men nu Skal der bestilles Dæmpere[Big Grin]
Svar
#56
Ja, men nu er køen lang ved drejebænken ;-)
Svar
#57
Tror ikke køen bliver så gal - vi er en del der har tyvstartet. Jeg har kun en riffel der ikke er dæmpet tilbage..

Så må en dæmpet haglkæp være næste trin. Nogen der skal have en hushpower med fra UK?

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#58
Hvornår gælder det fra ? Må jeg bruge min "potte" på 22eren i aften til råger ?

Mvh LWL
Svar
#59
nej først fra den 13 om morgenen


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#60
Det var da en dejlig nyhed at læse sådan en kedelig søndag aften midt i opgaveskrivning - så skal der bestilles dæmper.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)