Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Min første feltskydning
#1
Hej
Jeg var til feltskydning for første gang i går i Ulfborg.
Jeg fandt ud af hvor vigtig det er at klikke rigtig, mener de rigtige antal klik, jeg havde lavet en fejl i indtastet hastighed og jeg skal love for man bliver snydt med klik og så gik jeg kludder i klikkene, mine grupper var som lige så gode som andres men de sad de forkerte steder.
Jeg skød med min 6mmbr, den skyder rimelig godt, men når man er en rimelig stor mand på 110kg og skal bukkes sammen til ingenting i siddende skydestilling og har en kunstig hofte, så kommer man sku på prøve, så jeg skal til at øve mig [Big Grin]
Jeg må indrømme jeg blev bidt af det.
Jeg skyder med en Blaser R93, jeg må indrømme det nok ikke er det rigtige valg da jeg ikke kan lade op i magasin.
Så jeg tror jeg vil finde en Sako 75, Tikka eller Sauer i 6,5x55.

Mvh Ole

Mvh. Ole

Blaser R93: 6mmbr. 308W
Blaser R8: 30-06. 8x68S. 375H&H
Schmidt&Bender PMII 4-16
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
hvorfor ikke bare finde en 6,5 pibe til r8 i stedet når den er i skabet.

[Image: asgaard.gif]
Svar
#3
Normalt får man ikke lov at lade op i magasin inden. Det var en af de ting vi skal have tilpasset fremover for at gøre det ens for alle.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Hej Ole.
Nu da det er din første feltskydning så er jeg sikker på at du klarede det udmærket.
Dit grej fejler bestemt ingenting.
Jeg har selv skudt flere hundrede feltskydninger gennem 15-20år og jeg kan fortælle dig at det er ret usædvanligt at arrangørerne havde favoriseret dem med løse magasiner.
Jeg tror på at det skyldes manglende erfaringer med at arrangere feltskydning at der var nogen skønhedsfejl, men det skal de nok komme efter. Mere om det i en anden tråd når jeg får tid.

Normalt foregår alt ladning i skydetiden og skydetiden plejer at være tilstrækkelig.
Jeg foretrækker at skyde med en riffel der kan lades ovenfra da det er hurtigere at smide nogen patroner i og skyde dem af.
Enkeltradet magasin som på Tikka, Sauer, S&L skal pilles ud for at efterfylde og det er bestemt ingen fordel.
Mange vælger at skyde første magasin tomt og derefter lade enkeltvis.

Jeg synes at du gjorde det helt rigtigt i at du medbringer din JAGTRIFFEL til jagtfeltskydning. Der var nogen point-skytter med som jeg er sikker på at de ikke medbringer samme riffel på jagt som de havde med til skydningen i går.
Jeg kan kun opfordre arrangørerne at lave skydningen så den er tilpasset jagtrifler. Så kan dem med jernbanesvellerne skyde i skytteforeningen, hvor de skyder sammen med andre jernbanesveller [Wink]



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0



Jeg kan kun opfordre arrangørerne at lave skydningen så den er tilpasset jagtrifler. Så kan dem med jernbanesvellerne skyde i skytteforeningen, hvor de skyder sammen med andre jernbanesveller [Wink]



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!

Det synes jeg er noget f..,
Hvordan vil du lave opdelingen, efter vægt, længde, ekstraudstyr.?
Plejer du ikke at være tilhænger af så få regler som muligt?

(CP, der igår skød med jagtriffel - andre gange med svelle?)



CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Altså jeg må da indrømme jeg bliver en smule bekymret nu.. Det var meningen at jeg skulle have deltaget i weekenden (kunne så ikke pga arbejde) men jeg har lige købt en jernbanesvelle aka Sauer STR til feltskydning og jagt.. Den skal godt nok modificeres lidt men vil sikkert falde i "svelle-kategori" alligevel... Men er det næsten ikke umuligt at sætte regler op for ? Andet end vægt - andet ville være subjektivt..

Zeb
Svar
#7
CP og Zeb.

Kan I ikke fortsætte diskutionen i den dertil oprettede tråd som McQuolle har lavet.

Denne tråd handler om Maubla's oplevelser fra sin første jagtfeltskydning.

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#8
Hej
Jo jeg kan godt få mig et løb til min R8 som jeg kunne bruge og det har jeg også tænkt på.
Problemet er at min 6mmbr er bygget af et 243W løb til R93, hvor løbet er skåret af, hvor efter der er sat en ny match pibe på låsen, nok ikke den nemmeste løsning i forhold til mange andre ompibninger, men den skyder skide godt fra bænk (så har jeg ikke den store indflydelse på skydningen[Big Grin])

Det som M@x skriver om et enkeltradet er rigtig, jeg har altid svoret at jeg aldrig ville have en riffel, hvor jeg ikke kunne føde oven fra, men jeg kan se jeg bruger en del tid på at lade de små tykke patroner op.

I kraft af jeg var ny feltskydning skytte, så var jeg meget presset af tiden, jeg fik ikke leveret den skydning jeg normalt kan, men det er nok sundt nok at prøve, men kunne bare se der var nogle som var langt i deres skydning inden jeg fik startet[Smile][Smile] men sjovt er det bestemt, nu skal jeg have lavet en kliktabel 100% til min patron, så må jeg prøve igen [Big Grin].

Mvh. Ole

Blaser R93: 6mmbr. 308W
Blaser R8: 30-06. 8x68S. 375H&H
Schmidt&Bender PMII 4-16
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)