Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb/montage af Sonic 45
#1
Efter at have læst/lyttet og lært, så tror jeg Sakoen skal udstyres med en Sonic 45, når det bliver lovligt til jagt.

Kan se at både HG Firearms og Nielsen Gunparts monterer og sælger.

Er den ene bedre end den anden ?
Eller er de topprofessionelle begge to ?

Og er Sonic 45 den rigtige til både bane og jagt.
Vil nok have gevind også på min 243w, og vil så acceptere at 8mm. dæmperen er lidt for stor hertil.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#2
Tjah, de snakker begge rigelig meget og et besøg kan udvikle sig til en helaftensfilm..........

Kaffen er bedre i Jylland - musikken er bedre på Fyn.

Dæmperne er de samme, men Fynboen har et udvalg i andre fabrikater.

Den dovneste bor i Jylland, så han laver gevindet på CNC maskine.

Fynboen er mest kendt for sine gevindbakker som han dog vist har udfaset, hårdt presset af en snedker [Wink]

Og ja, Sonic 45 er fin til det hele, men hvorfor køber du ikke bare 2 med det samme.
Det minder om dem der køber en riffel med 2 vekselpiber og kun 1 kikkert - inden der er gået et år har de købt en kikkert til[^][Big Grin]


EDIT: glemte at sige at de begge er i stand til at lave et gevind der overholder ISO standard

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hvorfor vente til det bliver lovligt til jagt - så er du bagerst i køen.
I en anden tråd ser det ud til at blive lovligt 1/4 eller 1/5

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#4
Jeg er tilfreds med Nielsens gevind og Sonic 45. Har skudt med de forskellige piber paa indendoers bane, og 45eren fungerer fint. Min kadence er nok ikke saa hoej, da jeg hverken vil have riffel eller daemper skudt for varme. Men 5 skud paa 2 til 3 minutter er ikke noget problem. En flok fredagskaade knallerter i Skydebiograf er sikkert en anden sag[Smile]

Det er lidt forskelligt om det er piben eller daemperen der bliver varmest alt efter kaliber/loebsprofil

Mvh Pete
Svar
#5
Okay jeg har været inde på Nielsen Gun Parts og jeg kan ikke se at der står noget om at han laver rynker.... hvor finder i det ??

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#6
Jørgen går ikke meget op i at opdatere sin hjemmeside.. Du kan læse om hans tilbud i seneste nr af JÆGER (annonce).
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by EB_Thy

Okay jeg har været inde på Nielsen Gun Parts og jeg kan ikke se at der står noget om at han laver rynker.... hvor finder i det ??

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det



Det er da lykkedes ham nogenlunde at lave rynkerne inde i lyddæmperen [Big Grin]
Jeg bestilte bare en dæmper hos den lokale pusher og når han har solgt et par stykker til, så sørger han for at få Jørgen vækket og få lavet rynker på piben.
Intet bøvl for dig og du skal ikke slide på dine ører i flere timer [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
jeg har været hos Jørgen og har fået de fineste gevin (de kører som smør) har fået en 35 på min sako 223rem købte fem ekstra moduler (kan varmt anbefales) fik en 45 +5 moduler på min sako 308w og en 45 på min 308NM Fik testet min 223 ved feldt skydning den 2-3 vi skød 12 skud på 120 sek. på 4 baner uden væsentlig mirage. fed at skyde med syntes jeg og lig ved siden af sagde side skytterne :-) og ja jørgen snakker lidt men han er sku hyggelig at bruge et par timer hos!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)