Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu kan grovædende sæler skydes
#1
Nu kan grovædende sæler skydes

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/nu-kan-...ler-skydes

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
- Jeg er optaget af, at vi fortsat beskytter sælen, som er et truet dyr, vi er forpligtet til passe på.

ok truet af hvad [?]

Mvh LWL
Svar
#3
Jeg har tit set vietnamesere på Aarhus havn der bruger ALT som kasteskyts (på nær deres stang) efter de stakkels sæler der har udset sig deres ruser fyldt med makreller. Så klart en truet dyreart, truet af fiskende vietnamesere ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#4
Truet af sin ynglesucces.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Er problemet ikke med regulering af sæler ikke:

1. Anskydninger, fordi de hurtigt forbinder mennesker med fare, og derfor stikker til havs med deraf vanskeligere reguleringsvilkår(kunsten at ramme et sælhovede fra en vippende båd, som jeg husker jagten fra min barndom)
2. Et rekreativt tab for lystsejlere,naturinteresserede o.a., der pt kan komme tæt på sælerne, uden at disse flygter.

Økonomisk kompensation til fiskeribranchen er selvfølgelig et must, og så måske acceptere en sælepidemi hvert 7.år?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)